Anonymous
Teleterkij, du snakker av erfaring

GjenopprettetMedlem
Jeg vet egentlig ikke om jeg hadde ett bedre liv før jeg begynte med medisiner...
Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har ett fullverdig liv nå i dag, selv om jeg går på medisiner...
Nå skal det da sies at jeg fikk diagnosen i 2004, og har aldri brukt ritalin.
Det jeg går på i dag er Strattera. (Den med de alvorlige bivirkningene som var utelatt.)
Jeg må bøye meg i støvet for teleterkji. Skulle helt klart ønske at jeg kunne skrive så godt.
Skulle ønske jeg kunne konsentrere meg såpass godt..
Hva var egentlig poenget mitt her da tro?
"All societies however 'primitive' they may appear, all around the world have in them people with ADHD. It is those peoples who 'suffers' from ADHD that becomes the adventurers, healers, sages, dreamers, seers, explorers and inventors. It is those who 'suffer' from ADHD that push the boundaries of society, and challenge their views on what is right or wrong. On what is possible and probable. It is only in todays society that these holy people are seen as a nuisance, and as undesirable. Perhaps we have something to learn from the elder societies, who saw the good things these holy people could do. The concept of ADHD is not something new, but it is in the newer western society that it has been classified as a 'disorder'. In the world of structure, order, materialism, urban jungle, a person with ADHD feels lost. He/She doesn`t understand this world, as it is not for them. They don`t work well with being couped up in a small apartment, having to work from 9-5 in a office, moving papers all day.
So, in the words of another who possibly had ADHD: LET MY PEOPLE GO!"
Woah.. Jah.. Om noen har noen spørsmål om det jeg skrev på engelsk, så har jeg få svar, annet enn at jeg følte meg kallet til å skrive det. Alt er bare mine synspunkter, jeg har ikke lest noe om dette før, så inntil annet er bevist, så er det oppsinn fra ende til annen. (Og jeg har en tvangshandling som går på at alltid når jeg har følt kallet til å skrive noe sånn, så må jeg forsvare meg. Derfor denne disclaimer.)
Namaste.

GjenopprettetMedlem
Hmm....artig det du skriver her. Har mange ganger tenkt på at folk med slik energi og kraft var de som tidligere var jegerne, krigerne, de modige og stolte, de arbeidsomme sterke heltene

som stammen jo var helt avhengig av for å overleve. Tja, det blir noe av det samme som du sier kanskje...
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Er det noen som har lest boka om Indigo barn og kan referere litt fra den? Jeg lurer på om den handler om ADHD.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg har sett noe på det der....og ja det trekkes paraleller. I astrologiske sammenheng og andre sammenheng hvor det jobbes med å tyde energier på lignende måter så snakkes mye om at Indigobarna, og de voksene Indigoene, er de som er bærere av opprøret mot den eksisterende tilstanden, de som bryter opp. Fra samme hold sies det også at det nå etterhvert er tid for Krystallbarna som er bærere av en mer kjærlighetsfull og harmonisk tilstand som nå kan komme frem etter dette nødvendige opprøret. I mange "NewAge" kretser snakkes mye om det her og det kan se ut som enkelte fremstiller det som noe veldig spesielt, noen beskyldes også for å drive business på saken.
Jeg personlig tror egentlig det hele er strømninger i tiden som vi alle i mer eller mindre grad blir påvirket av....ja og at det for enkelte er mer naturlig å sense enn for andre. For å heles tror jeg absolutt vi bør lytte til disse signalene og ta dem på alvor. Jeg tror mye av nøkkelen ligger i den motstanden som mange går rundt med....
UlveMor