Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har kun vært inne på disse sidene de siste ukene men er det slik at man kan bli litt for hekta på debattforumet på denne websiden ? Ser jo at selv at jeg synes at dette faktisk er ganske artig...man lærer og kommuniserer med likesinnede. Ser at det er flere her som har sendt inn hundrevis av kommentarer over en lengre tid. Det store spørsmålet blir da "overtar sjamansonen helt fritiden vår for alltid eller er det bare en sosial raptus som gir en tilhørighetsfølelse med andre "hobby-sjamaner" for en liten stakket stund ?"

Anonymous
Bli litt for hekta? Nja hehe

Jeg er hekta, men jeg bruker ikka all min tid her inne. Men det er artig å være her inne, og jeg har blitt kjent med utrolig flotte mennesker gjennom sonen, og noen har jeg truffet

GjenopprettetMedlem
...Vel Fønix, jeg regner med at det tar en del av fritiden å bli "sonehelt" ? :icon_twisted:
Anonymous

GjenopprettetMedlem
Blir en først varm i trøya,
går det unna med innlegga.
Detta uten at det legger spsiellt beslag på hverken fritid eller anna tid.
Noen ganger går det kanskje litt vel unna
slik at alt kanskje ikke er like gjennomtenkt,
men det har sin misjon allikevel da dette ofte starter debatter.
Og som Fønix sier, mange flotte mennesker her,
desverre bare møtt noen ytterst få, men håper å få gjort noe med det,
samtidig er det mye å lære her.
OG ikke minst, man bestemmer selv hvor mye tid man vil bruke
og den tida kan også karakteriseres som fritid

Anonymous
Hunhuh-hmm, hekta jahehe :icon_lol: :redface:
Har lurt litt på dette fenomenet selv, det er et godt spørsmål. Men altså, det er en fin gjeng herinne :eusa_dance:
og litt for enhver smak å diskutere, dessuten så er det så mange gærne humorister her - så jeg har sikkert forlenga livet med mange år allerede. Helsebot, med andre ord. :biggrin: :lol: :w00t:

GjenopprettetMedlem
Man kan være hekta,men med måte.Her finner man mye nyttig og mange innteresante mennesker.

GjenopprettetMedlem
"Geronimo":
Har kun vært inne på disse sidene de siste ukene men er det slik at man kan bli litt for hekta på debattforumet på denne websiden ? Ser jo at selv at jeg synes at dette faktisk er ganske artig...man lærer og kommuniserer med likesinnede. Ser at det er flere her som har sendt inn hundrevis av kommentarer over en lengre tid. Det store spørsmålet blir da "overtar sjamansonen helt fritiden vår for alltid eller er det bare en sosial raptus som gir en tilhørighetsfølelse med andre "hobby-sjamaner" for en liten stakket stund ?" >:(
hahaha... jeg føler ofte at det ikke foregår mye til komunikasjon i det heletatt, noen snakker og snakker, og andre snakker og snakker tilbake. men det er sannsynelighvis ingen av partene som har den fjerneste peiling om hva den andre snakker om, de lager bare sin egen tolkning av den andres ord. sånn er det i virkeligheten, og her inne hvor man mangler kroppspråk og slikt blir det jo bare verre. jeg er her inne veldig ofte syntes jeg selv, men det er jo bare en kjapp titt, og svare på det som interreserer meg, og så går jeg ut igjen. det er det som er så fint med forum i forhold til chat. det blir som å sende brev.
og sørgelig nok er det veldig sjeldent at jeg føler meg spesielt tilhørende med noen her inne, når sant skal sies. men det er vell sikkert mitt problem.
i alle tilfeller har du jammen rett, vi burde være her inne mye mindre.
vellkommen tilbake forresten david, syntes ikke å ha sett deg her på en stund. sist jeg så du hadde postet noe nytt var med den gamle brukerprofilen min. men så ble jeg litt oppgitt både over meg selv og noe av det som snakkes om her inne at jeg meldte meg ut.
og sannelig ser det ut til at jeg sitter her og poster igjen.
hilsen jazzcat... hihi mjau

Anonymous
Heisan, så det er du "gamle" jazzcat som er tilbake igjen.

velkommen skal du være, unge mann. Det er bare bra at noen rister litt i idyllen her inne. Og du berører noe vesentlig, nemlig kommunikasjon, dessuten tilhørighet som Geronimo var inne på.
God kommunikasjon er en vanskelig kunst, enten i den fysiske virkeligheten eller på et forum. Fordelen med et forum, synes jeg, er at du kan ta den tid du trenger til å få sagt det du ønsker, du blir ikke avbrutt, og du kan henvende deg til hvem du vil, og svare likeså.

Derfor er det kanskje enklere å forstå hva noen snakker om her. Altså hva de virkelig ønsker å formidle.
Jeg mener ikke med dette å si at forum er bedre enn "virkeligheten" (hva nå den er), men at den har sine fordeler, itillegg til ulemper. Den største fordelen er kanskje at vi kan kommunisere med folk vi ellers aldri ville truffet, på tvers av geografiske grenser.
At jeg er så mye her skyldes at jeg har et hav av tid, all min tid er 'fritid' (sykehistorie), - det er så enkelt å slå opp laptopen og så er du på nett..
I 'virkeligheten' er jeg en nokså sky og reservert person. Liker ikke store folkemengder og trives best i selskap med noen få gode venner. Har nok det som kalles sosial angst, og så videre bortetter

Derfor er et prateforum en flott mulighet til kontakt med andre, samtidig som jeg er trygt hjemme i min egen stue, hehe..

Her har jeg følt meg velkommen, og føler tilhørighet eller fellesskap med noen mer enn andre. Slik det naturligvis må være.
Det flotte er at jeg kan få brukt en side av meg selv her (og andre debattforum); nemlig å kommunisere skriftlig, som jeg setter stor pris på, og få en smule utløp for det kreative innimellom. Samt å få respons.
Det er jo artig, og det er vel grunnen til at du finner tilbake hit, ikke sant?
Jeg synes det er bare herlig at du er en rebell med masse meninger og meningers mot. Fortsett for all del med det, men husk bare å respektere dine medmennesker.
(Dette siste tillater jeg meg å si som en av de eldre i gruppen.Yess, hehehe

)
Ja nå sender jeg dette da, pytt pytt.

GjenopprettetMedlem
Vær en rebell,men respekter andre!

Anonymous
Har vært arbeidsledig og bare sittet og drømt

Sjamansonen ble det som har fått ta det som kom ut

Så får jeg bare håpe at noen får utbytte av det

Jeg har ihvertfall det

Har heldigvis ikke kommet noen med hvite frakker ennå

GjenopprettetMedlem
"Sister Drum":
Heisan, så det er du "gamle" jazzcat som er tilbake igjen.
velkommen skal du være, unge mann. Det er bare bra at noen rister litt i idyllen her inne. Og du berører noe vesentlig, nemlig kommunikasjon, dessuten tilhørighet som Geronimo var inne på.
God kommunikasjon er en vanskelig kunst, enten i den fysiske virkeligheten eller på et forum. Fordelen med et forum, synes jeg, er at du kan ta den tid du trenger til å få sagt det du ønsker, du blir ikke avbrutt, og du kan henvende deg til hvem du vil, og svare likeså.

Derfor er det kanskje enklere å forstå hva noen snakker om her. Altså hva de virkelig ønsker å formidle.
Jeg mener ikke med dette å si at forum er bedre enn "virkeligheten" (hva nå den er), men at den har sine fordeler, itillegg til ulemper. Den største fordelen er kanskje at vi kan kommunisere med folk vi ellers aldri ville truffet, på tvers av geografiske grenser.
At jeg er så mye her skyldes at jeg har et hav av tid, all min tid er 'fritid' (sykehistorie), - det er så enkelt å slå opp laptopen og så er du på nett..
I 'virkeligheten' er jeg en nokså sky og reservert person. Liker ikke store folkemengder og trives best i selskap med noen få gode venner. Har nok det som kalles sosial angst, og så videre bortetter 
Derfor er et prateforum en flott mulighet til kontakt med andre, samtidig som jeg er trygt hjemme i min egen stue, hehe.. 
Her har jeg følt meg velkommen, og føler tilhørighet eller fellesskap med noen mer enn andre. Slik det naturligvis må være.
Det flotte er at jeg kan få brukt en side av meg selv her (og andre debattforum); nemlig å kommunisere skriftlig, som jeg setter stor pris på, og få en smule utløp for det kreative innimellom. Samt å få respons. 
Det er jo artig, og det er vel grunnen til at du finner tilbake hit, ikke sant? 
Jeg synes det er bare herlig at du er en rebell med masse meninger og meningers mot. Fortsett for all del med det, men husk bare å respektere dine medmennesker.
(Dette siste tillater jeg meg å si som en av de eldre i gruppen.Yess, hehehe
)
Ja nå sender jeg dette da, pytt pytt. 
uff, nå blir jeg flau :icon_redface: på mine egne veine naturlighvis :P du snakker jo til meg som om jeg var en liten guttevalp, jeg er faktisk 19 år og vell voksen for alderen ! :biggrin: (dette tenkes med flau og spøkefull latter i stemmen, ikke sinne eller fornærmethet. dumt at man ikke får frem det så bra når man ikke snakker ansikt til ansikt. så derfor skriver jeg det, sånn at jeg forhåpentlighvis ikke missforstås)
og ellers er jeg forsåvidt også enig, da jeg var yngre hadde jeg en periode på et par år da jeg var plaget av paranoide tendenser, hadde sterk sosialangst og hatet for det meste hele verden, kort og brutalt =D da hjalp det at jeg fikk snakket med folk på internett, der kunne man finne likesinnede. jeg snakket jo nesten ikke med folk på skolen, hadde få til ingen venner, og foreldrene mine snakket jeg jo da ihvertfall ikke med. mon tro hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde hatt forumet på dimmu borgir sin hjemmeside, darkdate.com og diverse andre steder å snakke med folk på, men jeg tror ikke det ville blitt noe pent resultat.
og kansje et forum ikke er bedre en virkeligheten, men det er uansett bedre enn en chattekanal !
ps: koselig at folk husker meg da, jeg har for det meste vært inne å lest det jeg har funnet interresant her, men har lot være å komentere ting, og slettet faktisk brukerkontoen, fordi jeg fant ut at hvis man skulle være på forumet uten å dømme andre, diskutere på det de sier og så videre, så var det ikke stort man kunne gjøre her annet en å skrive dikt, diskutere været og poste lenker til diverse steder. men etterhvert så ombestemte jeg meg som man sikkert ser. dette har jeg forsåvidt skrevet litt om under "jeg elsker tobakk =)" tråden i plantelærere forumet nå nettop, og lar derfor være å gjenta hele regla om hvorfor det ikke er så farlig å være litt kranglete eller dømme andre i blandt.
vennlige hilsner
Anonymous
Uff, nå håper jeg folk tok ironien min og at jeg ikke hørtes ut som jeg har det skikkelig pessimistisk. Måtte bare gjøre det klart... Sjamansonen er fanastisk!

Dere inspirerer meg mye

GjenopprettetMedlem
tror nok ikke du står i fare for det, så vidt jeg kan se ihvertfall. syntes det var direkte positivt jeg =P
Anonymous
Kjære Eirik, det var ikke meningen å gjøre deg flau, og jeg forstår at du ikke er sint eller fornærmet. At du er voksen for alderen og ingen guttevalp betviler jeg ikke, og sikkert nok gløggere enn de fleste. Men du forstår sikkert at for et kvinnemenneske på 51 så er du en meget ung mann, så klart.
Ikke noe galt idet, da vel. (Jeg er egentlig 19 selv, det er bare det at årene har gått og man har endel erfaringer bak seg.

)
Takker for forståelsen du viser og at du deler litt av din historie. Forøvrig er den totalt ulik min historie...
Og Kristin, vi skjønner ironien!

Anonymous
Puh.... det var bra. Bra med aldersforskjeller. Legger inn et innlegg om tiden. Har funnet noe bra.
GjenopprettetMedlem
"Sister Drum":
Kjære Eirik, det var ikke meningen å gjøre deg flau, og jeg forstår at du ikke er sint eller fornærmet. At du er voksen for alderen og ingen guttevalp betviler jeg ikke, og sikkert nok gløggere enn de fleste. Men du forstår sikkert at for et kvinnemenneske på 51 så er du en meget ung mann, så klart.
Ikke noe galt idet, da vel. (Jeg er egentlig 19 selv, det er bare det at årene har gått og man har endel erfaringer bak seg.
)
Takker for forståelsen du viser og at du deler litt av din historie. Forøvrig er den totalt ulik min historie...

Og Kristin, vi skjønner ironien!

akk ja, sånn blir det vell. du forstod meg ikke helt. jeg vet godt min egen alder. jeg vet din alder. og nok er jeg en guttehvalp. det gjør ikke deg til mer enn en gammel kråkekjerring ! haha
selvfølgelig er den totalt ulik. jeg skulle bare poengtere det at internett er flott for de med sosial angst. dette var min mentale pubertet jeg skildret, som var ganske kaotisk som sagt. det lenge siden du var der.
eller det er kansje en ravn, samma det

Anonymous
Ravn eller kråke, samme det, gutt. Kraa kraaa!
Du forstår ikke ironien min, men det gjør få andre også, igrunnen.
Hadde (spøkefullt) tenkt å advare deg mot å kalle meg kjerring, men nå er det gjort, så skitt au.
Du kaller deg problembarn, og det er lett å se. Jeg prøver faktisk å komme deg i møte, så jeg anbefaler deg å oppøve evnen til å lytte, også til hva du selv sier,
og ikke hele tida henge deg opp i TILSYNELATENDE misforståelser.
Du kan kalle deg selv hva du vil, men vær litt forsiktig med å kalle andre. Jeg har en grense jeg også faktisk.
Og ikke kom å si at jeg misforstår deg igjen, for det er bare tullprat.
Det ER lenge siden jeg var tenåring, og takk for det. For jeg har ikke glemt det kaotiske helvete det var. Det er fordelen med å bli eldre, gutt. Man kjenner hele forløpet.
Jeg vurderte å sende dette som pm, men jeg synes igrunnen dette er noe alle kan lese, for det vedrører tonen her på sonen.
GjenopprettetMedlem
De eldre sitter inne med mye viten.Ta del i den

GjenopprettetMedlem
"Sister Drum":
Ravn eller kråke, samme det, gutt. Kraa kraaa!
Du forstår ikke ironien min, men det gjør få andre også, igrunnen.
Hadde (spøkefullt) tenkt å advare deg mot å kalle meg kjerring, men nå er det gjort, så skitt au.
Du kaller deg problembarn, og det er lett å se. Jeg prøver faktisk å komme deg i møte, så jeg anbefaler deg å oppøve evnen til å lytte, også til hva du selv sier,
og ikke hele tida henge deg opp i TILSYNELATENDE misforståelser.
Du kan kalle deg selv hva du vil, men vær litt forsiktig med å kalle andre. Jeg har en grense jeg også faktisk.
Og ikke kom å si at jeg misforstår deg igjen, for det er bare tullprat.
Det ER lenge siden jeg var tenåring, og takk for det. For jeg har ikke glemt det kaotiske helvete det var. Det er fordelen med å bli eldre, gutt. Man kjenner hele forløpet.
Jeg vurderte å sende dette som pm, men jeg synes igrunnen dette er noe alle kan lese, for det vedrører tonen her på sonen.
selvom det var jeg som brukte ordet guttvalp, har det liget i måten du har snakket til meg lenge. så da satte jeg et ord på det. har jeg snakket til deg som om du var en bedrevitende arrogant "voksen", før den posten du svarer på nå selvfølgelig ? jeg har kansje sagt noe belærende til deg, også har vell ikke du likt at noen som er yngre gjør det ? allikevell, så snakker du til meg på en måte jeg ikke liker, og som absolutt ikke er en passende måte å snakke til noen som har blitt myndig samme hvor hjernedød jeg skulle vært, med mindre du er min mor. og det er du da altså ikke.
du bruker en slags nedlatende tone. det kan du værsågod å gjøre ! men så fortsetter du bare med det, jeg vet ikke helt jeg asså. som ørnen sier så sitter de eldre inne med mye kunnskap, og det er jeg helt enig i, erfaring er jo kunnskap ! men, da syntes jeg personlig at det er viktig at de deler den kunnskapen med andre, istedet for å bare påpeke i hytt og pine at andre er yngre, og bør respektere de eldre ! du sier sikkert en del klokt her inne, jeg husker ikke så mye nå i farta, men kan si at jeg ihvertfall syntes kvaliteten og innholdet på inleggene dine har økt drastisk siden første gang du dukket opp her.
alikevell, hver gang jeg kommer på banen, (de gangene vi har havnet i så direkte samtale som man kan få på et forum ihvertfall) så slutter du snakke om særlig annet en at jeg er yngre. og at det er forskjell på alder og at det må aksepteres og blablabla.
jeg hadde blitt veldig takknemmelig om du rett og slett hadde kunnet holde det at du henger deg sånn opp i at jeg er yngre for deg selv, jeg går da ikke å flagrer om at du er gammal og treig ? og jeg tror heller ikke at jeg snakker til deg i den tonen. jeg prøver ihvertfall å snakke til deg som en likestilt, det gjør ikke du til meg, du setter meg i annerledes båsen.
de eldre sitter inne med mye viten, men hos noen eldre kan det virke som om nettop det er de eneste visdomsordene de sitter inne med, de sier jo ikke stort annet til de yngre ! hva skal man tro da ?
og jeg beklager at jeg kalte deg kråkekjerring, men meningen var at du skulle forstå at det er like vondt å bli snakket til som en guttehvalp
nå skal jeg lese mitt personlige daglige horoskop, og tenke over det imens jeg gjør min yoga. for jeg tror det står noe om show-off der, og det ville nok stemme ! haha !

GjenopprettetMedlem
Ta og gi med samme sinn!Alle er vi en!

Anonymous
....
slettet det som stod her, for der er jo bare å le av alt sammen.

Anonymous
Hei Eirik!
Jeg bryr meg ikke om dette mere.
Nå har jeg fått likevekten tilbake, og jeg ser at dette ikke er personlig, - dine reaksjoner og det du sier har ikke noe med meg å gjøre. Dine reaksjoner er ikke mitt ansvar, og vise versa.
Kanskje jeg minte deg om din mor,- vi har alle våre triggerpunkter.
Jeg ble satt ut fordi jeg takler dårlig å føle at jeg har gjort noe uriktig mot noen. Nå har jeg gått i meg selv og sett hva som er mitt. Så alt er ok for meg.
Lev vel.

GjenopprettetMedlem
Det er meningen at man skal bli inspirert av andre her på sonen.Takk til dere alle