Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg legger ved et bilde av et tarot-kort. 5 sverd. Kortet handler om konflikt. Hvis vi ser på bildet skisserer det tre måter å agere på:
1. Angripe for å ikke bli angrepet selv
2. Bli et offer
3. Ta kappen sin å gå.
Hvilken betydning har det hva andre mener? Må man motsi og korrigere det andre sier? Kan ikke folk få mene hva de vil? Det sier ikke noe om deg om du lar det du er uenig i stå ubesvart, snarer tvert i mot. Det du har skrevet i egne tråder er det som speiler tilbake på deg, ikke det at du motsier en annen.
Hva er det man gir næring til? Belønner man det man ikke vil ha i stedet for å få mer av det man vil ha? Det du gir oppmerksomhet til vokser, og det er viktig sjamanlærdom. Skal man gi slike ting oppmerksomhet bør det være for å helbrede det en gang for alle. Hvilke teknikker innenfor sjamanisme kan man bruke til healing?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Har det noen betydning hva andre mener?
Siden du spor har det visst betydning?
GjenopprettetMedlem
3. Ta kappen sin å gå.
"Den største er ofte den som kan vise seg liten" (står d i min tarotbok..)
Alle liker jo annerkjennelse, men når det kommer til stykket så har det ikke egentlig noen betydning - for meg hvertfall - hva andre mener, men vi er forskjellig. Respekt - også for andres meninger er viktig. Erkjennelsen av at vi er forskjellig (Thank you Lord!) - mener forskjellig - tror forskjellig, men at ingen sitter med fasitsvaret. Det er godt at ikke alle er tulipaner - da hadde vi ikke kunne sittet her logget på et diskusjonsforum.

Det er jo krydder i tilværelsen - eller hva? De forskjellige meningene altså
Det som er viktig for meg er at jeg kan leve med meg selv på bakgrunn av det jeg sier og gjør.
Hadde jeg hørt på "andre" hadde jeg ikke hatt bobil f.eks. - fordi alle sa : "Du kan ikke gjøre det du som er dame".
Man må tørre å stå for den man er - gå for det man tror på - være ærlig, vise respekt og vise kjærlighet.
Hvis vi hiver på litt ydmykhet og mildhet i tillegg så kommer vi langt. Og tar av eplekjekkcaps'n...
Man gir næring til det man vil - hvis man er bevisst på at det er næring man gir. Noen skjønner ikke det. Eller har ikke lært det - blitt fortalt det. Og noen gir mye næring den negative veien - andre den positive. Og siden man får tilbake det man gir ut - vel - man har et valg.
Man belønner det man ikke vil ha hvis man f.eks. går å klager over hodepine, smerter, hvasomhelstheledagen. Det gir næring. I fulle monn.
"Det du gir oppmerksomhet vokser" - veldig viktig. Slår begge veier.
Helbrede en gang for alle hadde vært kult - det er sjelden man opplever mirakler, men de skjer
Teknikker Stridshjelp - jeg vet ikke - hva tenker du på? I.f.t. konfliktsituasjoner så er det mange måter å gjøre ting på -
kan du utdype? bare litt

GjenopprettetMedlem
Jeg tenker på at hvis noe treffer meg/smerter meg kan det hende jeg har et indre sår som trenger å heales. Det er det med å begynne med seg selv. Den energien jeg har påvirker de rundt meg, og når noe heales i meg kan det påvirke andre positivt.
Det var kanskje et upresist spørsmål jeg stilte om hvilke teknikker osv. Men det jeg tenker på er å tenne lys i stedet for å forbanne mørket, eller debattere løsninger av problemer ut fra sjamanistiske teknikker, siden dette er et forum for sjamanisme.
Håper det ble mer klart.......
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det er helt riktig det du sier i.f.t. indre sår når ting treffer deg - bare et bevis på at du må jobbe mer med det

Man må begynne med seg selv - og det påvirker - helt klart. Det samme gjelder jo arvelige sykdommer f.eks.
Healer du en arvelig hjertefeil hos deg selv slipper dine barn å dø av det. Enkelt. Ikke sant? Det påvirker andre positivt.
Man skal ikke forbanne - hverken det ene eller det andre. Har en venninne som forbanner en ex. Jeg har nylig lært
henne at vil hun få slutt på alt helvete hun lever i må hun begynne å sende lys og kjærlighet til han i steden.
Hun kom tilbake et par dager senere og sa : "det var hardt!"

og det er det - forskjellige ting og tang vi må ta tak i.
Det er beinhardt faktisk. Og veldig kvalmt noen ganger, men det hjelper. Ingen tvil
Debattere løsninger av problemer utifra sjamanistiske teknikker er en utrolig bra tråd
I.f.t. arvelige sykdommer blir det jo å fjerne avtrykket.
I.f.t. problematiske ex'er blir det å sende lys og kjærlighet.
Ka du tru?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Klokt spørsmål.
Hvilken betydning har det hva andre mener?
Egentlig så er det ikke så viktig hvad andre mener, men andres meninger kan gi meg nye vinklinger på ting. Og jeg syns det er bra og utviklende.
Må man motsi og korrigere det andre sier?
Når en diskuterer et spørsmål så bør målet være å lære av hverandre og å komme videre.
En kan korrigere, hvis en tror det eksister et såkalt "sakfeil". Og hvis en tror at det er viktig for alle å få vite dette.
Ellers så høres det respektløs ut i mine øre å korrigere andre.
Kan ikke folk få mene hva de vil?
Veldig viktig at en får mene hvad en vil, ellers vil ingen lære noe i en diskusjon.
GjenopprettetMedlem
Takk for nyttig tråd Stridshjelp!
Fikk denne på mail i dag og tar meg den frihet å sitere den i sin helhet, det til tross for at jeg selv ikke er spesielt glad for "upersonlige" masse vidreforsending av mail som gjerne har en tendens til å utvikle seg til en forstyrrende form for overkommunikasjon...
Tenk litt over dette
Jeg videresender dette, for å finne ut hvor mange som faktisk leser sin e-post.
Din respons vil være interessant. Legg merke til hva du leser.
Etter at du har lest ferdig vil du forstå hvorfor dette ble sendt til nettopp deg.
Mennesker kommer inn i ditt liv for en mening, en periode eller for livstid.
Når du forstår hvilken av delene det er, vil du også vite hva du skal gjøre for denne person.
Når noen kommer inn i ditt liv for en MENING, er det som oftest for å imøtekomme et behov, som du har uttrykt.
De er kommet for å hjelpe deg gjennom en utfordring, for å gi deg veiledning og støtte, for å hjelpe deg fysisk, psykisk eller spirituelt.
Det kan virke som om de er sendt fra himmelen... og det er de.!!
De er der på grunn av hva du trenger dem for.
Så plutselig, uten at du gjør noe som helst galt, eller på et tilsyneladende upassende tidspunkt, vil denne person si eller gjøre noe som gjør at deres forhold kommer til veis ende.
Noen ganger dør de, andre ganger går de bare sin vei, noen ganger provoserer de deg, og tvinger deg til å ta et standpunkt.
Det som er viktig å forstå, er at ditt behov er mettet, din skjebne er fullbyrdet, og deres jobb er utført.
Den bønn om hjelp du har sendt ut i universet, er blitt bønnhørt og det er på tide å gå videre.
Noen mennesker kommer inn i ditt liv for en PERIODE, fordi det er din tur til å dele, vokse eller lære.
De bringer deg en opplevelse, ro eller får deg til å le.!!
Kanskje lærer de deg noe du ikke vet, eller viser deg noe du aldri før har gjort.
Vanligvis bringer de deg utrolige mengder av gleder.
Tro på det, det er ekte.... men bare for en periode.
LIVSLANGE forhold lærer deg livslange leksjoner, ting du må bygge opp for å få et solid grunnlag. Din oppgave i dette er å akseptere leksjonen, elske denne person og bruke hva du har lært i alle andre relasjoner og områder av ditt liv.
Det sies at kjærlighet er blind, men vennskap er klarsyn...
TAKK for at DU er en del av mitt liv, enten det er for en MENING, en PERIODE eller for LIVSTID...
Send dette til alle venner du har på din liste, inklusiv den du fikk det fra.
0 svar - du burde kanskje øve deg på å få venner
1 svar - du er vel litt, men burde nok være litt mere utadvendt.
4 svar - du har valgt dine venner med omhu.
5 svar - du er meget populær.
8 svar eller flere - du er helt fantastisk ( og det er sannsynligvis årsaken til at du er på MIN liste.)
Jeg venter spent på svar på mine utsendte.!!
GUARDIAN ANGEL
Send denne videre samme dag som du mottar den, det lyder kanskje latterlig, men det er nøyagtig det rette tidspunkt å sende den videre.
Vi tror at noe kommer til å skje. Engler finnes, det er bare det at av og til har de ikke vinger, og da kalles de VENNER, DU er en av dem.
Noe fantastisk er i ferd med å skje med deg og dine venner.
I morgen klokken 11 vil noen ta kontakt med deg, og fortelle deg noe du har ventet på å høre.
Vær så snill å ikke bryt kjeden.
Send denne E- POST til minst 7 av dine venner.
EN VENN
GjenopprettetMedlem
Takk for den, Cenobit, den gir perspektiver å tenke over på det jeg spurte om og mere til!
Mvh Stridshjelp