Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg hadde en litt ubehagelig opplevelse for et par netter siden. Jeg drømte at jeg var i en stue sammen med en jeg kjenner og en annen jeg ikke har sett før. Den ukjente forvandlet seg til en slags "ånd", en flyvende lysprikk med aura rundt. Han begynte å slenge/kaste meg rundt i rommet. Jeg følte meg ganske tung og maktesløs.
Jeg begynte å jobbe med og våkne. Mens jeg lå i senga halvvåken, kunne måtte jeg jobbe veldig med å få meg i bevegelse og samtidig hørte jeg en lyd under senga. Som om noen forsøkte å gjøre seg litt stakkarslig.
Jeg sendte en mail til en sjaman om det. Han sa at det har vært solformørkelse nå og at han jeg kjenner kan ha noen som følger ham på grunn av tidligere handlinger.
Er det noen andre som har merket noe spesielt rundt solformørkelsen eller som har hatt noen lignende erfaringer?
GjenopprettetMedlem
Med fare for å virke arrogant -men i beste mening..

Visste du om solformørkelsen?
Betyr den noe for deg personlig?

Dine referanser/din oppfatning vil bestemme hvordan ditt indre vil se energier,
tror også dette gjelder din drøm.

For å finne Ditt svar må en utenforstående stille seg i Din energi
-og Kjenne/Se gjennom Dine referanser.
Dvs. stå i "dine sko" og se gjennom dine "briller"..

Flere er de som kaller seg sjamaner enn de som forstår og kan dette.

Tror denne drømmen handler om noe som din venn gir deg en påminnelse om,
dette gjør deg urolig og tvinger deg til å kjenne på en del av din virkelighet.
Dvs. det rokker ved en grunnleggende del av hvordan du oppfatter verdenen rundt deg.

Føles for meg som et oppgjør du må ta med deg selv, som det er nesten fremme.
Opp til deg hvor bevisst dette skal skje, om/hvor mye du tør åpne øynene.

Tror jeg da..  ;)
Anonymous
Takk for svaret. Setter pris på at folk snakker fra levra. Jeg har også tenkt litt på det du sier, men det virket som om det var noe utenfor meg selv, og jeg blir litt forvirret av sånne kraftige ting som er både i og utenfor meg selv.
Men det var bra at du minte meg på den siden av saken igjen, for det hadde jeg glemt. Skal undersøke det fra alle kanter.  ::)
Anonymous
Kom på et par ting til. Glemte å svare deg på det første. Nei jeg visste ikke om solformørkelsen men er sikker på at den har en innvirkning selv om jeg ikke alltid følger med. Planetene er ihvertfall det.
Jeg vet at han jeg spurte kan en del ting, for jeg har selv erfart det, men hvor mye skal man forvente seg og hvem av dere har rett?
GjenopprettetMedlem
Kristin ;)

Sitter her og kjenner litt etter nå...
Hva er hva, hva er drøm, hva er virkelighet, kan disse to bytte plass eller smelte sammen...
Kan dette ha vært kun en drøm, av og til drømmer vi tross alt uten noe annen grunn enn at hjernen ikke sover.
Eller har du virkelig opplevd dette...
Gå noen runder på det... ;D
Hvis det kun er en drøm så ikke legg for mye energi i det, slipp bare taket og la drømmen være en drøm.
Hvis det ikke var en drøm, men noe du opplevde... hva er budskapet til deg da..?
Skal du kanskje være obs på at ting ikke alltid er som di ser ut, at alt har flere sider og at du trengte å bli påminnet dette...
hvordan ser du på deg selv kontra andre, hva er din frykt og hva leter du etter... hva er budskapet?
Dette er spørsmål jeg vil anbefale deg å gå inn i ;)

At solformørkelesen har en rolle i dette, det kan vel være både ja og nei som svar på den...

Men dette var litt av mine tanker rundt innlegget ditt

Tina
Anonymous
Hei Kristin!
Det er fint å få lese om drømmen din, den setter tanker i sving hos meg.
Det er så lett å tenke at drømmer er en slags gåter som vi skal løse, at vi skal ha et svar eller en forklaring på det vi ikke forstår. Jeg kan ikke tolke eller løse drømmens gåte, men jeg kan fortelle deg hva drømmen din inspirer meg til å tenke.
Jeg har lært på et drømmekurs en gang at sjelen ofte opptrer tredelt i drømmer, og jeg har sett av mine egne drømmer at det faktisk ofte handler om tre personer som står i forhold til hverandre.
I din drøm så er det deg, noe du ikke kjenner, og som forvandler seg til en lysskikkelse, og en person du kjenner i det levende livet. Det er en konflikt mellom ”lyspersonen” og deg, du blir slengt rundt og er ”tung”. Det kan jo være det fysiske/ materielle som står i konflikt mot det åndelige /spirituelle? Jeg ser ofte en tendens i spirituelle miljøer at det materielle ”liksom ikke er så fint som det åndelige” Dette er en dualistisk tenkning vi er vant til fra kristendommen og jeg tror vi må slutte å vurdere så mye i ”snill” eller ”slem”.
Det fysiske/materielle er til stede i like stor grad som det åndelig/spirituelle og vi kan ikke vurdere det ene som bedre enn det andre.
I de fleste forestillinger om en spirituell verden er den tredelt (som sjelen i denne fremstillingen) ,også i sjamanismen hvor vi har øvre, midtre, og nedre del. Ofte blir den nedre del tolket som ikke så fin som den øvre. I den mest ekstreme innstilling får vi da himmel og helvete. Hvis det mørke og det lyse skal sloss mot hverandre, får vi en evig konflikt som tar veldig mye energi.
Vi må bruke lyset på en slik måte at det hjelper oss til å akseptere mørket, slik at vi ikke skyver det bort fordi vi er redde eller foraktfulle. Den tredje personen i drømmen din, som du ikke forteller noe om, hva slags forhold har du til han/henne? Det kan kanskje enten være en instans kom kan hjelpe deg til å løse konflikten, eller kanskje den viser hvorfor du har konflikt? Kanskje dette for eksempel er en person som enten er fordomsfull , eller lite fordomsfull person?
Veldig mye kunst og kultur handler om denne svart/hvit konflikten,- hvor mange filmer har vi ikke sett hvor helten tar rotta på skurken tilslutt? Det er bare det at vi blir aldri kvitt skurken, han/hun dukker alltid opp i neste film,……..
Det er jo ikke heller så vanskelig å knytte dette til solformørkelse, hvor lyset blir skygget for av mørket. Det ene utelukker ikke det andre. Ofte skjer ting på flere nivåer samtidig, Jung kaller det for synkronisitet. Hva som skjer når du er mellom søvn og våken tilstand, vet jeg ikke, men utrykket du får er jo ”en som forsøkte å gjøre seg litt stakkarslig”, det får i alle fall meg til å tenke på manipulering. Noen som lager et skuespill for å skjule en (sannsynligvis)utnyttende vilje i forhold til en annen. Dette kan også vise til forhold som har skjedd, kanskje til og med for lenge siden.
Konfronterende drømmer av marerittaktig karakter kan ofte ha en god side også, fordi vi blir vist spenningsforhold i psyken, og når de viser seg, er vi som regel i stand til å jobbe med det . Selv om du føler at dette skjer utenfor deg, så er det jo likevel noe du må forholde deg til på en eller annen måte.
Siv. :icon_twisted: :eusa_pray:
Anonymous
Tusen takk alle sammen!  Dere hjelper meg mye. Nesten fremme Biernna, helt riktig. Tror den solformørkelsen kanskje satte igang noe jeg har knuga på lenge. Du setter ting i et bra perspektiv her Siv. Det har absolutt med fordommer å gjøre, noe jeg visste, men at det kom frem i drømmen visste jeg ikke. Hvordan henger det sammen? Veldig intressant det du skriver om drømmer.
Det er en jeg ikke treffer ofte, men jeg føler at jeg sitter på en pidestall, mange av gangene jeg møter ham. Jeg tror at dette har røtter langt tilbake i tid, for jeg reagerer ganske intenst på det. Problemet har vært at jeg har hatt problemer med å si ting rett ut til ham, og at jeg blir litt satt ut, og vet ikke hva jeg skal komme med før tre dager senere  :exclaim:  Jeg begynte for en stund siden å gå mer inn i meg selv, isteden for å tenke så mye på det utenfor. Jeg begynte blant annet å jobbe mer med frykten min for edderkoppen blant annet, som jeg kjente holdt fast i meg og lammet meg. Følelsen ligner en del på den i drømmen. Jeg blir holdt igjen, holder meg selv igjen, har gjort det lenge. Men nå idet siste merker jeg at det begynner å løse seg.  Jeg føler meg mer selvsikker. Han i drømmen lot meg få vite at jeg hadde litt vei igjen å gå, for han satte igang noe i meg som har sittet der lenge.  Jeg jobber også med å gi masse kjærlighet til edderkoppen, og tror det har en effekt også. Før kunne jeg ikke tenke på edderkopper, og nå kan ligge å meditere på den, og se den framfor meg.
  :eusa_dance:  Og edderkopper er vanvittig kule!!! Tror jammen jeg forsøker å lage en debattpost om dem.
Mange takk for hjelpen folkens 

:respect: :respect: :respect:
GjenopprettetMedlem
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=564119

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568609

http://sunstopper.wordpress.com/tag/mythology/

Så er det atter ein gong ein solformørkelse på gang. Ein LANG og total ein!

Denne gong best synleg over Asia, og indiske astrologar varslar vold og anna fordervelse.