Flere har nok vært oppi vonde stunder som den jeg nå er oppi...
Familiearv....
Når min bestefar levde ville han gi bort sitt hus til meg, men som min mor svarte han så var ikke
dette riktig ovenfor mine andre søsken..Noe jeg var helt enig i. Men min mor tok han i hånden på at
jeg skulle få huset billig når tiden var inne..Det ble han gledelig fornøyd med. Han var så kjær, han
bistod meg økonomisk siste halve året før han døde slik at jeg skulle få råd til å leie ett hus nær
han etter bruddet med meg og barnefar til mine to små...
Når han døde ville gjerne min mor pusse opp huset slik at det ble beboelig for meg og mine barn inntil
jeg fikk råd til å kjøpe det. Min mor fant heller ut at hun ønsket føre hele huset over på alle fire barna
hennes der iblant meg
noe så fantastisk gjort! Men som hun sa til de andre så ønsket hun at jeg skulle få det 15 % under markedsprisen pga lovnad til min bestefar, samt dette var noe vi hadde avtalt i flere
år at jeg skulle overta.
Her startet alvoret
De har hatt 3 takster på huset...Vi har regnet oss frem til midten, men de vil også ha klausuler m.mDe respekterer overhodet ikke min mor samt min bestefars ønske & de avtaler som muntlig var gjort, men tenker kun penger.
Jeg er i ferd med å gi opp til tross for jeg nå bor i huset og mine barn endelig tror at vi nå skal bli her..De har flyttet mye pga
min datter hadde problematisk astma som jaget oss fra hus til hus.
Jeg har manifestert drømmen om å komme hit endelig, jeg harr en slik fred i dette huset til tross for mye arbeid skal til
for å få det på bena. Jeg har gjort alt i glede og kjærlighet for å overleve! men i går rant tårene stadig pga jeg kjente all negativitet
fra mine søsken om grådighet og at de helst vil jeg skal betale den høyeste takst for å slippe fremtidige klausuler.
De ønsker helts huset for salg på det åpne marked for å få mest mulig...Jeg trodde jeg kjente mine søsken og at vi alle ønsker hverandre det beste
her i livet. Men nå har avstanden nådd høydepunktet mellom meg og mine søsken og jeg er i ferd med å finne meg ett annet hus slik at de ikke
skal føle de har gått glipp av noen penger. For jeg er redd jeg må leve i takknemlighetsgjeld til dem resten av livet til tross for jeg kjøpe det
for takst..
Jeg og min mor har to ganger oppsøkt spådamer for å få kontakt med min bestefar..Han var sint pga vi ikke gjorde som
vi hadde avtalt..Men i og med mine søsken sitter med makt nå og ingen respekt/takknemlighet for min mor..Så spør jeg dere
til råds om dere kan sense hva jeg bør gjøre...
takker så mye for deres eventuelle svar...kjærlig hilsen PRANA