Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg trenger hjelp til å finne ut av det jeg har gått og grublet mye på i den senere tid. :whatthef:
Hvorfor skal man beskytte seg?
Jeg går på kurs i selvutvikling, healing, kanalisering m.m
Man lærer seg teknikker for å åpne seg, og for å beskytte seg. Når man skal foreta en healing foreksempel, så skal man visstnok rense seg ettterpå med tanke på at man ikke selv skal bli påvirket.
Jeg har holdt en del på med kanaliseringer det siste året, og har lært en teknikk for å beskytte seg. Man ber om beskyttelse,og gjerne at man pakker rundt seg en hvit kappe av lys. Ok, greit nok. Men, jeg tenker at Gud er god, hvorfor skal man beskytte seg??? Er det fare forbundet med å gå langs den åndelige vei??? Jeg kommer i konflikt der, og greier ikke å finne ut av det. Det har jo hendt mange ganger at jeg ikke har tenkt på å beskytte meg. Så får jeg høre, har du husket på å beskytte deg (var i dårlig form en periode). Kan det være at jeg var i dårlig form, fordi jeg glemte å beskytte meg under kanaliseringene?? Nei, det vil jeg helst ikke tro.
Jeg tok fjernhealing en gang (er ganske fersk, og prøver meg frem), så får jeg plutselig høre at jeg må lukke solar plexus, sånn at jeg ikke skal bli påvirket. Javel. Må innrømme at jeg ble ganske fortvilet og la alt på hyllen en stund. Jeg har opplevd fantastiske kanaliseringer og fjernhealinger, men er kommet i konflikt på grunn av denne beskyttelsen som jeg må ta først.
På den ene siden er jeg fersk og synes det er greit å få lære om teknikker for å beskytte seg, på den andre siden synes jeg det er tungvint og skjønner ikke helt poenget med det.
Jeg tok en kanalisering på meg selv til slutt, og fikk til råd at hvis jeg mente at det var nødvendig å beskytte seg, kunne jeg forestille meg at jeg stod inne i en pyramide, som er lilla. Det ble også snakket mye om frykt. Og jeg finner ut av det på min måte.
Hva mener dere om dette? Bør man beskytte seg?
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
Jeg vil sige til dig, at det er en god ting at kunne beskytte sig.. Du vil komme ud for at møde mennesker der i den grad kan ødelægge ens dag med deres negative energier... derfor er en beskyttelse en dejlig ting, så man ikke bliver berørt af sådanne negative energier... det samme gælder ved healing og dermed sygdom..Så pas godt på dig selv
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
Jeg er enig med Shamanen her, å beskytte seg er en god ting. Jeg pleier å forestille meg at jeg er omsluttet av et hvitt lys mens jeg gir healing. Etterpå skyller jeg hendene mine i kaldt vann en kort stund, for å rense. Det samme gjør jeg under en tarot seanse.
Anonymous
Jeg er også enig med de andre her. Det er viktig med beskyttelse, og når jeg gir healing så går jeg inn i en søyle av hvitt lys, jeg skyller hendene i kaldt vann etterpå. Takk til Hege Elisabeth som tipset meg om det.
Det samme gjør jeg når jeg jobber med taroten.
Jeg har fått erfart at uten beskyttelse tiltrekker man seg det man ikke vil ha! To ganger har jeg fått "klebeånd" og det var ikke videre hyggelig nei!!
Beskyttelse er dermed viktig, synes jeg!!

W3C [Linkcheck]
Ja, beskyttelse er viktig uten tvil.
Ikke glem at det er både lys og mørke og når man går den spirituelle veien så tiltrekker man seg også mørket, det kan være som en test, men det kan også gi seg ut for å være lyset for å få innpass. Man må alltid være bevisst og kjenne etter i hjerte sitt hva man tar imot.
Anonymous
Ok. takk for svar.

I går etter at jeg hadde skrevet innlegget, gikk jeg og la meg. Jeg har lånt en bok om sjamanisme og leste litt i den før jeg sovnet.
Gjett hva den handlet om. Det første jeg leste om er hvor viktig det er å beskytte seg. Jeg var litt frusterrt i går og har slått meg til ro med det svaret nå.
Jeg skal fortsette å beskytte meg. Bruker også den kappen/søylen av lys. Etter en kanalisering forestiller jeg meg at jeg står under en lysdusj, og dusjer gjennom alle chakraene. Har ikke gjort det bestandig, men skal nå bli flinkere.
Huff, det hørtes ikke hyggelig ut med klebeånd, hvordan merker man det?
Anonymous
Første gangen jeg opplevde det var jeg på skolen hvor det skulle være et foreldremøte. Inn kom en mor, og tankene mine meldte seg med en gang.- Ikke sett deg ved siden av meg! Men dessverre ble jeg ikke bønnhørt, dama satte seg ved siden av meg. Vi pratet litt sammen. Ca 30 min senere kom det en iskald vind, og jeg frøs så jeg ristet.
Da jeg kom hjem laget jeg meg litt mat, og steiker speilegg. Noe som jeg ikke gjør siden jeg reagerer intolerant på egg. Spiste som en gris og var sinna. Var skikkelig guffen mot min kjære familie.
Om kvelden gikk mannen min og jeg til sengs, og jeg strittet i mot å legge meg i senga med mannen min. Fikk tanker i hodet som jeg er ikke homofil. Det var helt grusomt!
Neste dag kjefta og smelte jeg til datteren min, og hun sier du høres ut som en gretten gubbe. Da jeg gikk ut for å hente posten, og fikk tanker i hodet. Det er en mann!
Ble litt fortvilt å søkte hjelp hos Narnina, og hun fikk den bort. Men ikke helt. Så om kvelden jobbet jeg selv med å få den bort, og det klarte jeg.
Dette var en bitter og gammel gubbe! Fysj...Men han var sikkert god på bunnen! Men jeg lærte at jeg skulle stole på mine instinkter når de kommer... :whatthef:
Anonymous
Oi, det der hørtes neimen ikke noe særlig ut nei.

Det var nå bra at du fikk bort den der mannen. Hva gjorde Narnia for å få bort mannen? Er det spesielle teknikker for det.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
Du kan også efter "beskytte" dig... Visualiser dig et vidunderligt brusebad, hvor vandet ikke er for koldt eller for varmt... hvor der kommer guldgult vand ud af hanen... SKYLD DIG GRUNDIG AF UNDER VANDET... ALLE DE NEGATIVE ENERGIER SKAL FORSVINDE MED VANDET... så er du klar igen. Den fungere perfekt..
Hilsen Shamanen

Anonymous
Hei Shamanen.
Ja det skal jeg sannelig prøve.

Anonymous
"Kolibri":
Oi, det der hørtes neimen ikke noe særlig ut nei. 
Det var nå bra at du fikk bort den der mannen. Hva gjorde Narnia for å få bort mannen? Er det spesielle teknikker for det.
Jeg vet ikke hvordan Narnina gjør det, men hun har sine metoder. Jeg tror ikke hun skriver hvordan, nei!
Shamanen, flott tips.. Den skal jeg sannelig forsøke om jeg føler for det!

Takk!

Anonymous
En metode jeg selv bruger ind imellem, er at rense mig med den violette flamme, som efter sigende nok er en af nutidens stærkeste rensende kilde. Den kan rense én for alt som man ønsker og er utrolig fokuceret. Det gælder både karmiske bindinger og nutidige problemer. Det kan være med udgangspunkt i krop, sind eller ånd.
Øvelser/renselse inspiration:
Man skal altid gøre det, som føles bedst og mest trygt for én - dermed har man hele sig selv med, og slipper således også lettere de ting som man ikke har brug for, ligesom man således tager bedst i mod kærligheden og styrken til sig.
Den violette flamme er stærk og er en kilde som er blevet os givet til at rense os og derved hæve vores egen lysfrekvens til et højere niveau.
Man kan bl.a. bruge den violette flamme som en generel renselseskilde. Er der en ubalanceret følelse/tanke, så kan man forestile, visualisere, at man placerer den følelse eller tanke man ønsker at neutralisere eller balancere, midt i den violette flamme og lad den opløses. Man behøver således ikke, at sidde og meditere for at gøre det. Det kan gøres på et øjeblik og kan sågar gøres i bussen på vej hjem fra arbejdet, når man er ude at handle, eller hvor man nu lige får brug for det.
Inden man sover, kan man forestille sig selv indhyllet i den violette flamme og bed om at blive renset for dagens "støj". Det behøver kun at være et ½ minut (eller mere hvis man har brug for det). Man bliver renset utrolig hurtigt - og det giver en meget bedre og mere gunstig søvn.
Man kan også lade morgenbrusebadet være den violette flammes stråler som bader mang og gør sig "klar" til en ny dag med sin energigivende varme eller man kan vælge at meditere direkte på den violette flamme eller den kan bruges i kombination med andre meditationsformer, visualiseringer, øvelser o.lign.
Et godt udgangspunkt kan være, blot at tilføje den violette flamme, hvor det føles mest naturligt for én.
Hulekvinden
Anonymous

nå rødmer jeg over innlegget som jeg skrev den gangen, he he.
Takk skal du ha hulekvinden for det rådet. Jeg har hørt om den fiolette flammen, og den teknikken der høres superenkel ut.
Jeg fikk som råd å bruke en lilla pyramide som beskyttelse, og jeg har en sjelden gang brukt den flammen. ( var ikke helt sikker på hvordan det skulle gjøres) .Tror sannelig jeg skal gjøre det oftere på den måten du foreslår hulekvinden. Jeg har også brukt det rådet som shamanen ga meg, med gulgyllent lys, og det fungerer også veldig godt.
Husker da jeg skreiv innlegget over hvor oppgitt jeg var, mange tanker svirret i den tiden.
Men jeg fikk erfare hvor viktig det er å beskytte seg, da jeg under en kanalisering hørte et gjennomtrengende hyl fra en ånd(huff), og min hjelper og min svarte panter kom momentant inn for å beskytte meg. Nå er jeg nøye med å beskytte meg.
Jeg har sett en fiolett lysende stråle i taket. hva kan det være. Har det noe med den fiolette flammen å gjøre? eller må man hente det ned på en måte?
Jeg kunne godt tenke meg å høre litt mer om den fiolette/violette flammen.
Anonymous
Hej Kolibri ,
Jeg synes bestemt ikke at dit første indlæg på nogen måder var hverken dårlig e.a. det er vigtigt at spørge, hvis man har noget på sinde. Der findes ingen dumme spørgsmål overhovedet.
Jeg har selv oplevet tvivls situationer, fordi flere indenfor bl.a. den alternative verden har en tendens til at bruge store ord også omkring deres evner m.m., og således tror at deres sandhed er sandheden for alt og alle, og det kan gøre enhver usikker, hvis man selv er i tvivl om hvor man står eller måske er ret ny..
Den violette flamme kan du læse mere om på
www.spiritweb.dk og ligeledes få historien bag den. Der er også et billede derinde du kan down-loade til din pc, i øvrigt et meget smukt billede, som jeg selv på et tidspunkt brugte til at meditere lidt på.
Jeg har prøvet forskellige måder at beskytte mig selv på, men vender ofte tilbage til den violette flamme som - for mig - er effektiv, og jeg kan mærke rensning og energi tilførsel forholdsvis hurtigt. Måske jeg i den forbindelse skal bemærke, at jeg ikke healer - bevidst - men er meget sensitiv for andres energier både privat og arbejdsmæssigt, hvor det for mig er vigtigt på den måde at passe lidt på mig selv, så jeg ikke bliver tømt energimæssigt.
Bedste hilsener
Hulekvinden
GjenopprettetMedlem
Hei Hulekvinden :smile:
Har dette opplegget noe med Summit Lighthouse å gjøre?
Lurer litt fordi jeg selv er skeptisk til denne "sekten".
Lille Ulv
Anonymous
Hej Lille Ulv,
Jeg er lidt i tvivl om, hvem du mener....men kan betro dig, at det ikke har været min hensigt, at være budbringer for noget eller noget, og jeg er ikke personligt medlem af nogle sejkter eller foreninger. jeg beskriver blot den violette flamme som - nogle - med positivt resultat kan bruge, til at rense/beskytte sig med, og oplysdte blot hvor man kan læse mere om den, hvis det har interesse.
Jeg har "ingen" sandhed, og lader det generelt være op til det enkelte individ selv at bedømme og vurdere, hvad der føles rigtigt for dem

.
Hulekvinden
GjenopprettetMedlem
Hei Hulekvinden
Måtte jo bare sjekke litt vet du.
En violett klem fra Lille Ulv

Anonymous
Hej Lille Ulv
Jamen det forståes.....
Et søndagsviolet klem til dig fra Cph.
Hulekvinden
Anonymous
"Hulekvinden":
Hej Kolibri , 
Jeg har selv oplevet tvivls situationer, fordi flere indenfor bl.a. den alternative verden har en tendens til at bruge store ord også omkring deres evner m.m., og således tror at deres sandhed er sandheden for alt og alle, og det kan gøre enhver usikker, hvis man selv er i tvivl om hvor man står eller måske er ret ny..
Ja,jeg er enig i det. Det er mange som bruker store ord om deres evner.
Jeg har opplevd at enkelte har sagt til meg, at dette vil du ikke forstå, for jeg er nok på et høyere nivå enn deg.
Er det en konkuranse?? om hvem som har mest evner.
Jeg mener at alle absolutt har evner, noen er flink til det og andre er flink til det. Jeg synes det er viktig å respektere hverandre,å ikke heve seg over noen andre,
Jeg synes alle er unike og flotte skapninger,
og hvem sitter med sannheten til syvende og sist. Jeg kan jo si hva jeg tror, men har jeg rett? Nei,jeg må mange ganger revurdere min sannhet.
Det er forskjellige meninger ute og går,(tenker på at det kan stå mye forskjellig i bøker bl.a) jeg tar til meg det jeg føler er rett for meg, men det er ikke dermed sagt at det er rett for noen andre igjen.
Hmm,kom litt ut av sporet her. Men er litt opptatt av dette.
Jeg har prøvd den fiolette flammen nå, og den fungerer utmerket. 
Anonymous
:-[ gir opp, når det gjelder å ta ut sitat.
Anonymous
Hej Kolibri
Jeg forstod det, skulle blot lige have mine læsebriller på...

...for at læse den mindre skrift.
Ja,jeg er enig i det. Det er mange som bruker store ord om deres evner.
Jeg har opplevd at enkelte har sagt til meg, at dette vil du ikke forstå, for jeg er nok på et høyere nivå enn deg.
Er det en konkuranse?? om hvem som har mest evner.
Kan se, du har oplevet det samme som jeg selv, at flere mener de er på et højere niveau end andre og - måske - de er det, men hvem er dommer og hvem kan sige det er korrekt og det er ikke. Jeg har dog gjort mig den personlige erfaring, at nogle af dem jeg virkelig respekterer for deres kundskaber og evner, det være sig på den ene eller anden måde, meget sjælendt bruger store ord om det, men tit gør det i det skjulte (ikke at forveksle med fordækt) og ikke bruger store ord og armbevægelser omkring hvad de gør.
Jeg synes alle er unike og flotte skapninger, og hvem sitter med sannheten til syvende og sist. Jeg kan jo si hva jeg tror, men har jeg rett? Nei,jeg må mange ganger revurdere min sannhet.
Det er forskjellige meninger ute og går,(tenker på at det kan stå mye forskjellig i bøker bl.a) jeg tar til meg det jeg føler er rett for meg, men det er ikke dermed sagt at det er rett for noen andre igjen.
Hmm,kom litt ut av sporet her. Men er litt opptatt av dette.
Omkring sandheden, så er min sandhed jo ikke nødvendigvis din og omvendt og heldigvis for det, så ville det jo blive meget ensformigt i længden, hvis vi alle er enige, og jeg erkender blankt, at jeg ind imellem bliver noget forvirret over så mange forskellige fortolkninger det være sig i bøger eller tv om helt konkrete ting, som der bl.a. er indenfor det alternative. Erkender jeg måske er lidt (øhh meget) præget af mit fag, hvor det er lovgning der gør sig gældende, så der ikke det store spillerum :-)
Jeg har prøvd den fiolette flammen nå, og den fungerer utmerket.
Jamen det er perfekt, så har du et værktøj tli, at bruge af
Hmmm ved ikke lige om det virker dette her, men jeg har da prøvet og kopiere din tekst ind og give det anden farve.....
Bedste hilsener
Hulekvinden
Anonymous
Kan se, du har oplevet det samme som jeg selv, at flere mener de er på et højere niveau end andre og - måske - de er det, men hvem er dommer og hvem kan sige det er korrekt og det er ikke. Jeg har dog gjort mig den personlige erfaring, at nogle af dem jeg virkelig respekterer for deres kundskaber og evner, det være sig på den ene eller anden måde, meget sjælendt bruger store ord om det, men tit gør det i det skjulte (ikke at forveksle med fordækt) og ikke bruger store ord og armbevægelser omkring hvad de gør.
Dette var jo mye enklere, å kopiere

Ja, det kan jo hende de er på et høyere nivå, hvem vet. Men de som bestemt sier det, og blir irritert for at folk ikke vil høre om den sannheten de er kommet frem til, er jeg skeptisk til.
Og hva er dette høyere nivået? Hva mener folk, når de sier "jeg er på et høyere nivå". Betyr det at lille meg må se opp til de?
Hvis man skal snakke om høyere nivå, og hvis det er sånn, da tror jeg det er de som hjelper andre, med å ikke nødvendigvis prakke sine meninger over hodet på dem, men de gir hjelp til selvhjelp.
Jeg tror vi alle må finne frem til egen sannhet, med råd og veiledning etter behov. Ikke sikkert jeg har rett i det.
Jeg lurer også på om det å være høyere oppe, er som å klatre på en stige?. Jo høyere opp du kommer, jo høyere er du kommet i din utvikling?.
Jeg er ikke så opptatt av dette for min egen del, men for andre som kan føle seg tråkket på.
Sensis [Crawler]
I mange år tenkte jeg ikke på beskyttelse. Jeg var mest opptatt med å være kraft-full. Jeg tenkte at om kraftdyrenes kraft eller veiledernes vidsom fylte min boble eller min private sfære, da var jeg trygg. Jeg var trygg. Trygg betyr at angsten ikke kryper inn. Frykt og angst er "fienden" og vi bærer det med oss, som en skyggeside, en arv fra dyreriket, som fight-flightreaksjonsmønsteret.
Jeg kjente at den indre ulven spiste opp negative og mørke tankeformer, som kom mot meg. Den glefset i seg og fordøyde dette tunge materialet.
Jeg mener ikke at alt dette ble sendt meg av enkeltindivider og i ond hensikt, men at denne energien fløt rundt i rommet mellom menneskene og ble dratt mot meg. Jeg tror grunnen til dette var at jeg var mottagelig for dette.
Etter som jeg har holdt på en stund har jeg oppdaget at sjamanpraksisen og healingpraksisen har sine egne feller å vokte seg for.
Den ene fellen er å bli så glad og å føle seg så beæret av å bli spurt om å hjelpe, at man kan ta på seg for mye. Det er ikke så lett å si nei til mennesker som er i stor nød. Likevel må jeg si nei. Jeg tror det er lett å bli utslitt og syk om man ikke kan si nei.
Så oppdaget jeg at noe hang igjen i meg etter healinger. For under en seanse åpner jeg meg for den andre, og bruker kroppen og sinnet mitt og kraften min for å hjelpe andre til å ta valg de ikke har tatt. Ofte er det som må heales konsekvensene av utenkte tanker og utsatte valg.
Nå bruker jeg å huske å gjøre et rensende tankerituale etter healingseanser. Det er ikke et fast rituale, for hver healing er forskjellig ogfor å balansere og rense meg trenger jeg forskjellige ritualer.
Så er det slik at en side ved sjamanpraksisen nærmest invaderer livet mitt, og det oftge på upassende øyeblikk. Det er ikke hyggelig når nesten hver telefon jeg får kommer fra folk som er syke med kreft eller andre tunge sykdommer, eller i annen nød. Særlig ikke når telefonene kommerf lødag kveld eller søndag morgen og uten at de som ringer spør om det passer.
Eller hva med å få tre telefoner på rad i løpet av 45 minutter, der den som ringer er i dyp angst for ett eller annet og tror at " en mirakelmann" skal ha tid og krefter til å hjelpe akkurat dem.
Noen ganger vegrer jeg meg for å ta telefonen. Det hender ganske ofte at datteren min spør meg nesten automatisk etter at jeg har lagt på røret:
Hva var du skulle hjelpe dem med?
Jeg vet jeg kan slå av telefonen, men det hender også at hyggelige folk ringer meg for å dele noe gavnlig eller si noe oppmuntrende, eller for å diskutere en ny innsikt.
Utfordringene blir mer og mer subtile, samtidig som det er et hav av lidelse der ute. Helsevesenet kan ikke takle det. enkeltmenneskene hart heller ikke lært å gjøre semrte om til helse.
Jeg oppdager at utfordringene blir mer og mer subtile. Det er hele tiden en utfordring å være trofast mot seg selv. Det er en utfordring å åpne hjertet. Det er utfordrende å forene kraft og innsikt, for rasjonell og klar innsikt trenger man på denne veien, der det er så lett å bli forelsket i det uvebisste.
Du vet, det finnes en klarhet som skjærer gjennom forvirringen og som på et sekund kan gjenskape trygghet og orden.
Mvh Ailo
GjenopprettetMedlem
Mye sant i det du sier. Det finnes jo en grense hva en orker og klarer, om en nå var healer, sjaman eller ikke. Fordi ingen av oss er overmenneske, ingen av oss klarer i det uendelig å bare yte. Det har jeg erfart flere ganger, når mine venninner har lastet alle sine bekymringer i mine skuldrer. I enkelte tilfeller har det slått inn i meg at ingen av dem har spurt hvordan jeg hadde det, men slik er vi vel, vi mennesker, vi tenker på oss selv og glemmer noe viktig: det er like viktig å gi som å ta.
Derfor tror jeg at det er meget viktig å sette grenser, fordi det gagner vel ingen at en bukker under til slutt, uansett så klarer en ikke hjelpe ALLE.Men du verden så glad en blir hvis noen gir tilbakemeldinger og takker for hjelpen de har fått, da har jo en selv fått noe tilbake.
mvh Sandra
Anonymous
Ja, jeg er også enig nå. Den gangen var jeg usikker da jeg skrev innlegget, men jeg fikk selv erfare hvor viktig det er å beskytte seg.
Og det som ailo skriver om , hvor viktig det er å kunne si nei, å ikke ta på seg for mye. Det ender opp med at man blir utbrent, og da har man jo lite å tilføre andre.
takk for innlegget ailo, det er mye å tenke over.