<t>Jeg vil fortelle om en opplevelse jeg hadde i dag. Jeg var på barneskolen og skulle ha samtale med en lærer. Under samtalen med læreren oppdaget jeg plutselig en mørk skikkelse som stod i et hjørne.
Jeg prøvde så godt jeg kunne å følge med på hva læreren sa, men det var veldig vanskelig. For med det samme skikkelsen dukket opp, ble jeg kvalm og svimmel. Det kan være en tilfeldighet at jeg ble dårlig akkurat da, men kvalmen og svimmelheten ga seg gradvis etter at jeg var kommet hjem.
Skulle jeg sagt noe? Gjort noe? Jeg følte at det ville virke veldig rart, hvis jeg skulle nevne dette for læreren. Jeg syntes ikke det passet seg. Allikevel prøvde to andre skikkelser, som stod rett bakom læreren å kalle på min oppmerksomhet. Akkurat som om de ville at jeg skulle høre på hva de hadde å fortelle, eller kanskje de ville at jeg skulle hjelpe skikkelsen i hjørnet.
Hadde dette vært et tilfelle der jeg ble bedt om å komme og rense et hus, ville jeg kanskje forsøkt å hjelpe til (som jeg sjelden og nødig gjør).
Hva gjør man i en sånn situasjon?</t>