Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Aner ikke hvor jeg kunne poste denne, derfor legger jeg den her.
Det er et par tingen jeg lurer på, som jeg ikke greier å finne noen svar på, men tror vertfall...at det kan ha noe med energi å gjøre.
Jeg har en som står meg meget nær. En jeg har kjent store deler av livet mitt. det som er så trist, er at denne personen sliter så til de grader med angst og deperesjoner, jeg aldri har sett maken til. Å det går jo selvfølgelig inn på meg. men det som er....jeg blir helt rar i hodet og kroppen, etter samtaler med denne personen, akkurat som jeg mister all energien min. Er det mulig? Jeg føler meg bare helt tom og trist etterpå. Det er som all energi og krefter er sugd ut av kroppen. Vet dette høres rart ut, for det eneste jeg ønsker er jo å hjelpe denne persnen, men vet ikke lengre hvordan.
jeg får også lyder i hodet, ørene....suselyder...som jeg også kan oppleve under andre forhold...som da kan være positive.
Noen som har et svar på dette?
Etter slike samtaler, klarer jeg heldigvis å hente energi fra noe som betyr mye for meg, som f.eks....fugler, bare å se en fugl fly eller kvittre, se på himmelen, naturen generelt, å barn. De gir meg masse gleder og energi.
Klem Silva!
GjenopprettetMedlem
Dette lurer jeg litt på også! For mange ganger fungerer jeg som en sil og en magnet samtidig - trekker inn det jeg ikke ønsker, og gir fra meg kraft.
Jeg tror jo at man på en eller annen måte må styrke auraen, og øke sine frekvenser. Det er i hvertfall kjente fraser. Men å gjøre det, det var nå det.da
Hilsen Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Dette lurer jeg litt på også! For mange ganger fungerer jeg som en sil og en magnet samtidig - trekker inn det jeg ikke ønsker, og gir fra meg kraft.
Jeg tror jo at man på en eller annen måte må styrke auraen, og øke sine frekvenser. Det er i hvertfall kjente fraser. Men å gjøre det, det var nå det.da

Hilsen Stridshjelp

Der sa du det....satte ord på det...."som en sil og en magnet samtidig"
Ja, det er akkurat slik det føles!
Anonymous
Hei silva

Ja det går godt ann at du kan bli tappet for energi, det du kan gjøre for å motvirke dette er å beskytte deg selv.
Dette kan du gjøre foreks ved at du visualierer at du har en kappe rundt deg av hvitt lys. Jeg bruker denne varianten selv, og i tillegg lukker jeg mitt solar plexus. Dette kan gjøres på flere måter (finn gjerne ut den teknikken som fungerer for deg), et eksempel som jeg bruker er at jeg forestiller meg at jeg har ei rose i solar plexus. Jeg lukker rosen og plasserer et kors over rosen. En annen måte er at du kan forestille deg at du har ei dør/lem som du lukker igjen og låser. Solar plexus er det området der følelsene sitter, og der man kan ta inn andres følelser og energi.
Jeg fikk et godt råd hos en indianer en gang, og det var å forestille seg at man holdt hånden strak ut mot den personen. Jeg skulle da si til meg selv at "snakk til hånden min" , handa blir da en stopper og på denne måten ville jeg ikke ta det inn over meg. He, he dette fungerer faktisk veldig godt.
En annen variant er å visualisere at du har en lysdusj over hodet ditt,(etter at du har snakket med personen) la lyset flomme ned gjennom chakraene og på den måten renser du ut og fyller på med kraft. Jeg bruker gjerne denne varianten etter healinger. Dette kan du også gjøre når du dusjer, eller bader. Tja kommer ikke på mer i farta.
Ja, vet ikke om du får noen nytte av dette, og er det noen andre som har gode råd, så vil jeg også veldig gjerne høre om det

Anonymous
Åja det glemte jeg, suselyder i ørene og hodet. kan du forklare litt nærmere hva du mener?
GjenopprettetMedlem
Jeg synes dette er et veldig interessant tema....og det er mye diskutert innenfor sjamanismen etter hva jeg har opplevd. Har selv hatt utrolig mange runder vedr dette uten å komme i mål med noe endelig svar... Har noen tanker om det som jeg på en måte føler at det er noe i.
Jo mer åpen man er jo mer kjenner man så klart av alt dette... Velger man å trene seg opp til å beskytte seg fra det kan man sikkert også det. Men kankje kan man også trene seg opp til å takle det til det bedre for den andre?
Mange folk som sitter med psykiske problemer i alle mulige varianter mener jeg er bærere av mye kollektiv smerte, mye av mørket her. Det er også dette som gjør at andre gjenkjenner den, enhver er tross alt en del av det hele. Da tror jeg ofte at kontakt med disse energiene på en måte gjør at smerten i å kjenne på det fører til at man fort blir litt ”satt ut”. Kanskje er det også når man velger å stenge det ute at man egentlig blir tappet, ettersom man stopper det som er?
Og jeg lurer på om ikke det egentlig er enhvers ansvar å kjenne på dette og i tillegg ta ansvar for sin egen kraft. Skulle noen på en måte "tappe en for energi" så velger man jo bevisst eller ubevisst selv å gi den fra seg, evnt å være åpen nok til å ta den inn, gjenkjenne det. Slikt må vi selv klare å romme alt som er uten at det tapper oss...enklere sagt enn gjort

. Øvelse gjør forhåpentligvis mester. Tror da at dette med å se hva ting virkelig er for noe og hvor det kommer fra (her kan jo de mest utrolige ting ligge) blir veldig viktig for enhver person...
Jeg tror videre at mye av helbredelsen også ligger i disse lagene av bevissthet og er et felles ansvar. Vi må dermed alle våge å face det, være sterke nok til å holde det for å igjen komme igjennom og forbi.
Ellers blir det litt på samme måten ellers også hvis der ligger ting i personen på et mer personlig plan. Dette med å våge å se personen helt, med all smerten, kaoset og evnt "galskapen". Ja og gjøre som Ailo har snakket om her inne, å spise det, å holde det i hjertet, å sette det fri. Da lurer jeg på om man ikke virkelig må se det for hva det er først, for å gjøre det helt fritt....muligens kommer det også etterhvert?
Så at jeg skrev dette før Fønix innlegg....og det er en helt annen vinkling av saken. Jeg har ikke peiling på hvilke av metodene som er best. Muligens en variant? Kanskje er det ulikt fra person til person hva som passer best, og muligens er det slik at det ene etterhvert fører til det andre?
Selv har jeg aldri klart å forholde meg til at jeg skal beskytte meg...beskytte meg mot hva? Kanskje er dette noe jeg må lære...kanskje ikke?
UlveMor

Anonymous
He, he Ulvemor, ja jeg må si jeg skrev et innlegg for en tid tilbake om hvorfor man måtte beskytte seg.
Jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor det var nødvendig, ja jeg skal ikke gå inn på den debatten nå, he he. Men jeg har funnet ut i ettertid, at det foreløpig for min del kan være lurt å beskytte seg selv.
GjenopprettetMedlem
Beklager Fønix

har ikke fått med meg alt som skjer her inne på en stund

Vil gjerne lese det innlegget...hvor ligger det?
UlveMor
GjenopprettetMedlem
"Fønix":
Åja det glemte jeg, suselyder i ørene og hodet. kan du forklare litt nærmere hva du mener?
Hvordan skal jeg forklare det da mon tro
Hmmm, hodet blir litt svevende....lett...svimmel....å jeg hører lyder, som jeg forbinder med susing, sånn som f.eks tv, når det er slutt på sending, å den står der å suser i svarthvitt....summelyder, vet ikke annen måte å forklare det på.

Anonymous
He, he du var også med der og debatterte. Hmm jeg fikk ikke til å kopiere linken hit, men der fikk jeg en god del råd for hvordan jeg skulle beskytte meg. tror det var side 4-5, og tittelen er Hvorfor skal man beskytte seg. Da kalte jeg meg for Kolibri

Anonymous
Takk for tipsene Fønix. Jeg har hørt om å lukke chakraene før, men aner ikke hvordan jeg gjør det,
men du gir noen helt konkrete "bilder" jeg tror jeg lett kan forholde meg til, når jeg ikke er så god
på energier ennå.
Forstår godt hva du snakker om Silva. Jeg har det med å føle meg på en måte utflytende, og
tar lett til meg ting fra omgivelsene. Jeg har også hatt det der med at jeg har følt meg tappet av
energi etter å ha vært med personer som trenger mye. Da er det bra å vite hvor man kan gå
for å få den tilbake, og ikke minst sette grenser.
Takk du også Ulvemor for et fint innlegg. Det beste er jo å finne ut av å bli god på det som er
til alles beste i slike situasjoner.
GjenopprettetMedlem
Uff da!

har jeg glemt hele greia...finner det ikke heller jeg. Hva mente du med side 4-5? Er jeg så svimmel?
Helt sant altså...søkte på *beskytte seg* og fikk bare treff mot denne tråden....hva feiler denne søkemotoren da?!?
Men det er ikke så farlig...må jo på et vis finne ut av det der allikevel
UlveMor

GjenopprettetMedlem
Til ulvemor
helt enig i alt du sa der, med at man kanskje lar seg tappe, bevisst/ubevisst. å at man kanskje ikke tør kjenne på smerten til den andre, å at man kanskje kan lære seg til å kjenne smerten, bearbeide den for så å få noe positivt ut av den, som man igjen kan overføre til den andre.
Men det som er, mye av dette kommer også ann på meg, å min situasjon der og da. Har jeg hatt mange positive opplevelser, som har gitt meg mye energi og glede, klarer jeg å ta dette i mot, kjenne på det, å så prøve å vri det positivt tilbake til den personen. Men hvis jeg selv er i ubalanse og er sliten, klarer jeg det ikke, å enden er da at jeg selv blir tappet, slik kjenns det vartfall ut.
Greia her er, at jeg er ingen psykolog, å mye av de mørke tankene som blir meg fortalt, gjør at jeg blir satt ut, å ikke vet hvordan jeg skal håndtere. For jeg forstår det egenrlig ikke. Selvsagt har jeg også mine tunge stunder, hvor jeg sliter...men jeg klarer alltid å finne tilbake gleden. Jeg kan bare ikke fatte, at noen bare slutter å se gleden i ting, ikke ser hvor vakkert et menneske er, en venn, en familie, naturen med sitt livgivende vesen, seg selv og de levende tingene rundt oss. der ligger problemet mitt.
Anonymous
Ulvemor det er jeg som er svimmel

side 6 under generellt.
Anonymous
"Silva":
Hvordan skal jeg forklare det da mon tro 
Hmmm, hodet blir litt svevende....lett...svimmel....å jeg hører lyder, som jeg forbinder med susing, sånn som f.eks tv, når det er slutt på sending, å den står der å suser i svarthvitt....summelyder, vet ikke annen måte å forklare det på. 
Dette tror jeg er en økning av dine frekvenser, da kan det oppleves som du beskriver det.
Du åpner deg for en høyere energi, man kan også oppleve å få hodepine,ør og svimmel, kløe i hodebunnen, en følelse av at noen "stikker" deg i hodet.
Eller det kan være Engler som kommer, da er det typisk at man hører denne lyse tonen. samt at man føler denne herlige gode energien

Anonymous
Hiver meg innpå, jeg er helt ny her, men har endel tanker om dette med tap av energi.
Tror igrunnen at eneste beskyttelse er å være seg bevisst hvem en er, dvs stå sentrert i seg selv. Ofte tror jeg mer det er at man tar inn andres energier som gjør en sliten. Slik opplever jeg det selv. Altså man blir innvadert av andres (tunge el. krevende) energier, ikke tappet for sine egne.
Merkelig nok, synes det som om jeg blir mer sliten, hvis jeg ikke forstår den andre, eller ikke kommer den andre imøte, som ved en åpen kommunikasjon, men prøver å holde igjen, beskytte meg, overfor en som er "tung"/nedtrykt. Går jeg derimot inn i en åpen dialog og gir av meg selv, blir energien en helt annen, og jeg kan oppleve meg mer fylt el energetisk istedet.
Da er det energiflyt, og kanskje det er det viktigste?
Uansett tror jeg ikke man velger å la seg tappe, bevisst el. ubevisst. Vi påvirker hverandres energifelt kontinuerlig (når vi er i nærheten av hverandre). Eneste beskyttelse er å være tilstedeværende, og observant, da kan man jo også bruke endel triks som å visualisere at armen er strekt ut mot den andre, eller andre ting.I bunn og grunn handler det vel om å få samlet bitene sine og bli så hel som mulig, for å kunne "stå støtt" i all energibevegelsene rundt seg.

GjenopprettetMedlem
Hei Sister drum :)
Mange fine poeng du kom med der.
Jeg fant en side som snakker om det jeg har tatt opp, å lurer på hva dere tror om denne måten å se det på, tap av energi!
http://www.webwitch.info/Engle/kappe_eteric_cords.htmAnonymous
hei Silva! Takk for fin webside. Mye godt stoff der! Kjente igjen dette båndet av fryktbasert energi. Et tykt bånd til min mor, :confused: - det er dog mange år siden, men sikkert verdt å "se på" igjen. Har gjort denne øvelsen med Michaels sverd i forh. til andre (også veldig lenge siden, hadde glemt dette). Tror det hjalp også, men man må nok være grundig og fokusert, OG oppriktig! :idea:
Absolutt verdt et forsøk el. flere. Ihvertfall bedre enn å stange hodet i veggen. :exclaim:

GjenopprettetMedlem
Tap av energi ?
Det er kjempe interessant tema, og dere har mye rett i.
Men hva er solar plexus da ?
en nysjerrige Klatrendegeite

GjenopprettetMedlem
"Klatrendegeit":
Tap av energi ?
Det er kjempe interessant tema, og dere har mye rett i.
Men hva er solar plexus da ?
en nysjerrige Klatrendegeite 
solar plexus er en av hovedchakraene våre. Du kan lese litt om chakraene her
http://www.webwitch.info/Chakra/solar_plexus_chakra.htmGjenopprettetMedlem
Glimrende svar fra Fønix ang. beskyttelse,
takker for "nye" måter å visualisere på -anbefaler -og tar det til meg.

GjenopprettetMedlem
Fant ikke noe innlegg fra Føniks her???
Er visst ikke bare jeg som er litt omtåket her Biernna.....

GjenopprettetMedlem
Se side nr1

GjenopprettetMedlem
Jeg har i løpet av de par siste ukene oppdaga en ny teknikk for å beskytte meg. Jeg har vært så heldig å få lære joiken til kraftdyret mitt. Så når jeg begynner å føle meg usikker, invadert, svak, nervøs eller lignende, begynner jeg å joike i mine tanker, eller høre melodien i mitt indre. Da syns jeg at alt løser seg!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem

Hmmmmm igjen....
Sorry Biernna.... he he , men du mobbet meg ikke denne gangen.
Skal banke forstanden tilbake
Ja, det var noen herlige visualiseringsteknikker, Fønix!