Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For litt over en uke siden mottok jeg en e-post med opplysninger om at kinesiske grensevakter hadde skutt mot en gruppe flyktninger og drept minst to unge tibetanere. Overgrepene ble denne gangen observert av en gruppe fjellklatrere som hadde sett at kinesiske grensevakter skjøt mot en gruppe tibetanere, inkludert barn, som forsøkte å rømme til Nepal. Minst to barn er antatt drept, mens ni andre barn og en voksen mann er anholdt av kinesiske myndigheter. I følge Amnesty International var en av de drepte nonnen Kelsang Namtsho.

Sløvet av den daglige informasjonsflommen om overgrep ute i verden var jeg var i ferd med å lagre informasjonen om disse drapene sammen med en stadig voksende informasjonsbank om rystende overgrep. Der hadde nok denne informasjonen etter hvert gått i glemmeboken. Men i dag morges lå en ny e-post i innboksen min med informasjon om overgrepene. Denne gangen var at det vedlagt en link med videodokumentasjon av drapene som skjedde den 30. september. Videoen er tilgjengelig på denne linken: http://youtube.com/watch?v=ssCVRhOfjtA

Jeg vet ikke når på veien det skjedde, men jeg måtte altså ha videodokumentasjon av overgrep for å vekkes til litt handling. For meg personlig ble dette også en nokså trist påminnelse om egen sløvhet og apati. En hel rekke plausible forklaringer på manglende handling eller solidaritet kan ramses opp, men det får ligge til en annen gang.

Akkurat nå vil jeg isteden oppfordre alle på Sjamansonen til å bruke fem minutter av sin tid til å protestere mot drapene på de tibetanske flyktningene. Forfatt et kort protestbrev og sende det til den kinesiske ambassadøren i Norge.
AMNESTY INTERNATIONAL har mer informasjon om hendelsene her:

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/4D6 ... 060046E0E0

Her er det også tekstforslag til protestskriv, samt e-post adresser til myndigheter og andre personer som vi kan påvirke.

Varder i natten; Action!
GjenopprettetMedlem
Det er opplyst at en nonne ble skitt i ryggen,de har det på film.JEG PROTESTERER VILL :exclaim:T
GjenopprettetMedlem
Takk for at du vekker oss fra dvalen :respect:
Anonymous
"Wolf":

Takk for at du vekker oss fra dvalen :respect:

Dvale var nok det siste jeg ville assosiere med deg.  :biggrin:
- Gratulerer med flott World Drum side forresten!!!
AdsBot [Google]
Dette er til å grine av ...
Anonymous
Huff dette er helt forferdelig  :'(
GjenopprettetMedlem
Det er bare så grusomt!!  :'( :moreevil:

Takk for påminnelsen, vi kan alle gjøre en forskjell!
Protesten er sendt!
GjenopprettetMedlem
JO FLERE JO BEDRE :moreevil: