Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle
Nå er vinteren endelig her! Her har det snødd i hele dag (har sikkert kommet snø andre steder i landet allerede), så nå er det bare å ta fram ski og kjelke.
Og for de av oss som ikke er så glade i snø og kulde, er dette en fin tid til å jobbe med den stille sjamanismen. Å sitte i vinduet og se snøen dale, er noe av det stilleste som finnes. Hvis en lytter innover i den stillheten, kan en oppdage det man ikke får anledning til i hektiske sommerdøgn. Det er det som er så fint med å bo i et land med så forskjellige årstider, og så er det så spennende å se hvordan vi kan speile oss i naturen og dens skiftende tempo. Seså, nå ble jeg nesten filosofisk...sånn er vinteren!
God tirsdagskveld til dere alle fra Inger Lise.
Anonymous
Hos meg er det Høst enda..

I dag var jeg i skogen og virkelig fikk oppleve vindens styrke ..og regnet som pisket mot ansiktet mitt..
Bekken som kan være ganske stri ..ble nesten stille i forhold til vindens kraft i trærne..
En flott meditasjonstur.. men sterke opplevelser som bare må oppleves
Ønsker alle en fin kveld
*Skapheksa *Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Hei
På det flate Østland har vi + 12 grader og det har bøttet ned regn. Det er deilig å være ute i den milde luften, men det stemmer liksom ikkje med det som forventes av årstiden. Er det noe unormalt som skjer med klimaet, eller er det "normalt"?

Jeg tror dessverre ikkje det siste...
Svane
Francis [Bot]
Nå bor jeg opi det "kalde nord" men her er det neimen ikke mye tegn til vinter... enkelte dager er det rene vårstemmningen ute
Ikke har vi snø eller frost eller noen tegn på at det er vinter i anmarsj...

Snodige greier å tenke på.. nå er vi i november og ikke vinter å snø... "hva skjer a?"
GjenopprettetMedlem
Ja, ikke sant! Etter jeg skrev dette innlegget har snøen forduftet og temperaturene har ligget på 8-10 grader pluss stort sett. Ikke mye vinterlig, det nei.
Anonymous
Det er merkelige tider ja. Endelig kom vinteren trodde jeg, frem med vintertøy og vintersko.
Vi hadde en riktig fin vinterdag, det var hvitt på marka, solen skinte(her har det regnet hele sommeren,lite sol). Ungene hadde tatt frem akebrett og koste seg ute, han eldste var i snøball krig med naboungene. Etter den ene dagen med vinter, kom sommeren. Først regnet det, så ble det veldig varmt, så jeg måtte ta frem sommerjakken igjen, hmm.