Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei.

Noe jeg har tenkt mye på.  Når man ser på mennesker med psykiske problemer i diverse grader, panikk angst osv. Og rusmisbrukere\alkoholmisbrukere på avrusing eller til behandling. Eller generelt. Så er det selvfølgelig tøft for de..

Og jeg lurer på deres meninger her på sonen om hvordan vi\man kan bruke healing\alternativ behandling for og hjelpe de..

Mange har havnet i uføret uten at de har rukket og oppdage det(enkel felle å falle i), og vil nå bare ha igjen livet sitt.

Jeg kjenner foreksempel noen som treng å bruke for og kun holde seg frisk, ingen rus eller noe sånn(begynte vel med å rømme litt, men er nå fanget istedet). Ikke intrigrert i noe miljø, bare havnet i uføret egentlig ufrivillig. Vanskelig og forklare. masse gode venner, og dobbelt liv, å får nå hjelp av lege\profesjonelle..

Men jeg kan ikke skjønne annet enn at de som virkelig vil bli frisk og bare vil få igjen livet sitt, at man kan hjelpe de på alternative måter, med healing, trommereiser osv.
Man er alle likeverdig, og det er viktig og gi\vise kjærlighet til alt og alle..

Dette er jo et stort problem landet over, og jeg ser for meg at mange som vil det selv, kunne blitt hjulpet ved alternativ behandling..

Kanskje til og med startet et senter for de(ikke evangelie senter osv, som selvfølgelig gjør en god jobb de og)..Men et alternativt senter. For alle med alle mulige problemer..

Jeg bare lurer, hva mener dere med dette.. Og tror dere som meg, at man faktisk kan bruke healing\alternativ behandling for og hjelpe de.
Bruke det til og fjerne abstinenser, fjerne sug osv.. 
Fjerne tvangs-tanker og panikk-angst hos de med psykiske problem osv.

Ikke minst så får de noe nytt og interessere seg for, det alternative..healing, energier osv. Og får muligheten til og bli interigret i meditasjonsgrupper\trommegrupper osv. Der de vet og føler at ingen ser ned på de pågrunn av bakgrunn deres og at de har hatt eller har problem de vil bli kvitt..
Vi har jo såpass innsikt at vi vet de med problemer ikke er noe dårligere eller farligere enn andre, Men det er lett for de det gjelder og føle at folk ser ned på de, og dermed blir de psyket mer ned.
Ingenting er som og føle at folk bryr seg, viser kjærlighet og ser på alle som likeverdig.. Så man kan føle tilhørlighet..

Kanskje mange intresserer seg for det til og med, men føler de bli holdt tilbake av sine problemer..
Tipper\håper dere skjønner litt hva jeg mener..

Jeg er spent på svar, tips ideer. og håper noe har erfaringer med dette, som skjønner hva jeg mener osv...
Eller er jeg helt på jordet syns dere???

Det hadde vært godt og kunne hjelpe..

varm kjærlighet fra Black bear  :wub:
Anonymous
Helt klart behov for slike aternative sentere  :wub:
du har sådd et frø
kan hende du en dag er en del av senteret.

min venninde har fått kanalisert om å sette igang
et alternativt senter for barn, hun har sådd frøet videre. 

når flere går i sammen å jobber i kjærlighet er ingenting umulig  :respect:

:wub:  :wub:  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det har veldig rett i Bast :)

Jeg har alltid ønsket og kunne hjelpe andre, og dette er noe som har surret i hodet lenge.
Jeg har vært der og vet hvor tøft, tungt og håpløst alt kan se ut, samtidig som man føle seg litt motarbeidet og stemplet.

Og vet hvor godt det er å ha noen som skjønner skikkelig hvordan man har det, og hvor godt det er med støtten, kjærligheten fra de rundt seg, å få føle at man er likeverdig..
Og også har litt kunnskap og forståelse til å sette seg inn i hvordan mennesket som sliter egentlig har det fysisk å psykisk. Noe det dessverre ofte er vanskelig for legene og gjøre, siden de fleste ikke har vært der. Samtidig som dårlig oppfølging er STORT problem.

Jeg ønsker en gang og få drive med alternativ behandeling, men sliter med hva og hvordan..
Og har da tenkt at man må da også kunne hjelpe folk med sånne problemer med alternative behandlingsmetoder også.
Tenk og kunne fått til et sånt senter, i disse dager da stadig flere og flere, spesielt unge, begynner å bli mer bevist på energier og alternativt..
Å gi støtte, forståelse og kjærlighet, og samtidig bruke healing og andre alternative metoder til og behandle med.

Nå vet jeg ikke om healing\alternative metoder kan fjerne\dempe abstinens, sug og eller tung sinn og panikk-angst.
Har noen noe erfaring med det.????????? Hadde vært spennende og høre om i såfall.

Men samtidig har jeg jo kjent hvor sterk kjærlighet kan virke.
Jeg har en spesiel venn og sjaman av meg, som avgir sånn kjærlighet jeg blir helt varm, og får det godt av en klem, eller bare en telefonsamtale med han. Å merker dette er skikkelig sterk kjærlighet fra vedkommende, og fra gud\universet gjennom han.
og merker hvor sterkt dette er..(han varmer å nesten lyser, og er et herlig menneske og lysvesen) måtte bare skrive det, for han er så fantastisk.

Jeg er på min vei mot det åndelige, og må begynne å få forløst noen sperrer og la ting komme til meg., så jeg er ikke så flink ennå,
ennå.
Har ikke gått noen kurs osv. (noe jeg gjerne vil gjøre framover)
Men føler jeg har fått lært mye av venner og i gjennom meditasjon, trommereiser, og bøker..
Og vil nå begynne og vie tid til og utvide mine åndlige horisonter med små og bestemte skritt,
å finne min vei og mitt kall eller hvordan jeg skal si det..

Og jeg gleder meg til å få følge veien mot det åndelig framover, og se hvor det bringer meg.
Jeg føler jeg må tromme og lære mer om sjaman-metoder bla. Så må nok anskaffe en tromme, om den ikke bare dukker opp av seg selv :)

Å kunne hjelpe mennesker igennom å ut av slikt, å følge de opp ville hvert fantastisk, Og et sånt senter vil vært det ultimate og utrolig bra.
Å perfekt for de som trenger det..

masse varme og kjærlighet fra Black bear.....
Anonymous
om healing kan dempe apstinenser ja

panikk angst ja

du skriver sug eller tungt sind, bare omgivelsene og energien kan gjøre under i seg selv her
om man har et aternativt senter i landelige omgivelser er et pluss,slik jeg ser det.

har du skjekket i loverket hva som forlanges, for å kunne drive et slikt senter,
for da er det jo mye enklere å vite hva man trenger for å kunne få drømmen i oppfylelse
er det noe offentlig støtte å få til å drive ?
klem bast.
GjenopprettetMedlem
Helt klart noe og sjekke opp.. Støtte og sånn.

Landelig må det ligge ja.  En dal med høye fjell på begge sider, grønne av skog og blå på toppen.
med en elv som slynger seg nedover dalen  :) 
Et skikkelig energi sted. Familie\slekts gården vår er på en sånn plass..

Reiser inn om sommeren, og man føler seg helt anderledes, god form og godt humør :biggrin: herlig sted..

Skader ikke å sjekke opp hvertfall.  Alt er mulig.
Anonymous
Det er jeg enig i,alt er mulig, det er kun livsgnisten i det man gjør søm teller
så flott at du har plassen klar
klem bast.