Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Er det noen av dere som kan forklare meg litt mer om astrallegemet?
Jeg har fått forklart at det jeg ser  i auraen over hodet på et menneske er astrallegeme. Når jeg sitter og snakker med en person, og spesielt når den personen begynner å snakke om åndelige ting, eller er intuitiv, dukker astrallegemet opp. Er det ens høyere selv jeg ser, eller er det noe annet? Jeg har hørt snakk om det 8,chakra, kan det være det samme ?Jeg ser det ikke alltid hos noen, men jeg har lagt merke til at mennesker som er "åpne", kommer denne auralysende delen over hodet veldig sterkt frem. Det strekker seg helt opp til taket.
De mennesker som jeg har sett dette hos, skulle bare visst hvor vakre de egentlig er  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det jeg vet er at noe som teosofene en gang kalte astrallegemet, kalles nå av ymse holistiske grener for auraen. Folk kan bruke auraord ulikt, selv om det dreier seg om samme fenomen. Noen vil se, men mange kan føle auraer med håndflatene, der den kjennes som varme, kulde eller andre sensasjoner.  Noen skoler nevner 4 energifelt/auralag: 1) Det eteriske felt, ca 10 cm ut fra kroppen, som befatter livsenergien.  2) Det astrale felt strekker seg 30-50 cm ut fra kroppen, og relateres til følelser og emotioner. Feltet kalles også astrallegemeet av enkelte.  3) Det mentale felt ligger som en kule fra hjertet og opp ca 30 cm over issen, og har med tanker å gjøre.  4) Det spirituelle felt ligger som et eggformet felt utenpå øvrige energifelt og kroppen, og knyttes til religiøsitet/spiritualitet. Auraens omfang og tetthet kan variere. Jeg ble smårystet første gang noen så glorie rundt mitt hode, men forsto mer ved å lese at denne glorieeffekt kan skje hos alle i det folk blir spirituelt veldig engasjerte.
:innocent2:
Det er mange måter å beskrive energifeltene rundt kroppen. Noen vil heller snakke om noen ekstra høyere chakraer (i steden for auralag). Disse kan rage mange meter over (og rundt) kroppens 7 chakraer. De tillegges en del litt mer avanserte spirituelle egenskaper.  Ellers mener de blant chakrafolket at en glorie kan oppstå dersom hele området rundt tredje øyet m/bakre 6.chakradel (Bindu) er i aktivitet. Mer aner jeg ikke. Omtale om chakra nr 8-12 f.eks: http://www.wisdomsdoor.com/library/chakraguide.htm

He he, kanskje du har noen ganske utenom-det-vanlige venner?  Og - du må selv ha en mengde klarsyn.  Men glorieeffekt oppstår ikke pga spesielle egenskaper eller potensialer, det jeg hører om, annet enn ivrig aktivitet.
Anonymous
Nei det tror jeg egentlig ikke at den glorieeffekten oppstår hos noen, jeg tror alle har den.
Men morsomt å se hvor sterkt det kommer frem, når man begynner å snakke om åndelige ting.
Tusen takk for informasjonen tilda, du er en knupp  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Alle har aura :wub:
Anonymous
Jepp  :wub:
GjenopprettetMedlem
Å den blir mer synlig rundt de som engasjerer seg i det åndlige, ved diskusjoner, åndelig humor, tankevekkere osv...ved å frigjøre energi pga. av den intense glede over å kunne snakke med stemme og ord, bli hørt og forstått, en form for å vise sitt sanne deg, meg, jeg.....ovenfor de som er mottakelige. Altså......man viser sine farger, aura, energifelt. Man skal også bli kjent med denne siden hos hverandre...? :shyone:
GjenopprettetMedlem
        Når vi har en ånd i oss
              øker lyskroppen sin styrke.
        Og vi kan heale med denne kraften.

plutselig farer en ånd i oss
          og vi tar til å snakke åndelig
    for å dele og selv prøve å forstå
              den dimensjon av visdomm vi svømmer i.
GjenopprettetMedlem
Astrallegemet er sjelens dobbeltgjenger. Astrallegemet skal kunne forflytte seg på astralplanet, en verden som tenkes å utgjøre en åndelig verdenparallell med den materielle. Bevisst flytting av astrallegemet skal forutsette et høyt åndelig nivå.