Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Uansvarlighet ang informasjon om det som er mulig å pakke i seg, påvirkningkraften kan være farlig.
Eksempel: David påstår at et medlem her inne ikke tar/har tatt skade av sitt forbruk av fleinsopp.
Slik misledning fjerner respekt også for andre stoffer og er derfor farlig av flere årsaker.

Usaklig var du idet du satte meg og David som meningsmotsetninger på hver vår tue,
(slik som også David plasserer oss:)
men mest fordi ganske du korrekt fremhever mitt ønske om å få min eneste sannhet i dette temaet opplest og vedtatt..  Ansvarlighet og omtanke.. som om det tilhørte smiger for mitt ego.
GjenopprettetMedlem
Hmm, ja. Og å påstå noe ut ifra egen synsing, er litt skummelt. Det er jeg enig med deg i.

Og å plassere folk på tuer sånn rent generelt er ikke usaklig, det er ufint, for da har man satt folk i båser. Jeg liker ikke å bli satt hverken i bås eller på tue selv, så den tar jeg til etterretning.

Og å vise ansvarlighet og omtanke er aldri feil :wub:

Jeg liker å få ting jeg lurer på forklart. Kanskje kommer ting ut litt bakvendt av og til.. Men jeg lærer...håper jeg.

Det er en ting som er sikkert, kommunikasjon er ikke alltid enkelt.

Nå er det morran, unga er i farta og jeg sitter og lurer på hva mer jeg lærte i natt.. Jeg får sove på det. Sånn litt utpå dagen :razz:
SEO Crawler
tja..her har det jo blåst en liten bris i natt.

jeg tror på den orientalske ro, som styrer pent imellom "for" og "mot", aversjon og sympati.

ellers blir det bare reality-tv.

likevel - et par fruktbare sammenstøt, har og sin plass. utblåsninger.  til og med moder jord praktiserer slikt..

se på yin-yang symbolet, hvordan motsetningene inneholder en flik av hverandre. 

så kan man se at den andre og har rett..

ikke så lett alltid det der, men mer nyttig og viktigere enn alle slags mystiske evner og krefter...disse har først sin verdi når stille klarhet råder i det indre. 

jeg går til valgkamp på "finn din indre kineser"!
Anonymous
Biernna:
Ærlig talt David,
Du avsporer M I N tråd om en bok som overhode ikke nevner plantelærere!!!

Jeg har overført det jeg skrev på Villoldo-tråden til en Ayahuasca-tråd.

Forresten avventer jeg i spenning om din jakt på latterliggjøring av personer
også blir tilgodesettt meg her inne.
Eller tilhører jeg fienden siden jeg misliker å bli tvangsforet med grønn litteratur?

Jeg har slettet diverse latterliggjøringer av deg i dag.
Anonymous
"Biernna":

Blir det mer om plantelærere generellt sett her bør forumet døpes om til f.eks "Plantesonen".

[i]Blir bare ikke klok på hvordan slikt kan berike MIN vei.
Jeg er NORSK!
Jeg bor i NORGE!
Jeg har ikke slikt i min skog!

Jeg har ingen problemer med å skjønne
den OPPRINNELIGE bakgrunn for den info som spys ut her,
jeg skjønner bare ikke hvorfor det plasseres over alt..
Mye tatt helt ut av den rette sammenheng..
Her!
Nå!
I vår verdensdel!
I vår kultur!

Jeg er mett av slikt for lenge siden.

Jeg liker ikke repriser så la meg få velge om jeg skal se dem!!!!

NÅ BØR DERE MED KLOKERE HODER ENN MITT SNART FORTELLE MEG HVORFOR JEG VED Å GÅ INN PÅ SJAMANSONEN NÆRMEST TVANGSFORES MED GRØNN LITTERATUR!!!
ER DET BRA ELLER NYTTIG FOR MEG Å VITE?
I SÅ FALL: HVORFOR?

NÅR VI I UTGANGSPUNKTET ER ENIGE OM BRUK AV PLANTELÆRERE I RITUELL SAMMENHENG..
HVA ER DITT PROBLEM ANG MINE OPPFORDRINGER OM ANSVARLIGHET?
HVORFOR HØRER DE IKKE HJEMME HER?
HVORFOR TAR DU MEG IKKE PÅ ALVOR?

Biernna, du trenger ikke å lese noe om plantelærere/enteogener om du ikke vil. Ingen som har bedt deg om å gjøre det. All debatt om plantelærere/enteogener skal foregå i plantelærere og urtesjamanisme.
Anonymous
Biernna:
Uansvarlighet ang informasjon om det som er mulig å pakke i seg, påvirkningkraften kan være farlig.
Eksempel: David påstår at et medlem her inne ikke tar/har tatt skade av sitt forbruk av fleinsopp.
Slik misledning fjerner respekt også for andre stoffer og er derfor farlig av flere årsaker.

Så lenge han følger en spirituell vei så går det helt fint og han er faktisk ganske oppegående. Og sjamaniserer jo ganske mye. Og kommer med mange fine innlegg her inne på Sonen.

Om du har et problem med å skille klinten fra hveten. Plantelærere/enteogener fra narkotika så får du bare gjøre det. Det gidder jeg ikke å ha en diskusjon om,fordi jeg er lei av det. Og de som har problemer med å skille mellom det bør studere det Ailo skrev om HEFTIG DEBATT OM PLANTELÆRERE - artikkel på forsiden. Og gjerne lese det 100vis...1000vis av ganger så kanskje de forstår bedre. De som ikke ønsker å lese mer om enteogener/plantelærere trenger ikke å gå inn på plantelærere og urtesjamanisme-delen av Sjamansonen. Enkelt og greit.
GjenopprettetMedlem
takk for meg,- nå er i alle fall jeg vel forsynt ....
hilzzen kariw
GjenopprettetMedlem
Jeg har full forståelse for mennesker som er skeptiske til enteogener. Det er en sunn skepsis sett ut fra deres ståsted. Det er tross alt snakk om giftstoffer som er dødelig, eller kan skade lever og nyrer. Jeg ønsker ikke at noen skal komme i den situasjonen at noen trenger ei ny nyre. Enteogene planter er også medisin, og stoffer fra plantene brukes i skolemedisinen.   
Noen enteogener står på narkotikalisten og det er straffbart å bruke dem. Det kan også være straffbart å ta medisin uten legens resept. I det ene øyeblikket er det medisin, i det andre øyeblikket er det forbudt.

Og så leser jeg om Amazonas og sjamanene der akkurat som vi er komplett udugelige her til lands. Jeg synes jeg ser stemmen til en indre kritiker som har fortalt at vi ikke kan. Jeg blir ofte kvalm av mote setninger fra psykologien, men det ser ut som di kan gjøre nytte for seg i plantelæra. Det er klart vi kan.

Jeg prøver å skape meg en forståelse for menneskets energier, og plantenes energier. Da er det mulig å balansere energi som har kommet ut av kurs. Det er så viktig å treffe med riktig plante, og riktig mengde.
eg er hellig overbevisst om at vi har hatt den kunnskapen her i viken (oslofjord), og at det skal la seg gjøre å grave den opp igjen. Kanskje den tar en litt annen form, og vi har flere planter tilgjengelig i dag. For meg handler plantelæra også om å bygge opp en egen energi, energi som gir beskyttelse. Det er klart jeg føler meg tiltrukket av Amazonas, men føler ikke at min vei går oppover Amazonas. Jeg reiser dit gjerne som turist, og deltar gjerne i en seremoni.
GjenopprettetMedlem
Sitat fra David:
"Så lenge han følger en spirituell vei så går det helt fint og han er faktisk ganske oppegående. Og sjamaniserer jo ganske mye. Og kommer med mange fine innlegg her inne på Sonen."

Helt vanvittig oppfordring av moderator!!!
Ha det spirituelle i fokus så går alt bra  :razz:
At omtalte medlem risikerer psykiske senskader pga flein er et udiskutabelt faktum ::).
Enig i at han er et friskt pust her inne og setter pris på det han deler av,
men å driste seg til en psykologisk profil på bakgrunn av hans innlegg..

Konstaterer nok en gang at du gjemmer deg bak innlegg fra :icon_lol: Ailo.
Jeg er enig med Ailo, i motsetning til deg setter han ting inn i de rette settinger og uttaler seg om det han faktisk vet. Ailo gjetter ikke.

Jeg har hverken nevnt ordet NARKOTIKA
eller sammenlignet det med plantelærere på lang tid.
-Likevel argumenterer du som om jeg gjorde det.. :eusa_clap:

Når du står frem som en nærmest allvitende bedreviter bør du også vise at du er i stand til å svare saklig på saklige spørsmål
-på et vis som rettferdiggjør både dine påstander og din rolle som moderator.

Du overser spørsmål som absolutt bør være av interresse for flere enn meg.
Når jeg er SKEPTISK/USIKKER stiller jeg SPØRSMÅL! :eusa_doh:
Jeg gjør slikt for å LÆRE David..
Den dumme holder kjeft og svelger!!! :confused:
Men hva skjer her inne???????????????
Jo, jeg stiller spørsmål og får i en UFIN tone
beskjed om at jeg ikke behøver å lese det som har med plantelærere å gjøre.
Konklusjonen enkel : Du vet ikke.
:shock:

Blir pga det totale fravær av svar ikke å plage deg mer med mine slemme spørsmål og oppfordringer
(som det absolutt burde vært rom for!)
for i mine øyne har du ingen troverdighet som annet enn som sitathenter.

Er mett på tåpeligheter nå og vandrer videre mens jeg vurderer å takke for meg!!!
GjenopprettetMedlem
Jeg har gjort et ærlig forsøk på å holde meg unna denne tråden…
Men di som kjenner meg vet at jeg klarer å holde munn inntil et vist punk, nå er det punktet nådd.
Åpningstråden og ut første siden er saklig, meningsfull å setter ting i rett perspektiv, men nå har det tatt av mot uante høyder igjen…

Jeg synes nå etter å ha trålt meg gjennom alle tre sidene at vi er helt avspora fra kjernen i budskapet David kom med, og der har SAMTLIGE av deltagerne like stort ansvar…

Men at to personer i løpet av denne tråden vurderer å takke for seg, ja se det bør la noen og enhver se galskapen i dette…
Tråden er ikke saklig lenger, den er rettet mot personer…
Er ikke sonen en plass hvor man kan si sin mening på godt og vondt uten å bli forfulgt og latterliggjort…
Og jeg må faktisk si meg enig i Biernna sitt siste bidrag her
Konstaterer nok en gang at du gjemmer deg bak innlegg fra  Ailo.
Jeg er enig med Ailo, i motsetning til deg setter han ting inn i de rette settinger og uttaler seg om det han faktisk vet. Ailo gjetter ikke.
Når du står frem som en nærmest allvitende bedreviter bør du også vise at du er i stand til å svare saklig på saklige spørsmål

La oss ta oss sammen vi er voksne mennesker, ikke barnehagebarn… :exclaim:

Tina
Anonymous
Sitat fra David:
"Så lenge han følger en spirituell vei så går det helt fint og han er faktisk ganske oppegående. Og sjamaniserer jo ganske mye. Og kommer med mange fine innlegg her inne på Sonen."

Helt vanvittig oppfordring av moderator!!!
Ha det spirituelle i fokus så går alt bra  :razz:
At omtalte medlem risikerer psykiske senskader pga flein er et udiskutabelt faktum ::).
Enig i at han er et friskt pust her inne og setter pris på det han deler av,
men å driste seg til en psykologisk profil på bakgrunn av hans innlegg..

Kan du la han være i fred for svarte? Jeg er ganske lei av at du pirker på han og hans holdning til fleinsopp. Du får ta det opp personlig med han så kan han utfordre deg heller. At du mener at han vil få senskader er jo mer din frykt om fleinsopp enn kunnskap om det som taler da. Men nok om det. Jeg har iallefall redigert og slettet dine forsøk på å latterliggjøre han og det sier jeg klart i fra om. Jeg ber deg om å la han være i fred. Og send han heller PM ang mer krangel om dette.

Saklige svar har du fått gang på gang. Men du tar jo ikke til deg.

Du overser spørsmål som absolutt bør være av interresse for flere enn meg.
Når jeg er SKEPTISK/USIKKER stiller jeg SPØRSMÅL! :eusa_doh:
Jeg gjør slikt for å LÆRE David..
Den dumme holder kjeft og svelger!!! :confused:
Men hva skjer her inne???????????????
Jo, jeg stiller spørsmål og får i en UFIN tone
beskjed om at jeg ikke behøver å lese det som har med plantelærere å gjøre.
Konklusjonen enkel : Du vet ikke.
:shock:

For meg er det en del av sjamanismens verdensarv - plantelærere/enteogener. Og du har problemer med det. Får nå så være. Sjamansonens generelle holdning er at det er en del av sjamanismens verdensarv. Og det må alle forholde seg til. Det er en grei grunnmur. Men de kan gjerne komme med debatter om det på plantelærere og urtesjamanisme-delen hvor en setter spørsmål. Men Ailo har stengt 2 tråder om det fordi dere skeptikere går i samme spor og han har sagt sitt som jeg har lagt ved om hvorfor det er en heftig debatt om det. Og så lenge du og andre går i samme spor og ikke har noe nytt å komme med ang mot plantelærere eller hva det skal være ang det så blir det ganske kjedelig i lengden.

Blir pga det totale fravær av svar ikke å plage deg mer med mine slemme spørsmål og oppfordringer
(som det absolutt burde vært rom for!)
for i mine øyne har du ingen troverdighet som annet enn som sitathenter.

Er mett på tåpeligheter nå og vandrer videre mens jeg vurderer å takke for meg!!!

Jeg synes personlig det er tåpelig at noen drar fra et forum pga heftig debatt om plantelærere/enteogener. Sjamanisme er så mye mer enn det.  Men det er klart at alle kan lære noe av dette inkl meg. Men de fleste som ønsker å debattere om plantelærere her inne har en grunnmur i seg om at det er en del av sjamanismens verdensarv. Det forholder jeg meg til og flere andre.  Og at en heftig debatt om plantelærere går i samme vei som den har vært på tråder som har blitt stengt er jeg grundig lei av.

Dette her fører bare til personlig vendetta og jeg ber deg heller om å sende pm til meg og Teleterkij om du ønsker å gå i samme retning som du ønsker her ang denne debatten. Det tjener ikke forumet at du ikke skjønner dette etter min mening.
Anonymous
Jeg stenger denne tråden. Det går bare i retning av en slags personlig vendetta og det misliker jeg sterkt.
Sjamansonens holdning til enteogener/plantelærere er generelt at det er en del av SJAMANISMENS VERDENSARV. Og det synes jeg folk bør respektere. Og slike debatter fører aldri godt med seg når noen ikke har den grunnmuren i sin holdning til det for å si det rett ut.

Om noen ønsker en heftig debatt om plantelærere/enteogener så får de heller sende meg,Ailo eller andre PM.
Mulig Ailo også kommer på banen her og nå ang dette. Men han har jo sagt ganske mye i sin artikkel ang "heftig debatt". Jeg velger å slette tråden og så får de som ønsker det skrive meg,Ailo eller andre PM om dette.

Slike debatter har vært lite fruktbare andre forumang for/mot.Jeg synes at de som har en holdning og grunnmur om at det er en del av sjamanismens verdensarv skal få lov til å ha et forum der de unngår å bli overkjørt av skeptikere og som ikke har den holdningen. Ok? Så kan de som er skeptiske og ikke mener det er en del av sjamanismens verdensarv ta det på PM.