Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 840512.ece
lure på ka folk e redd for.....?????
lurte på om æ sku sette artikkelen inn under humor, men de e jo seriøse, så da så.... :beer:
Nutch/CVS [Bot]
Jeg skrev et e-brev til finnmarkdagbladet i morges:

Meldeplikt til politiet før en joiker er helt latterlig. Det er som en måtte gå til politiet før den tar en Jodel i Sveits! Støy kan ikke være problemet i denne sammenheng men hva er den sanne grunnen til meldeplikten?

Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Eeeeeeeeeer det mulig..??.. :shock:  Her på østlandet freser ungdommen rundt i biler og spiller høy musikk, folk synger på gata, på puben, ja kanskje de slår av en trall på butikken. Har enda ikke kommet noe forslag om at man må søke politiet om tillatelse om det.... Når folkeviselaget står utafor bensinstasjonen og underholder folk før jul, sånn bare på gøy, skal de da søke politiet om lov først? Hele greia faller på sin egen urimelighet.
Er det virkelig så dårlig stelt i dette landet, at vi ikke klarer å vise respekt, ihvertfall, for hverandre, om ikke forståelse? Ikke rart det blir kriger i verden....
Til dere som har fremmet forslaget: Dere fremmet ihvertfall ikke toleransen blant deres medmennesker.

Inger Lise
Anonymous
Ærlig talt, nå blir jeg så eitrende sinna  :moreevil:
Meldeplikt til politiet??? :o Og at det var forbudt å joike i skoler fram til nitti tallet, hva i ........går det av folk.
Helt utrolig, har ikke ord............. :exclaim:
GjenopprettetMedlem
Huff får frysninger på ryggen. Om dette blir en realitet har Norge tatt ett skritt 200 år tilbake i tid.
psbot [Picsearch]
ro,ro til fiskeskjær

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/24/450350.html
Sensis [Crawler]
..de er på viddene, spør du meg...

ag
GjenopprettetMedlem
Hadde vært gøy å vite hvilket politisk parti hun representerer? Noen som vet. Tipper Krf?
Anonymous
Enkelte ganger verkar Norge helt rena medeltida..... men så är landet styrt av en kristen regering också.
Anonymous
Politikkens veier er underfundige. Og Lutheranismen sitter dypt i de fleste av oss, enten vi liker det eller ikke. Alt for ofte plages vi med at merkelapper som "skam", "synd", "umoral", "politisk ukorrekt" og "strengt forbudt" henger ved våre handlinger, lengsler og drømmer. Enten der er våre egne merkelapper, eller de klistres på oss av våre medmennesker. Var det ikke Goebbels som sa: "om man kaster tilstrekkelig dritt, så må jo noe bli sittende".  Underlig at frykt og maktbegjær blir så stort i oss at vi må kvele, forstumme og holde nede våre medmennesker.

Puh! Her kom det ut en del oppdemmede følelser :o

Til Trumman: Uansett hva du sier; jeg elsker dette landet. ;D

God helg alle sammen!

Khanate
Anonymous
Hah hah, jag elsker också det landet där :) men inte dess regering!
GjenopprettetMedlem
Vi har bytta den regjeringen nå Trumman - så litt håp er der  ;D

UlveMor
AdsBot [Google]
Dette er hentet fra Nettavisen, så da går det vel greit da ...  :icon_lol: :icon_lol:

"Rådgiver Dagny Sofie Aune i Kautokeino kommune er fortvilet over alt oppstyret og mener Sámi Radio og andre medier har misforstått.
- Dette er tatt helt ut av sin sammenheng. Vi satte inn ordet joik for å sidestille det med sang, ikke for å diskriminere. Den samme formuleringen om meldeplikt har de fleste norske kommuner. Vi har selvfølgelig ikke ville regulere joiking som sådan, sier hun til TV 2 Nettavisen.
- Hva gjør dere nå?
- Jeg vet ikke. Dette behandles av kommunen i dag, men joikerne kan uansett ta det med ro. Vi synes bare det er hyggelig at det joikes i Kautokeino, sier hun."
Nutch/CVS [Bot]
Men joik er ikke bare sang. Det er sjelen som synger i kontakt med naturen. Og da blir mange redde for.
Hilsen
Gåååja
Francis [Bot]
Det er helt lattelig!! Jaja vi bor jo i Norge... det sier vel d meste...