Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Under mitt opphold i Jotunheimen, fikk jeg vite noe som jeg trodde først var en svært dårlig aprilspøk… 
Det planlegges å oppføre et gigantbygg av glass og betong; tre etager høyere enn hotell Plaza !!! Og dette ved inngangen til Norges tak… Norges Nationalpark, ved Tyinvannet…
Dette er en voldtekt på naturen!!!  :moreevil:
Først skal de sprenge bort store deler av fjellet for å få plass…..
Grunnen er profit, så klart…  protester fra befolkningen ...  men  politikerne i Vang kommune synes det er et spennende projekt….

Dessverre fant jeg ikke igjen fotoet av dette monsteret…. Men her er en link for intresserte…

http://www.avisa-valdres.no/vis_sak.asp?refnum=10154
GjenopprettetMedlem
:icon_cry: :icon_cry: :icon_cry: :icon_cry:
Er det mulig?
Anonymous
Fant noen linker her

http://www.nationen.no/nyheter/article2253316.ece

http://www.tyinpanorama.no/
GjenopprettetMedlem
Hvis dette blir realisert så....BUUUUUUUU  :moreevil: :moreevil:

Trodde det var norsk natur turistene kom for å nyte, jeg  :sad2:
GjenopprettetMedlem
Noen trenger seg et realt spark bak, her!!!!!  :moreevil: :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Takk for linken, Englemor!

I området forøvrig, er det hytter bygd av laftet tømmer oo villmarkspanel med torv på taket...
helt etter forskriftene... som naturlig glir inn i omgivelsene...

Dette vulgære prosjektet er blottet for estetikk, og etikk... ( også romantikk for den del)

:exclaim: Blir dette godkjent, skulle jeg ville lenke meg fast i fjellet før sprengning.....
men barna synes ikke det er så god ide...  :exclaim:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Takk for linken, Englemor!

I området forøvrig, er det hytter bygd av laftet tømmer oo villmarkspanel med torv på taket...
helt etter forskriftene... som naturlig glir inn i omgivelsene...

Dette vulgære prosjektet er blottet for estetikk, og etikk... ( også romantikk for den del)

:exclaim: Blir dette godkjent, skulle jeg ville lenke meg fast i fjellet før sprengning.....
men barna synes ikke det er så god ide...   :exclaim:

Kunne tenkt meg å tatt med litt kjetting og kommi i så fall,
men det beste er vel om vi alle legger våre krefter i at prosjektet
aldri blir godkjent.
Jeg skal hvertfall sette meg ved gapahuken i kveld og tenne bål og gjøre mitt ifht. det
Regner med å væra på plass ved bålet ca. kl 23
GjenopprettetMedlem
Er med på din metode Wolf... men hjelper ikke den er jeg også med i "lenkegjengen".
Anonymous
Er ledig ikveld, så jeg slenger meg med! :innocent2:
SAMMEN ER VI SJAMANITT (ny form for dynamitt)!!! :w00t:
GjenopprettetMedlem
Dynamitten eksploderer utover,

vi gjør som naturen,

bruker implasjon
og eksploderer innover
GjenopprettetMedlem
Godt å se at det er handlekraftige folk her!  :P Det hjelper....
GjenopprettetMedlem
...i tillegg til dette gigantbygget burde de hogge ut store hoder av de 4 siste statsministerene i fjellet slik at vi kan bli enda mer amerikanske...er det rart at fler og fler blir dritt lei dette landet da ?  :exclaim:
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg skal si det skapte energi her inne dette innlegget :eusa_clap:

Jeg gikk rett til kilden og sendte mannen en mail, og fikk som svar
Sitat:
"Høyhusplanene som du har lest om i avisen er en visjon og ide som vi har.
For eventuelt få gjennomført noe av en slik kontroversiell sak er det en lang vei å gå.
Eventuelt høyhus er tiltenkt å ligge i bakkant av tomten hvor gamle Tyin Høyfjellshotell lå."

Sitat slutt.

Men hold fyr på bålet Wolf,
jeg sitter ilag med deg :eusa_pray:

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Jøsses, Samin, det var direkte handling!  :w00t:

Men hjelper det å brenne bål...? Kanskje om man får tak i originaltegningene; planen, og brenner opp disse........ :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Jøsses, Samin, det var direkte handling!  :w00t:

Men hjelper det å brenne bål...? Kanskje om man får tak i originaltegningene; planen, og brenner opp disse........ :icon_rolleyes:

Bål og gode tanker hjelper alltid Sjelevenn :wub:
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Men hold fyr på bålet Wolf,
jeg sitter ilag med deg :eusa_pray:

Samin ;)

:respect: :respect:Takk Samin,
og heng dere gjerne på resten der ute.
På med genser, ut og fyr bål i kveld kl 23.
We can never get enough good thougts
GjenopprettetMedlem
Wolf,her er det stjerneklart og bålet er klart :wub:
Anonymous
Så, der va bålet fyrt opp. Får håpe det holder seg og ikke begynner å regne igjen.
Jeg tar meg til og med den frihet og tar meg et glass vin (jobber jo annenhver helg :innocent2:).  :beer:
Sammen med gode tanker og lys og varme fra våre bål er vi i allefall med på å gjøre verden til et bedre sted. Funker det? Selvfølgelig! :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg avslutter sonen for i kveld,
og begir meg nå ut i natta
for å fyre opp bålet,
og blir nok der noen timer kjenner jeg 8)

Godnatt til dere alle
og måtte allevåre gode tanker være til hjelp :wub:
Anonymous
Ha ei riktig koselig stund ved bålet, Wolf! Det samme ønsker jeg alle andre som har slike planer, innkludert meg selv... :wub:
Nå går jeg og...må legge på mer ved...stikker karnsje innom en tur senere.
Kor gjorde æ av dein hersens vinflaska....................................................
Anonymous
Ok, nå har jeg hatt min sermoni ute ved bålgrua...ble litt mye vind etterhvert ellers hadde jeg sittet der ennå. Det ble en ganske heftig opplevelse.
Jeg fikk til og med min afrikanske tromme til å fungere veldig bra. Om det var p.g.a.denne spesielle sermonien eller what ever.
Oppdaget iallefall at det har mye å si hvordan man holder tromma...jeg holdt den skrått mot bålet, mellom knærne og den fikk en veldig fin lyd (ikke utrolig fin men veldig fin).
Den trommereisen jeg hadde, er spesielt tilegnet en av personene her på forumet og jeg må nok ta den på en pm. Ellers så jeg samtlige her iferd med å bearbeide moder jord fra innsiden og dere var alle med på å regulere moder jords struktur slik at etthvert overgrep ga tilbakeslag mot de som gjorde det. I form av jordsprekker, ras, oversvømmelser osv. Dette til hinder for uønsket inngrep i vår kjære mor...
Joda, jeg har drukket et par glass vin...karnsje jeg blir litt overivrig, men dette er reelt for meg.
En spennende kveld som jeg gleder meg til å se resultatet av...
Klem fra Kira!
GjenopprettetMedlem
Takk for herlig innsats, dere......  :wub:

Jeg ville også så gjerne tenne et bål... men fikk nøye meg med peisen...

En skål til deg, Kira!  :beer:  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det blei ei flott stund ved gapahuken i går,
bålet brant flott og lenge
og det når de siste gnister fra bålet reiste opp
takket jeg for meg og krøyp til sengs
📎 B
Anonymous
Dokker e storartet! :eusa_clap:
Tar hatten av for dere flotte mennesker. :eusa_dance: :wub:
GjenopprettetMedlem
Flott bål Wolf :eusa_clap: