Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I Kina har man benyttet Tuina i tusenvis av år med meget godt resultat.Tuina massasje bygger på samme prinsipp som akupunktur og akupressur( uten nåler). Når energiflyten i meridianene er i ubalanse kan det oppstå sykdommer. Tuina massaje gir balanserende effekt i  kroppen og dermed kan være et alternativ for mennesker med sykdommer. Har prøvdt det og må si av egen erfaring at massasjen var effektivt. Etterpå kjente jeg en behagelig ro i kroppen, samt at smertene jeg "slåss" med minket. I prinsippet gir massasjen kroppen signaler for å begynne og helberede seg selv. Men der er det også individuelt hvordan behandlingen virker. Men min egen del må jeg si: ahh det var herlig. Og massasjen tilpasses for den det gjelder, så den er ikke slik at en føler at en veivals har  kjørt over  kroppen..I mitt tilfelle ble det brukt oljer som var tilpasset akkurat for meg...Behandlingen tar lang tid, det skal taes alt, punkt for punkt.. men det var bare herlig, kan jeg si..Så har bestilt ny time, og håper at min kropp tar signalene og begynner å jobbe med helberedningsprossessen. Så det finnes en del på det alternative også, i tillegg til healing...og godt er det, så har vi selv muligheter til å velge det som passer best. :wub:

mvh sandra
ps. men dere vet sikkert om det her fra før av, har intrykk at dere  har oversikten... :lol:
Anonymous
Intressant. Takk for info, for det hadde jeg aldri hørt om før  :)
Anonymous
Men jeg har forresten hørt om meridiandrenasje. Vet du noe om det bare er et annet ord for det samme?
FAST Enterprise [Crawler]
Tuinamassasje har jeg aldri hørt om, men det høres helt herlig ut. Thaimassasje har jeg hørt om men det er vel noe annet. Kan det være nesten det samme som aromaterapi. Vi her nord kan vel ikke nyte godt av alle de nye formene for behandling :sad2: Meridiandrenasje er vel kanskje noe helt annet :redface: oj, håper jeg ikke sa noe heeelt feil.
Kristine :wub:
Anonymous
Står litt her: http://helhet.no/merInfoBehandling.htm
FAST Enterprise [Crawler]
Takk for linken Kristin. Greit å få informasjon om hva de forskjellige behandlingsformer er for noe.
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Tuinamassasje er ikke  helt det samme som aromaterapi selv om det brukes oljer i prossessen. Men all massasje med oljer er jo  herlig. Meridiandrenasje er forholdsvis en  ny behandlingsmetode,kinesisk det og. Men  i denne brukes det en butt metallstav som  trekkes langs meridianene.Behandlinger sies å være  bra for de med bekkenløsning og de med  muskulære lidelser. Har aldri  hørt om det, bare lest litt, ikke har jeg prøvd det heller. Kan vel ikke prøve alt ,kan  bli "suppe" av å ta  alt. Men tuinamassasje har jeg tatt og det kommer jeg til å fortsette med. Her i Sverige er det  rimelige priser for slike behandlinger.
mvh sandra :)
GjenopprettetMedlem
Tuina er klassisk kinesisk massasje. Oppbygget rundt qi og qipunkter - som en klassisk svensk massør kaller for triggerpunkter. Krever det samme som klassisk svensk massasje: kunnskap om kropp (muskler, indre org, skjelett, nervebaner osv)
Aromaterapi er igrunn ikke en massasjeform, det er påføring av oljer. I en aromaterapi er det oljene som gjør jobben, mens tuina og svensk massasje er det massøren som gjør jobben.

Hørtes deilig ut, Sandra! Skal snart få meg en sånn time selv. Gleeeeeeder meg! :icon_biggrin:

Fagerhjul

PS: massasje i Norge er igrunn ikke så dyrt - det er husleiene i byene som er dyre. Mesteparten av inntektene til en stakkars selvstendig næringsdrivende går rett i lomma på hushaier :'(
Anonymous
Takk for info Sandra og Fagerhjul. Da ble jeg litt klokere  :)