Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg kan fortelle noen anekdoter som tyder på at innlæringen av det første språket hos mine to barn var knyttet opp til en telepatisk overføring av bilder og tanker mellom mor og barn. Nå lurer jeg på om ikke slike telepatiske overføringer spiller en mye større rolle i språkinnlæringen en man antar. At her ligger det muligens en av nøklene til den uløste gåten rundt språkutviklingen hos mennesker, kanskje at slike prosesser også spiller en større rolle i kommunikasjon generelt. Har dere opplevd eller tenkt noe omkring dette?
SEO Crawler
interessant perspektiv.  det må være noe der.

barn er jo naturlig "ett med", og i den tilstanden skjer "overføringer", fra sinn til sinn
GjenopprettetMedlem
I Bear Heart`s - Vinden er min mor,
skriver han om en slektning(tror jeg det var)
som kommer hjem med et nyfødt barn.
De har et barn på 4 år fra før. 4-åringen spør
om han kan få være alene med den nyfødte ei stund.
Etter noen dager får han det, og foreldrene overhører følgende:

Kjære lillesøster, fortell meg om Gud igjen jeg har nesten glemt det...

Hvordan den kommunikasjonen foregikk kan man jo bare tenke seg
GjenopprettetMedlem
Jeg har også observert dette hos mine barn, det er utrolig spennende. Da en av sønnene mine var fire, var vi på en kafe. Der satt en annen mor med sin sønn på ca 6-7 mndr. Min sønn satt og snakket med den lille og så snudde han seg mot meg for å forklare meg hva den lille hadde sagt...

Jeg blir enda mer imponert når mine sønner sitter og diskuterer hvordan fordøyelsen virker...inklusive kunnskap om mikroorganismer i tarmen  :idea:
Anonymous
Jeg tror så absolutt at telepati ligger naturlig til mennesket, et nyfødt barn er telepatisk og kommuniserer naturlig på denne måten. Det er logisk, et barn husker lettere den verden fra den "andre siden" og bruker telepati som det har vært vant med. Jeg har to gutter, der den eldste har fungert som tolk for den minste. De første årene var det ikke alltid lett å forstå hva minstemann sa, da kom gjerne storebror og fortalte hva lillebror mente. Kommuniserte de telepatisk, eller var det slik at storebror skjønte språket bedre enn vi gjorde. Jeg tror det er telepati, for eldstemann har en tendens til å komme i forkjøpet. Veldig typisk ham å si "mamma, jeg vet hva du tenker på nå". Eller han svarer før jeg får åpnet munnen og stilt spørsmålet. Jeg tror at alle mennesker bruker telepati, kanskje ubevisst i mange tilfeller. De fleste vil nok oppfatte hva en person vil si, før han/hun sier det. Men ikke alltid de tenker over at de faktisk begynner å svare før personen er ferdig med å snakke. Tankeenergien, eller hva man skal kalle det for, går meget hurtig, i forhold til de muntlige ord. Hadde man kunnet telepatisert alle sammen, tror jeg man ville fått informasjon mye raskere , hehe tenk på det, da kunne man kuttet ut telefon og sluppet telefonregninga  :lol:
Anonymous
Ja jeg tror telepati er naturlig slik du beskriver Fønix. Oppdager ofte at jeg vet hva folk skal si.
For en barnløs er det vidunderlig å lese deres erfaringer med ungene, tårene spretter. :wub:
For en flott ide Masha, det virker så opplagt når du sier det. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Hele jorden med universet
er telepatisk ladet.
Anonymous
Spennende å høre at dere hadde lignende opplevelser - og det er jo  nettopp det jeg hadde forventet. Det var også eldste sønnen min som jeg husker de fleste slike episoder med. Ikke så sjelden begynner han å snakke om det jeg tenker på, og han fanger ikke kun opp temaet, men nøyaktig de samme bildene jeg ser for mitt indre.
Den yngre sønnen fanger opp eller "leser" følelser utrolig bra, han kommuniserer mindre gjennom bilder, ser det ut som.
Men jøss, hva slags konsekvenser har ikke dette! Jeg er blitt nokså bevisst på hva jeg tenker på, og hvilke følelser jeg dveler ved, når jeg er rundt barna mine.
Det er ikke likegyldig hva man tenker, og dveling ved negative tanker kunne da belaste dem.
GjenopprettetMedlem
Spennende tema  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Mange barn har også ett hemmelig språk. 8)