Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg skrev en setning under et av innlegga her som jeg håpet noen reagerte på!.....fikk ingen reaksjon!

Viktig å se sine negative sider...... :confused:

Men....Studer ALDRI ditt eget speilbilde!

Noen reaksjoner på det?
Anonymous
Kanskje du ikke fikk reaksjoner fordi dette er noe alle HAR gjort? Stått i speilet, møtt seg selv, gransket hver pore i huden. Det er ikke sikkert det er videre sunt, men for meg synes det nærmest uungåelig.

Så jeg må spørre deg, hva mener du med denne bastante utalelsen? :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Perle":

Kanskje du ikke fikk reaksjoner fordi dette er noe alle HAR gjort? Stått i speilet, møtt seg selv, gransket hver pore i huden. Det er ikke sikkert det er videre sunt, men for meg synes det nærmest uungåelig.

Så jeg må spørre deg, hva mener du med denne bastante utalelsen? :innocent2:

:lol: Ja, studere porer og kviser er selvfølgelig noe alle har gjort. Men dette lå under innlegget om å virkelig møte seg selv i speilet. Derav bildet av "ulven"......

Det jeg mener er å se seg selv inn i øya, studere aura, studere og "møte" den i speilet. jeg prøvde en gang, å fikk en voldsom reaksjon. Noe inni meg strittet fullstendig imot. Jeg tror dette er en viktig ting å ta opp. Nettopp fordi jeg vet om folk som har blitt voldsomt skremt av å ha sett "noe" i speilet, etter en "indre studering"....

Derfor spør jeg hva andre mener. Har en teori på dette, men vil vite først om noen har opplevd noe av dette, og hvorfor man gjør det. :)
GjenopprettetMedlem
Det man ser i speilet,er det du ser.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GjenopprettetMedlem
Det er riktig det, Ørnen.....!
GjenopprettetMedlem
Mener uttalelsen er noe bastant da.. ALDRI er et stort ord, og en lang tid.. :-)
Har kikka i speilet og sett mye rart, fra ingenting til andre personer og demonlignende skapninger.
Det finnes øvelser der man skal be om å få se seg selv i andre inkarnasjoner, mener du de er livsfarlige?
Fortell mer om dine teorier!
Anonymous
Kanskje noe a la dette?:

FRA EN NEVROTIKERS DAGBOK.

Hvem er jeg så?
en narsissist som speiler og speiler og speiler
seg selv
aha aha ååhåååhåå
ohhhh

når skal jeg komme igjennom dette speilet?
som om min stirring skal få det til å åpne seg
som om mitt blikk inneholder en magisk kraft
og alle dypets sannheter vil åpenbare seg
igjennom pupillen den sorte tunnel
videre videre
alt som er
er fallet

jeg faller og faller
der er ingen grunn
ingen redning
ingenting

jeg er
ingenting

ingenting er.
GjenopprettetMedlem
Det jeg mener, noe som opptar meg veldig, er folk som ikke er klar over hva de kan se, som ikke klar for å møte nettopp det du sier. Se andre personer, demoner ol. Dette kan føre til alvorlige problemer hos enkelte. Som stor frykt, problemer med å forstå det de ser.

Når du får se disse "skapningene", i reiser, under meditasjon, er det gjerne fordi du er klar for å gå videre, etter å ha jobbet deg gjennom noe. Speilet møter man flere ganger pr dag. Man skal ikke være redd for å se sitt eget speilbilde.

Hvis man holder opp et bilde foran speilet, så blir bildet speilvendt, bakvendt. Det viser bildet fra en annen vinkel. Jeg har forstått det slik at "studerer" du speilbildet, kan du få opp ditt "speilvendte" jeg. Å det bildet kan være skummelt. Jeg påstår ikke at det er slik. Det er som sagt en teori.

Men er redd for at folk skal møte "de" i speilet før de er klar for det. det er det jeg mener. Derfor er det interessant å vite hva dere mener om det.
GjenopprettetMedlem
Må bare tilføye.......ta meg som et eksempel.....

Da jeg forsto at jeg kunne se aura......så var min første tanke å studere min egen aura i speilet. Fordi jeg ikke ville ut med at jeg kanskje kunne dette da. Da var det en naturlig ting å gjøre. Heldigvis for min egen del, så ble jeg stoppet. fordi jeg ikke var klar for dette. Fordi jeg har så stor respekt for ting jeg ikke vet hva er, å fordi jeg bærer en stor frykt i meg.

De som er på nybegynner-stadiet som meg, som ikke får denne advarselen eller oppfatter den, kan bli alvorlig skremt. Å jeg syns det er viktig å formidle dette.
Anonymous
Hmmm..Jeg tror ikke dette er annerledes enn å se/møte skremmende ting på andre måter, enten i seg selv eller utenfor. Alt skjer for en grunn, og ingen kan vite om noe skjer før en er klar for det eller ikke. Jeg synes det blir å legge sten til byrden å ville bekymre seg for andres mulige erfaringer. Har lyst å be deg om å slutte med det.
Kan ikke godta teorien din. Speilbildet er uskyldig nok i seg selv, helt nøytralt.  Din egen erfaring er nettop din egen erfaring, unik for deg. Jeg får inntrykk av at du overfører din frykt til andre, og det blir feil. Ta fatt i din egen frykt først. har f.eks. selv opplevd skremmende ting i forb. med regresjon, men det handlet kun om meg, og ga meg ingen grunn til å advare andre mot å gjøre det samme. Slik er det med alle 'ting', meditasjoner, trommereiser, osv.
Dette er min mening.
GjenopprettetMedlem
Men da er det jo ikke ALDRI du mener, vel?
Du mener man ikke bør gjøre det uten at man er klar for det? Eller?
Og det blir jo noe annet..

Håper ikke jeg virker vrien nå, men jeg syns det er litt viktig å ikke bruke slike ord . Fordi det kan skape unødig frykt i folk, som de blir hengende med etter at sannheten ikke lenger er sann..  Det blir litt som at du sier til ungen din at han aldri må starte bilen, men hvis han fremdeles tror på det når han skal ta lappen som 18-åring, så har han et problem.. :lol:

Hmm, skal jeg tusle tilbake til tausheten kanskje?

Hvem eller va var det som stoppet deg fra å kikke på auraen din i speilet?
GjenopprettetMedlem
"Glimtet i øynene viser sjelens glede, og at hjertet er hjemme."  :biggrin:
Ser du deg selv i speilet, så flørt gjerne med deg selv....
- du er vidundelig, verdifull, din beste venn...  :wub:

( Jeg skjønner ennå ikke helt hva du vil fram til... men jeg er ofte litt treig...)
GjenopprettetMedlem
:innocent2:....Alle kan vel uttale seg litt feil, vil jeg tro......

kanskje det hadde vært riktigere å si, "vær forsiktig med å studere speilbildet"

Beklager om jeg har feilaktig "dyttet" frykt på andre, det var ikke meningen. Jeg var bare interessert i å høre hvordan andre ser på dette. Min erfaring er min egen, men som vi alle har opplevd her på sonen, så kan min erfaring være lik en annens.

At jeg bekymrer meg for andres opplevelser, blir litt feil for meg. Jeg vet bare at mange har gått på en smell innen det åndelige, fordi de har sett ting de ikke er klar for.

beklager om jeg har tråkket på noen tær her. :shyone:
SEO Crawler
"Sjelevenn":

Ser du deg selv i speilet, så flørt gjerne med deg selv....

"mmm! e d du, søten! mmmmm  :wub: 8).   mmm!  kom litt nærmar no... ;) :icon_lol: "

(å gud! har eg blitt homse no da... :shock:  :o    ja, det va det eg skjønte, sku aldri ha begynt med det derre meditasjon og sånne damegreier, åndelighet og sånn.... herrejesus... :sad2:
 Å faen!  det e jo meg... :lol: :badgrin:.....  "hei, søten...mmmm :redface:...kraftig håravfall der...jaja...kom litt nærmar... :eusa_liar: "
GjenopprettetMedlem
Takk Torstein....du vet å se humoristisk på det..... :wub:

hilsen en som IKKE er nevrotisk......bare undrende!
GjenopprettetMedlem
Ha ha ha ha.... :lol:  :lol:  :lol:

IKKE MOBB! :moreevil:
Sensis [Crawler]
Se deg gjerne inn i speilet, studer i detaljer og i dypet...naturligvis.

Så ta det som dukker opp...selv det fremmede og angsten for angsten...det er da helt

ELEMENTÆRT.

Etter dette kan Eventyret ta til, eventyret med å pakke ut det ukjente.

ailo
GjenopprettetMedlem
Da har jeg tatt fullstendig feil, å beklager det sterkt. :sad2:

Men ett spørsmål!....hvorfor har jeg lest og hørt mange som blir så skremt av det de ser, at de ikke tør søke videre?....
Anonymous
Silva, du har ikke tråkket på mine tær iallefall. Men jeg følte at det var din egen frykt som lå i bunnen her, og skapte din bekymring for andres lignende opplevelser. Bare du vet om det er rett. Og det var det som ble sentralt for meg, ikke selve fenomenet.

Våre reaksjoner er våre egne.
Jeg er undrende og en stolt nevrotiker. Bruker speilet ofte som realitetssjekk.
:w00t:

Hola!
GjenopprettetMedlem
"Perle":

Silva, du har ikke tråkket på mine tær iallefall. Men jeg følte at det var din egen frykt som lå i bunnen her, og skapte din bekymring for andres lignende opplevelser. Bare du vet om det er rett. Og det var det som ble sentralt for meg, ikke selve fenomenet.

Våre reaksjoner er våre egne.
Jeg er undrende og en stolt nevrotiker. Bruker speilet ofte som realitetssjekk.
:w00t:

Hola!

Takk  :wub: Vet at jeg har en del å jobbe med innen frykt.
SEO Crawler
"Perle":

Jeg er undrende og en stolt nevrotiker.

ung, stolt og nevrotisk!      :beer: :respect:

- hva jobber du med da? 
"Silva":

jeg har en del å jobbe med innen frykt.

:lol: :biggrin: :eusa_liar:

eg tøysar eg, berre tøysar  8)
GjenopprettetMedlem
:w00t:....mobbis.......du!

helt greit, fikk meg en smekk i dag, å den er helt grei :wub:
Man lærer hele tiden.

Jeg overførte min frykt på dere, å det var feil. Men....jeg gir meg ikke på dette, at mange folk "der ute"...som begynner å studere ting og tang, som ikke er klar for det, kan få oppleve frykt, uten å forstå hva det er, uten å ha noen å snakke med. Det bekymrer meg litt, jeg var en av de. Sånn er jeg bare. Men skal heretter tenke litt over min egen frykt før jeg setter den over til andre.

:razz:
SEO Crawler
jeg er en lykkelig nevrotiker, som jobber med min frykt.

(i tilfelle noen måtte lure.... og nei, det er ikke særlig inntektsbringende, ikke for tiden...)

jeg kyler ut noen dråper kjærlighet i universet!  :wub:
Anonymous
"torstein":

- hva jobber du med da? 

Jobber med - hva mener du?
Jeg jobber ikke,
el.  jeg jobber med meg selv, mine nevroser, frykter osv :shock: :o
som best jeg kan, skrelle bort disse lagene, dette slagget.
El. bedre, fremelske det gode, selvfølelsen, tilliten, osv.

Var det dette du ville vite, kjære deg? (vær så snill å se glimtet i øynene, tøysedama midt i alvoret ;D)

Silva, jeg vet du mener det godt. :wub:
Anonymous
"torstein":

ung, stolt og nevrotisk!      :beer: :respect:

Takker, takker, hehehe!  :wub: