Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri  :icon_biggrin:

Hvis vi indestænger vores føleleser, bliver vi syge... Følelser er lige så vigtige som den luft vi indtager og det vand vi drikker... Ligesom Kærlighed er det.
Hvis vi aldrig har prøvet at elske eller blive elsket, - hvilket menneske er/bliver vi så  :o

Klem Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Så mange deilige mennesker det er her inne!!!  :respect:

Et problemer for noen i denne eventuelle overgangen kan kanskje også bli at man bekymrer seg litt for andre, de man er glad i som ikke ser dette på samme måte som oss. Den eventuelle lidelsen de kan måtte komme til å gjenomgå pga av frykt f.eks. Er ganske sikker på at min datter på 16 hadde blitt livredd av å lese om disse endringene. Ikke akkurat det jeg ønsker å snakke med henne om rundt middagsbordet. Men... så klart, kanskje er det ikke nødvendig?

UlveMor
Anonymous
ja ulvemor, det er akkurat det, man bekymrer seg for andre.
Kanskje vi heller skulle snakke mer om HÅPET, håp om en bedre verden, kjærlighet til sine medmennesker, rettferdig fordeling av penger osv, masse
kjærlighet til Moder Jord i denne prosessen. Det å leve akkurat her og nå, og se på det vakre underverk som naturen er, sanse det med hele deg.
Og ikke minst åpne seg for denne kjærlighetskraften,som bare er helt herlig, for den er bare så gjennomtrengende god. :wub:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Vi glemmer ofte at tale om de dybe ting, - af bekymring for andre... Men det er en del af livet, så måske burde vi tale mere om død, krig, og ødelægelse, for det er en del af livet også. Herved undgår vi måske den frygt vi alle bære rundt på, hvis vi talte normalt om dem. Førhen talte man både om død og fødsel som en naturlig ting, fordi der boede flere generationer under samme tag, men i dag lever vi meget alene, og frygter måske døden, fordi der ikke bliver talt om den. Det er en god ting at vi her på sjamzonen kan læse om de forskellige oplevelser som folk har haft, måske kan man genkende noget i sådan en oplevelse og man ved så at men ikke er alene omkring en oplevelse man selv har haft..

Man kan godt blive lidt bange, når man har læst et indlæg, men taler man sammen om det, går frygten væk, og alle er blevet rigere på visdom og erfaringer.

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
I overgangen til år 2000 hørte jeg også om dommedagsprofetier og overganger. Jeg tror på at verden vil bestå like herlig etter 2012.
Det jeg ser er at skogene blir mindre. Vannet forurenses jevnt og trutt, lufta likeså. Vi ser på det som en menneskerett  å få  størst mulig del av den industrielle ekspansjonen. Det er sånn kapitalkraften virker. At  naturen må vike for industriell vekst, leser jeg stadig om.
Nå har vi en energifest, basert på olje. Jeg undres når jeg ser supertanker på supertanker frakte olje ut fra jorda. Vel, sånt kan ta slutt,  festen også. Og så må det sannsynligvis  ryddes etter festen, for å få balanse i det økologiske kretsløpet. Er vi på tampen av festen? Og har det da noen misjon å være festbrems? Det er vanskelig å snakke om disse tingene, jeg føler det er viktig å høre etter hva jorda vil fortelle oss, og ikke egoet.Det jeg ikke fatter er at høye energier, og hærligheter, skal beskytte oss om festen skulle ta slutt.
Vi kan alle våkne opp til en mandag morgen, og det er ikke dommedag. Hvilken herlig dag.
GjenopprettetMedlem
Hei.
Kom over denne artikkelen i Aftenposten i dag.
Synes den var innteresang,da vi har hatt endel fokus rundt det med naturkatasrofer.
Synes jeg i tilegg til endringer i naturen,er det vel så viktig og tenke på at,hele universet blir berørt i en eller annen form!

Dette kan være slutten!
Et gammaglimt kan med urovekkende grad av sannsynlighet gjøre det slutt på menneskeheten!
Gammaglimtet oppstår i universets kraftigste eksplosjoner,når tunge og superhete stjerner eksploderer og dør.
Når nøytren stjerner kolliderer og danner sorte hull,eller når et sort hull svelger en nøytrenstjerne.
Hvis eller når jorda treffes vil den i et minutts tid bades i rundt 100.000 ganger dødlig stråling av gammastråling og andre energiske partikler.
Alt organisk materiale vil begynne å brenne.
Så kommer et flere dager langt bombardament med kosmiske stråling,og skurer med såkalte sekundærpartikler som til og med trenger langt ned i bakken!
Selv liv under jorden og i havene vil stryke med!
Den 22 februar 2001 nådde restene av et urgammalt gammaglimt frem til jorden etter å ha vært på reise i 9 milliarder år!
Utbruddet inoniserte jordens atmosfære og forårsaket til og med stråling på bakken!
Hadde et slikt utbrudd skjedd i vår egen galakse kunn vår sivilisasjon bukket under!
Farlige stjerner nær oss!
Desverre er det nokså nylig oppdaget et hop med tunge,eksplosive stjerner ganske nær oss i Melkeveien!
Beregninger viser at det 40-50%prosent sannsynlighet for at slike gammaglimt treffer oss innen en million år fra nå!
Vår trøst er at det neppe kommer til å skje før det har gått ca 100.000 år.
Fra Tara. ;D
Anonymous
The upgrading makes me feel down  :'(
SEO Crawler
moder jord greier seg nok.  det som det er fare for er jo menneskene...

jeg tror at det kommer til å gå "bra", bare å håpe naturen ikke blir fullstendig ødelagt...

det som kommer til å gå ad dundas er verdensøkonomien, det kan skape store endringer og endel kaos.

men det er nødvendig, for storkapitalismen er som en gal hund ingen kan styre lenger, og den eneste måten å få innført et rettferdig og bærekraftig system er at denne bikkja dauer, kollapser. (drepe den greier vi ikke..)
Anonymous
Om vi ser bort fra gammaglimt, naturkatastrofer, at moder jord gir oss et velfortjent klask på fingrene etc., så er det faktisk slik at vi er på full fart inn i en omfattende krise, sett fra et menneskelig ståsted. Alt i vår kultur er basert på et energiforbruk uten sidestykke i historien. Det er kun et tidsspørsmål før oljen, den vestlige økonomiens kraftigste motor, tar slutt. Rett før Jul sto det flere artikler i Aftenposten, hvor man viste til en vestlig energiorganisasjons oppfordringer til Norge om å aksellerere oljeproduksjonen i Barentshavet. Formålet med dette skulle være å utsette tidspunktet hvor vi blir helt avhengige av de oljeproduserende landene i Midtøsten. Slik jeg oppfatter det, en oppfordring om å pisse i buksa for å holde varmen. :moreevil: :moreevil: :moreevil: Eller sagt på en annen måte, dette får våre barn ta seg av når den tid kommer. :moreevil: :moreevil: :moreevil:

Til sist, konsekvensene av at oljen gradvis blir borte:

Industrien dør - billig energi er en helt nødvendig forutsetning for store deler av industrien.
Fiskeriindustrien dør - dagens fiskeriindustri er veldig energikrevende og resurskrevende, dessverre ser det også ut til at overbeskatning i dag vil lede til magre år i fremtiden
Jordbruket dør - også jordbruket i dag er basert på høy energibruk, direkte ved all maskinering og inderekte ved bruk av kunstgjødning. Desverre er det også slik at dagens jordbruk leder til utarming av jorden. Som de fleste forstår, man får ikke mat ut av kunstgjødsel alene, overbeskatning av jorden medfører at humusen skades og til sist dør.
Ok, da her jeg ramset opp det verste. Det er vel unødvendig å nevne at dette vil lede til sult og massedød. Omfatningen av dette avhenger av når vi begynner å tilpasse oss fremtiden.

Litt kjedelig informasjon for sjamaner og sjamanspirer, men kanskje et greit innspill til dommedagsdebatten, litt fra den andre siden.

Khanate
GjenopprettetMedlem
Det forskes mye i USA på en ny energikilde kalt fusjon, som ikke forurenser i det hele tatt. Det var et program om dette på svensk TV i går - man hadde ikke helt funnet ut av dette ennå, men det er håp!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jorda vil overleve. Gjennom  Tankens kraft, fordi vi er ett med jorda, sola, universet og Skaperen av alt som er, kan vi manifestere vår framtid.
kariw
Anonymous
"kariw":

Jorda vil overleve. Gjennom  Tankens kraft, fordi vi er ett med jorda, sola, universet og Skaperen av alt som er, kan vi manifestere vår framtid.
kariw

Heldigvis er det slik. Jeg svartmalte kanskje en smule? På den annen side, oljebrist medfører forandring (krise er gresk og betyr faktisk forandring/endring). Og selv om det gjør vondt, kan det hende at det blir til det bedre. Selv om vi har et virke på "den andre siden", så har vi også et virke her. Og vi kan bidra positivt på begge sider.

Stridshjelp har kanskje rett i at vi vil finne andre energikilder. Noe i meg håper at hun har feil. Det lyder kanskje rart, men vår (vest)verdens store prosjekt har vært å vende ryggen til naturen. Eller sagt med andre ord, å gjøre oss mest mulig upåvirktet av naturens luner. Vi bor i kammer med stabil temperatur på 22grader, vi ferdes i motorkjøretøy med komfort og varme, vi spiser prossesert mat uten skinn, bein, innvoller, skall, frø, blod eller annet som minner om hvor det kommer fra. Vi konsumerer prossesert underholdning, leser informasjon som ikke vedkommer oss. Og sist men ikke minst, vi kjemper en evig kamp for å imponere naboen samt å levere god avkastning til aksjeeierene (som vi ikke aner hvem er). Jeg er overbevist om at energibrist vil endre våre prioriteringer.

Syting og klaging? Ja vist, jeg kan ikke løpe fra min egen skygge (ok, jeg kan vel egentlig det ;-).

Jeg ønsker alle sammen en god energikrise  :respect: :respect:

Hilsen Khanate som tenker litt for mye
Anonymous
Emoto..den japanske forsker har i år afholdt forelæsninger vedrørende vand. Vandets molekylestruktur ændres alt efter hvilke tanke - energier man udsender.(Kan også påvirkes ved musik energi bølger etc.) Således ...tænker du positivt kærligt,forhåbningsfuldt,med en sitren af frydefuld forventning, da gavner du Gaia...vores Moder Jord og du gavner vores vande så bare kom igang...den anden tankeform skader for meget...også dig selv,øv dig i at forstå det fantastiske..det er vejen fremad.Forvent det fantastiske.Du er ikke kun et menneske i rationalitetens slavelænker...du er på sjamanzonen.
Med mange kærlige energier til dig.
Anonymous
"piamaia":

Emoto..den japanske forsker har i år afholdt forelæsninger vedrørende vand. Vandets molekylestruktur ændres alt efter hvilke tanke - energier man udsender.(Kan også påvirkes ved musik energi bølger etc.) Således ...tænker du positivt kærligt,forhåbningsfuldt,med en sitren af frydefuld forventning, da gavner du Gaia...vores Moder Jord og du gavner vores vande så bare kom igang...den anden tankeform skader for meget...også dig selv,øv dig i at forstå det fantastiske..det er vejen fremad.Forvent det fantastiske.Du er ikke kun et menneske i rationalitetens slavelænker...du er på sjamanzonen.
Med mange kærlige energier til dig.

Mange takk for de kjærlige energer, de kommer til god nytte. Skal du ikke sende en dose til? :icon_redface: :icon_redface: Uansett: Jeg ser at vi kommer til kort når vi kunn støtter oss til ratio (ja, selv jeg, en villfaren dypt inne i det rasjonelle, aner dette). Jeg er ikke kommet så langt inn i sjamanverdenen at jeg kan støtte meg på den alene. Slik velter jeg meg fram i verden, med èn rasjonell krykke og èn sjamankrykke. Jeg behersker f.eks. ikke synkverving, således holder jeg avstand til de jeg ikke vil vise meg for. Rasjonelt ikke sant? Well well (two holes in the ground), på den andre siden; jeg burde slutte med å ha rett og heller gjøre som deg; spre kjærlighet i hytt og pine.

Derfor ønsker jeg deg alt vel og sender deg en stor dose kjærlighet :wub: :wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
sjekk ut nettsida www.whatthebleep.com/

Denne filmen handler om både måten vi tenker på og hvordan vi kan forandre oss, og om vannkrystaller
GjenopprettetMedlem
Ja! Vi må begynne med oss selv, og se det fantastiske i skapelsen.
Vi må tørre å føle kjærligheten. Kjærlighetens kraft er helt fantastsk!
Anonymous
Khanate, jeg vil visualisere at du smider dine krykker ...jeg vil gøre det meget.Du ved selv inderst inde at det er muligt.Det ved jeg du ved.
Kærligst piamaia.
Anonymous
Jeg blir mer og mer skråsikker på at Mayaene visste endel om frekvensskifte og utvidelse av Jordas bevissthet. At vi kommer nærmere vår galaktiske venner om man har de rette parabolantennene...og at det er mange måter å skaffe seg disse parabolantennene. Kraftplantene er en av hjelperene i denne prosessen som jeg erfarer det. Å få oss til å være bedre tunet på disse ekstreme endringene i Jordas bevissthet eller hva man skal kalle det for. Mange tapte sivilisasjoner hadde stor kjennskap om dette. Det er jeg ikke i tvil om. Spennende tid frem mot 2012 og så etter den tiden for dem som velger å følge en sjamanvei - og kombinere det beste av sjamanisme og intergalaktisk kontakt - sjamanvitenskap/åndvitenskap og teknologi som vil av organisk art i fremtiden. Fremtidens datamaskiner vil være organiske.....vi trenger ikke tastatur og sånt..vi kan tenke oss i vårt sinn..skape og få tilgang...vi er jo som alle her inne vet en slags computer hvor vi kan få tilgang til det ene og det andre i Universet.Og det handler om å oppgradere - justere - frekvenser i oss selv - og få mer minne og bevissthetskapasitet til å ta imot.  8)