Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei og godt nyttår alle brødre og søstre
Jeg har en drømmefanger jeg fikk i julegave av min søster.
Men jeg er usikker på hvor den bør plasseres.
Jeg så en episode av åndenes makt, og hørt mediumet si at, hmm den drømmefangeren burde ikke henge der,
men sa ikke mer om det, mumlet mest for seg selv.
Så vet ikke hvor den hang, eller hvor den burde henges.......
Så vet ikke helt hvor jeg bør henge den???? hjelp..
Og bør den innvies eller renses?? og kan de tiltrekke åndelig aktivitet også??
Mange spøsmål dette, men lurer.
Og også om det betyr noe hvor man kjøper den osv. mulig min søster kjøpte denne på et gate-marked i spania, og mulig det er plast i den,
og vet ikke hva fjærene er fra; er laget av om de ikke er ekte..
Kan den likevel brukes.??
Lys og varme fra black bear

GjenopprettetMedlem
Men plasseringen?? hvor bør den henge? over senga. i et vindu.. osv osv... Hva med det som mediumet sa i åndenes makt.
Var jo tydligvis ikke alle plasser som var like egnet virket det som....
Og hva gjør drømmefangereb egentlig?? fanger drømmer, eller dårlige drømmer(mareritt)..
For samboeren plages fortasatt av mareritt. (den henger over senga)...
Mulig det er dume spørsmål, men lurer virkelig på alt det der.

GjenopprettetMedlem
Den skal henge over der du sover. At et medium har sagt dette til en bestemt person kan vel være at det er noe som gjelder for akkurat den personen??
Drømmefangeren skal være laget i en sirkel (ikke nødvendigvis helt rund), den skal ha veven i mitten, et hull i senter og fjær på. Veven filtrerer drømmene og beholder det uklare i, dette forsvinner vha av solen som kommer inn om morgenen. I hullet i mitten slippe det klare inn og fjærene skal være til hjelp for at man skal kunne huske drømmen.
Jeg tror det er fint med en innvielse ja.
Jeg har laget flere hundre, men det er mange år siden. Bortimot alle har virket. Nå i vinter har jeg tatt dette litt opp igjen og laget noen få for morroskyld. Nå bruker jeg bøyd hassel som jeg bøyde for å gjøre dette i våres. Og ellers så bruker jeg som alltid sene til veven og naturfjær til pynt. Synes de er utrolig vakre selvom jeg ikke selv noen gang har kjent behov for dette vedr egne drømmer. Så jeg har dem til pynt og klarhet og inspirasjon.
Drømmefangeren sies å komme opprinnelig fra Chipeewa/Ojibwe indianerne og ble gitt folket av SpiderWoman etter en krigersk periode pga fremmede stammer. De så drømmefangeren som en velsignelse for barna som slet med vonde drømmer etter fæle opplevelser.
GjenopprettetMedlem
Hei black bear
Jeg kan ikke fortelle deg hvor du skal henge drømmefangeren din, men du kan finne litt mere info om drømmefangere på WhiteCougar sin hjemmeside:
http://whitecougar.tooquiet.net/
Jeg var forøvrig på et sommerkurs for 1,5 år siden med WhiteCougar der vi bl.a. lagde drømmefangere. Først lagde vi rammen. Rammen inviet vi med en trommereise. Deretter lagde vi vevet. Og vi gjorde en ny trommereise på det. Til slutt pyntet vi den med fjær og ting vi fant i naturen, før vi tok en siste invielsen av drømmefangeren med en trommereise. Jeg har min drømmefanger hengende i soveromsvinduet mitt.
Mvh Siv
GjenopprettetMedlem
Jeg har min over senga mi. Guttungen har sin i enden av senga. Jeg tok den vekk fordi han er så åpen og det er noen som hevder at drømmefangere er kanaler for ånder og de som er åpne vil lettere se... Guttungen så en del bevegelse så jeg fjernet den, men da kom marerittene hans igjen. Jeg har nå hengt den på plass og han drømmer ikke mareritt nå. Jeg møter åndene og drømmene når de kommer, men jeg er voksen, barnet ble litt redd.
RITA
GjenopprettetMedlem
vi har en drømmefanger av ametyst over senga...
den er rosa og fin, og krystallene er en nydelig vev
GjenopprettetMedlem
Jeg har med en indianer som ser ned på meg og passer på at jeg oppfører meg pent...hmm ok, passer på
RITA
GjenopprettetMedlem
Jeg mener at det handler om din innstilling og hva du selv mener er den rette plasseringen.
What you belive is what you get!
GjenopprettetMedlem
Tradisjonellt sett henger frømmefangeren over soveplassen, men som det er sagt her det er helt opp til deg. for å innvie en kjøpt drømmefanger kan du blåse liv i den 4 ganger. Husk også å rense den med jevne mellomrom, for eksempel ved å henge den ut i fullmåneskinnet.
GjenopprettetMedlem
Henger'n i direkte sollys vil den falme over tid...
Det kan jo være greit å ha en i stua også om man liker å slumre på sofaen
GjenopprettetMedlem
Og vi liker å slumre på soffan