Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
æ bare lure på ka den karma greia betyr  :razz:
(--------(som står der.
noen som kan svare?
knunett
Dette er et lite forsøksprosjekt i forbindelse med oppgraderingen av forumet (og sjamansonen)... Karma (i denne sammenhengen) gir registrerte lesere av postene en sjangse til å gi skribenten av en post en påskjønnelse, ved å trykke på + tegnet  :innocent2: (Dvs. Karma'en til skribenten av posten øker) eller hvis skribenten har rotet seg bort langt inn i granskauen kan man trykke på - tegnet  :icon_twisted: (Karma'en til skribenten av posten minker). Trykker man ikke på noe har man ingen mening og forholder seg nøytral til posten. Formålet er å påskjønne debattanter med forseggjorte innlegg med sjel og som bidrar særlig positivt til forumet. Lignende funksjon finner man i debattforumet til Dagbladet, eller var det i en av de andre avisene? Håper dette var oppklarende. Har noen sterke meninger for eller i mot en slik løsning er det bare å fyre løs.
W3 [Sitesearch]
Hvor er dette pluss og minus tegnet ?
psbot [Picsearch]
+ og - under karma
Anonymous
Her er det visst en del nytt siden sist jeg var her.
He, he så nå gjelder det å skrive velformulerte innlegg med sjæl i  :shyone:
GjenopprettetMedlem
Opps...jeg skal aldri skrive inn flere teite vitser her...jeg lover.. :innocent2:
Anonymous
Slutte med vitsene :shock: Jeg protesterer vilt her.
GjenopprettetMedlem
Hehehe..den følelsen var meget kortvarig. Det så du jo på humoravdelingen :lol:
Drit i karma, det kan repareres..bare å finne en god sjaman, og dem er det ikke så langt unna her inne.. :razz: :innocent2:
Anonymous
Det var nå ennå godt :lol:
GjenopprettetMedlem
Får hver person en samla "karma" på profilen sin, eller gjelder det det enkelte innlegg?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Sånn som jeg oppfatter det, er det en samlet karma. Så karmatallet viser totalen av "visdom/uvitenhet" de andre her inne synes du har strødd om deg... :razz:

Og siden alle vi som er her inne hver for oss besitter stor visdom....vil totalen for forumet bli eksepsjonelt høyt!!  :lol: :lol: Sammen er vi sterke :eusa_dance:

Men hvis jeg skal være helt ærlig...så synes jeg ikke at sånne konkurransepregede ting er så bra. Har et sterkt konkurranseinnstinkt selv, som jeg prøver å holde nede på et moderat nivå...så saklige og usaklige ting kommer til å hagle ut i salig blanding fra min side også i fortsettelsen, med målstning om å ligge så nær null som mulig ::) Liker ikke at egoet skal fores med mere drivstoff enn høyst nødvendig :moreevil: :razz:

Ja, det var nå min mening...

Inger Lise
Francis [Bot]
Men hva er nå egentlig vitsen med slik karma opplegg??  :razz: Ser ikke helt poenget jeg da...
FAST Enterprise [Crawler]
Hjelp!  :oEr jeg og helt på bærtur her :redface:. Jeg har sett og sett men klarer ikke å finne noe som ligner på + eller - noen steder. Jeg syns vel heller ikke at dette var noen god ide, noen kan jo grue seg for å skrive innlegg. Kanskje få prestasjonsangst :-X. Jeg vil jo ikke ta æren fra alle de som skriver lange og gripende, kjempegode innlegg, ære være dere for det :eusa_clap: Jeg har lært utrulig mye av mange av innleggene, selv om jeg ikke sjøl er så mye frempå med innlegg :(. Er ikke så sikker på om det blir noe lettere nu :shyone: Bare noen små betraktninger ;D.
Kristine
Vi er alle en viktig brikke i samfunnet!
Francis [Bot]
Du finner + og - under "nicket" ditt og over bildet du har...  :icon_biggrin:
knunett
Jeg deaktiverte karma-funksjonen. Dere må nå gi ros og ris i innleggene i stedet  ;)
GjenopprettetMedlem
"keh":

Jeg deaktiverte karma-funksjonen. Dere må nå gi ros og ris i innleggene i stedet  ;)

Takk :biggrin:

Det er jo uansett best å bruke hue :lol: