Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har ikke peiling på hvor jeg skal begynne...
Men jeg satt i tlf. med en ny venninde, vi har stort sett snakket om hverdagslige ting. Og hvorpå jeg får inn at hun er sint på sin pappa. og at hennes pappa døde alt for tidlig.
Og han kalte henne for snuppa mi....og at han brukte flanellskjorter i rutette mønster. Og at han var lei seg for at han hadde mistet klokka som han hadde fått av sine døtre, og at klokka hadde blått ur....og mønstrette i gull armbånd..Og at han var en arbeidskar som holt på med spade og sånt.
Og at hun hadde et gullkjede liggende i et gammelt smykkeskrin, og at smykkeskrinnet lå hos hennes eldre søster...
Jeg spurte henne om det var greit at jeg bare fulgte intuisjonen min før jeg fortalte alt dette....og hun sa ja...og da kom alt dette forran meg inne i hode mitt og alt stemte....alt var rett.

???
Ble skremt...
Og dette er ikke første gangen dette har skjedd,...dette skjer ofte...og jeg lurer på hva det kommer av og hvorfor...
Jeg viste når mine besteforeldre døde. Jeg var bare 12 år når min far( ikke pappa men pappaen til min mamma..) døde, satt på bussen fra et Kappgangstevne i Gjøteborg, slapp av mor som da skulle gå hjem til sin mann.( far) Og da kom det en fugl i full fart mot ruta der jeg satt....og med ett så viste jeg det at far var død, og at han lå død i stua..turde ikke å si noe til mammaen min, var så redd....vel hjemme etter ca 20 minutter så ringer det på døra og der står Mor gråtende og i sjokk...hylende forteller hun oss andre at Far er død....og jeg kjenner at panikken brer seg over meg. Og jeg har fotalt om episoden til min mamma i ettertid og hun husker det som om det var i går..for hun syns jeg ble så rar.og jeg hadde sagt.." ja men det vet jeg jooo, mamma det vet jeg joooo"..
En annen gang så var jeg 25 år gammel, var med en venninde til Kristiansand hvorpå vi skulle overnatte hos en familie som hun kjente. Og på kvelden så tok jeg frem korta mine og jeg kunne fortelle om private opplevelser som de hadde vært med på osv osv og alt stemte..hadde alderig truffet dem før. Og det var vel en 5 i familien og alle kunne jeg fortelle om..
Har mange slike opplevelser når det gjelder å vite. vite livet og hva de sliter med...lurer sånn på hva det kommer av og hvorfor ?
Noen som kan hjelpe meg.....??
Anonymous
Kjære deg, det er sikkert ikke lett å ha slike evner, særlig når man som barn ser skremmende ting, slik du har.
Du har en gave. Du er synsk. Det er ingen grunn til å bli skremt, om det ikke alltid er behagelig. Skulle ønske noen med lignende evner ville svare deg. Selv har jeg det ikke, men av og til vet jeg ting, uten at jeg ser noe. Det er mest som en klar følelse av visshet avog til, når noen forteller om planer eller ting de tror osv. Så vet jeg når det ikke stemmer f.eks, og det viser seg å være riktig.
Jeg tror de fleste har lignende evner eller sanser i større eller mindre grad, men vi overser desverre signalene. Jeg har gjort det, men er mer observant etterhvert.
Hvor kommer det fra? jeg vet ikke, men jeg tror all informasjon er tilgjengelig, når vi bare er åpen for det. Noen slik som du, har en åpning, el. en indre sans åpen, som gjør at du ser ting. Det er ikke noe som skjer med deg, det er faktisk naturlig. Du kan bruke dette til å hjelpe folk, hvis du vil.
Håper dette hjalp noe.

Anonymous
Hei nutta.
Skjønner godt at du kan bli skremt, men du har kort og godt en sterk intuisjon/telepatisk evne.
Tenk deg at i universet er det et bibliotek, der ligger all informasjon om et hvert menneske. Du drar til biblioteket og henter informasjon, for så å videreformidle dette. Eller at det er en harddisk i universet, du kobler deg på harddisken og henter lagrede dokumenter.
Når du vet hva en person skal si før han/hun sier det, så er det at tanken går fortere enn ordene kommer ut av munnen. Alle mennesker har tilgang til informasjon, jo mer man åpner seg, jo mer vil det komme til en.
Det er forskjellige måter en kan få informasjon på, det kan være som en tanke komme til en. Det kan være diffuse bilder en får i hodet sitt, eller det blir kjørt en film i hodet og det kan være like klart som man skulle sitte fremfor tv.
Noen hører ord som kommer til en, og videreformidler de ordene som kommer. Noen skriver ned det som kommer i form av diktat eller automatskrift. Det er ikke bestandig så greit å få slike forvarsler, men prøv å ta det som et varsel og at du er forberedt på det som kommer. Jeg selv liker det ikke når jeg ser en ravneflokk, to ganger opplevde jeg ravner som fløy rett over hodet mitt, jeg visste bare med en gang at noe forferdelig kom til å skje. og det skjedde. Det er enkelte ting man bare skulle ha vært foruten, og da tenker jeg på slike forvarsler.
Håper dette kunne være noe til nytte.
GjenopprettetMedlem
Enig i det som Sister Drum skriver. Jeg har litt synske evner som har forsterket seg de siste årene. Jeg kan ikke forklare hvorfor noen har de, men jeg tror også at det ligger skjult i alle. For meg så har det styrket min tro på en større kraft, og jeg tror også at det er en gave. Jeg har lest et par bøker av Anna Elisabeth Westerlund, som var synsk. Et tips kan være å låne bøkene, for der utdyper hun sine erfaringer. Jeg tror ikke det er mulig å forklare hvordan det skjer. Noen er synsk, og noen er medium. Etter det jeg har lest så tenker jeg at du ikke er et medium, for da er en i kontakt med noen på den andre siden. Men synskhet er kanskje det at en er sensitiv på en måte, og kan få tilgang på informasjon uten at jeg kan si hvordan. Jeg var tidligere ganske forundret, og "giret opp" på en måte, for å finne ut hvorfor. Men mange har mystiske erfaringer, og kan ikke forklare det. Jeg tror det er viktig å sette pris på de evnene en har. Slike evner er kanskje en del av intuisjonen, og et viktig verktøy, eller kompass. Jeg har valgt å ikke snakke om dette til venner og kollegaer, men ofte så kan jeg vite ting på mystisk vis. Jesus kunne vite ting som kom til å skje. Jeg hadde tidligere et kristent ståsted, men i dag har jeg ikke medlem av statskirken. Min "religion" er min erfaringsvei, og det som bor i meg. Min "religion" er også at jeg føler en tilknytning til naturen og alt rundt meg - jeg har et holistisk verdensbilde/livssyn. Sjamanisme er holistisk etter mitt syn. Jeg har ingen tromme selv, men setter meg inn i hva sjamanisme er. Noen sjamaner bruker tromming til å finne ut hvor reinflokken er, så jeg på et program på tv fra Canada for ca 2 mnd siden. I gammel tid kunne noaider visstnok fly i trommereiser, for å hente informasjon. Dette er kanskje det samme som astralreiser. Dette skrive Ailo om i boka "Sjamansonen". Jeg har ikke vært så aktiv på sjamansonen. Jeg har fått et mer avslappet forhold til det å skulle finne ut hvorfor på mange spørsmål. Jeg har tidligere erfart at jeg har blitt nedstemt av å skulle finne ut svaret på så mange spørsmål. For mye tankevirksomhet og usikkerhet har tidligere ført meg ned i "bølgedaler". Men det har vært viktig å streve etter svar. Det å lytte inn i seg selv er en teknikk som har virket godt for meg. Gjennom stillheten kan man møte en indre stemme, eller bare være tilstede i det en gjør. Mange har vanskeligheter med å oppleve stillhet i dagens samfunn. Stress, og kjas og mas kan bli slitsomt i lengden. Gjennom å være mer tilstede i seg selv, uten for mye tankevirksomhet kan intuisjonen utvikles tror jeg. Det er en "labyrint" å skulle finne svar på alt. Kanskje vil en komme ut av "labyrinten" når en erfarer at den (labyrinten) er en illusjon. "Jeg er ikke av denne verden", sa Jesus. Verden er kanskje en illusjon? Hva opphever da illusjonen? Det å erfare "himmelriket i oss", eller Saivo-landet som er et samisk uttrykk. Jeg tror alt materielt, verden, har sitt opphav i det åndelige. Jeg tror også det er rett, som det står i Bibelen at vi er som Guder. Vi kan erfare at kjærlighetens kraft ER veien, sannheten og livet. Alt ER av Gud, og vi ER.
Det ble seint før eg fikk ferdig dette. God natta!
GjenopprettetMedlem
Jeg var på et foredrag på en alternativmesse med en fra Sverige som kaller seg Satyam. Han var selv et medium og fortalte om hvordan vi selv kunne lære dette. Ha sa da at man kunne be sine hjelpere om at man skulle slippe å se varsel om sykdom, død og andre advarsler om forferdelige ting, men derimot be om å få se det som var godt og førte til utvikling for seg selv og andre.
Nå er jeg ikke synsk sjøl, så jeg snakker ikke av erfaring. Men kanskje dette kan være til hjelp?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det er så godt å få gode svar,

takk til dere alle

Våknet i dag tidlig, hørte at det banket på utgangsdøra....fikk en sterk følelse at mammaen min kom for å fortelle meg at hennes mann var død......
Han er min go reservepappa, det har han vært siden jeg var 5- 6 årgammel. Han er skikkelig syk, lungekreft, kols osv osv....var helt sikker på at hun kom opp i veien her og skulle fortelle meg at han var død..og at hun stod utenfor å banket på....
Gubben var opp så jeg regnet med at han åpnet.....men så hørte jeg ikke noe mer...og alt ble stille....Kl var vel sånn ca 07.00 tiden.
Så var jeg på venterværelset hos legen kl 08.30 tiden.....og da ringte mobilen min...og der var mamma....hennes mann måtte legges inn på sykehsuet å få blodoverføring og at han var syk....da bare kjente jeg nå ...nå må jeg begynne å stole på de signalene jeg får...og jeg hadde også en ting til....viste at noe ville skje hos legen,....å ja da stemte det.....
Guffent......jeg går på kurs sjamanhealingkurs.....et kurs som går over en periode på 1 år.....kan være at jeg har åpnet meg mere ??
GjenopprettetMedlem
Du bør i hvert fall ringe eller skrive e-post til sjamanlæreren din. Beskriv hva du opplever, fortell om skrekkfølelsene dine. Be gjerne om snarlig møte med din lærer. Vit, bare du har lært en del mer, er det sannsynlig at du får veldig masse glede og finner mye sjelefred med å kunne utvikle og bruke disse egenskapene - på mange
ulike måter. Å få slike forvarsler er vel den innfallsvinklen som har ligget nærmest for deg. Snart vil du lære mye annet, samt kunne spørre mer om hvordan takle også forvarsler.
Ja. Alle "disse evnene" er beslektede på et vis. De har å gjøre med å åpne opp det som noen kaller intuisjonen. Blant chakratroende og yogapraktiserende folk kalles det Tredje Øyet (Ajna). Selv om du ikke har kommet til kursdelen som jobber med klarsyn, vil en hver utvikling av intuisjonen fyre også opp under de egenskaper du selv allerede kjenner til. For selv healing er en måte å bruke intuisjonsevnene. Det finns mange som får forvarsler som du nevner. Selv andre dyrearter kan få dette, som hester, hunder. Og i gamle dager fikk svært mange folk (og særlig de knyttet til hard natur og tøft klima) forvarsler om mangt, jo flere forvarsler jo bedre fordi disse kunne ofte hjelpe dem med å overleve.
Randi Irene Losoa (en som har opplevd lignende) har webside der også tlf og e-post står:
http://www.freewebs.com/kanalisering/randiirene.htm
Mer om Randi Losoa:
http://home.online.no/~eirikbm/ukeblad.htmGjenopprettetMedlem
Alt er av gud,men han har sin fulle rett til å teste oss i styrke og utholdenhet.
Slik at vi nesten mister håp og tro.
You hate it now,but you will learn to love it later,syndromet.
GjenopprettetMedlem
Er helt enig med teleterkji. Du er en "dypdykker"! Dette er ikke ironi fra min side. Man erfarer nye ting.
mvh Jordugla
GjenopprettetMedlem
Det virker som om fremtiden allerede er skapt ferdig der fremme et sted,
men jeg får bare biter og glimt,følelser og hint om det som kommer.
Fordi jeg har nok med å fordøye inntrykkene i nuet,til tider,som oftest.
Kan det være at jeg sitter der langt inne i neste sommer,og ler av den absurde verden?