Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Når jeg er ute og betrakter naturen, blir jeg alltid fascinert. Trærne er spennende å studere, for de har hvite, litt eteriske “tråder” som bølger rundt dem. Disse hvite trådene bølger også rundt i luften, samtidig som det kan dukke opp hvite og blå lysglimt.

En gang jeg satt ute på altanen, kunne jeg se en slik tråd bølge mellom syrinbusken og bjørketreet mitt i hagen. Jeg ble veldig fascinert, og det virker som om naturen kommuniserer via disse trådene, el hva jeg nå skal kalle det for.

Men så fikk jeg se noe, som jeg aldri har sett før.

Jeg så to ganske høye, hvite eteriske skikkelser som stod midt på plenen. De var svært tynne og formen på dem, kunne ligne litt på en trestamme.

Noen som vet hva det kunne være?</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Hei Tullsjura, her skal du få et svar som sikkert er helt borti natta.

Jeg har en kortstokk som heter "The Lakota Sweat Lodge Cards, spiritual Teaching of the Sioux". Kortene er laget av Archie Fire Lame Deer and Helene Sarris.

Kort nr. 7 er Unk.

Der er to mennesker avbildet. En kvinne og en mann.

De vokser begge ut av hvert sitt tre. Underkroppen er altså et tre.

De holder opp en hånd hver, de holder opp noe sammen som ligner "gresstrå".

I bakgrunnen lyser en stor sol på en orangegul himmel.

I et uttørket tre sitter en stor fugl, ørn? Ved siden av står en ulv og

ser på disse to menneskene.

Forklaring til kortet;

When you live with Passion, you are receiving the full gift of life.

I excite all the system of your being. All your senses become acutely aware.

The full current of your life surges toward the object of your passion, be it

another human, a work of art, an idea of principle.

I am created by Maka, Mother Earth. In Motion with the Sun, the very

Law of Life is satisfied, for I am experience in all its delucious splendor.

There is no line between passion and satisfaction, for only in passion is the

life-urge fulfilled.

Maka, Mother Eart, created Unk to feed her children the passion and satisfaction

of life. Unk is the yearning and delight between lovers, between a person and

a beloved activity or thing. The balance inherent in passion is the balance among

the mental, physical, and spiritual needs we must satisfy in order to feel whole.

Passion is the stimulant, a powerful driving force that allows us to feel the

essence of life. We are capable of experiencing and expressing intense emotion

and responses. Allow the flow of passion, you are fully experiencing the moment.

Don´t deny one of life´s most precious gifts. Determine where your passions lies,

and embrace that aspect of your life. Acknowledge and accept your true feelings

as they arise, and let the enthusiasm generated help you walk in balance with your

emotions.

Hilsen crazy me :icon_biggrin:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Du er en knupp, shri og nei det var ikke helt borti natta.

Dette var merkelig.

Jeg sitter og tenker på et bilde jeg nylig malte. Jeg er talentløs når det gjelder å male, men jeg pleier noen ganger å sitte sammen med min sønn og male. I allefall forsøkte jeg å male et tre, men penselen gikk sine egne veier og det ble en kvinne i stedenfor. Hun har noe i hånden, som hun strekker opp mot himmelen. I bakgrunnen har jeg malt rødt, gult og oransje, og det minner meg om solen. Over hodet på kvinnen er det et ørnehode. Planen min var egentlig å male en sky, men det ble altså en ørn.

Det ligner litt på beskrivelsen din av kortet, bortsett fra at jeg ikke har en mann i bildet.

Ellers er jeg dessverre ikke god i engelsk :icon_redface:

Noe forstår jeg, men ikke alt.</t>