Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Flere som plukker opp energier fra "ting"?
Går det an, eller er jeg bare helt på tur her

Har opplevd flere ganger at det virker som jeg plukker opp energier fra ex en sofa, en kasse, og nå sist en kjole (kjøpt på bruktmarked)
Da jeg fortalte at det "spøkte" i sofaen som sto på hytten til svigers, lo alle....bortsett fra svigermor som hadde oppdaget at hunden var redd denne sofaen. Hunden smøg seg forbi..

Kjolen kjøpte jeg på bruktmarked, så jeg vasket den i går og hang den opp. I dag tok jeg den på og etter en stund ble jeg full av angst. Kom gradvis og bygget seg opp, tilslutt kriblet det i hele kroppen også utenpå huden... Fikk helt noia så jeg hoppet i dusjen og litt etter ble alt mye bedre! Da kom tanken på kjolen... Jeg ba min samboer ha den litt rundt halsen for å se, etter en stund sa han at den var iskald...han følte seg skikkelig kald i nakken selv om huden var varm...
Hva er det jeg plukker opp? Må si jeg er litt usikker på om det er innbildning, men om det går an så lurer jeg på om det går an å "rense" tingene for tunge energier?
AdsBot [Google]
Slapp av Masi, du er
helt normal! He he ...
Det er mange av oss som henter fram energier i ting. Lenge trodde jeg at det bare var fantasien som spilte med meg, for det gjør den jo innimellom

. Men en gang var jeg sammen med en gruppe mennesker som jeg ikke kjente. Alle hadde tatt med seg en personlig gjenstand, vi satt i en sirkel og sendte gjenstandene rundt. Jeg skrev ned det første som kom til meg da jeg fikk en gjenstand i hånden. Etterpå viste det seg at jeg hadde fått "blink" på veldig mange. Etter det er jeg ikke i tvil om at energier kan overføres til ting.
GjenopprettetMedlem
"Masi":
Har opplevd flere ganger at det virker som jeg plukker opp energier fra ex en sofa, en kasse, og nå sist en kjole (kjøpt på bruktmarked)
"klipp"
Hva er det jeg plukker opp? Må si jeg er litt usikker på om det er innbildning, men om det går an så lurer jeg på om det går an å "rense" tingene for tunge energier?
Ja, det er fullt mulig å lese / plukke opp energien fra ting. Jeg trener en del på dette med gjenstander som; smykke, foto, steiner etc.
Eller bare å sitte og holde de i hendene, siden jeg er håndanalytiker.
Du kan lære deg å lese hele livet til personer igjennom en gjenstand som de har hatt på seg i minst 24timer.
Så dette med at du pluker opp energier fra kjolen har jeg stor tro på, det gjelder alle energier gode som vonde.
Man kan ikke sortere å vil kun se / kjenne de gode energiene, man må ta hele pakken.
Joda det skal gå an å rense de, det er jo ulike måter som; røkelse, aura-soma (
http://www.aura-soma.no/ ) eller lage ditt eget sjaman rituale.
Rett og slett prøve deg frem, og du ikke har noen som gjør det for deg.
Men stol på dine evner, og bruk dem
Samin

GjenopprettetMedlem
Tusen takk skal dere ha!
Deilig å få bekreftet at en er "normal" hvertfall
Skal jobbe litt mer med dette og prøve rense kjolen, for den er jo fin da
- og prøve å stole på meg selv som Samin sier

GjenopprettetMedlem
Jeg arvet en gang et klokkekjede etter min oldemor. Det er et langt kjede som skal være til "kvinneversjonen" av de gamle trekkopp-lommeklokkene. Hun brukte det til finbruk og til bunaden. Men kjedet hadde noen merkelige energier, så jeg klarte ikke å bruke det. Jeg prøvde å rense det i salt og i salvierøyk uten at det hjalp noe. Jeg kunne ikke ha det på meg uten å føle trykk, kulde og angst. Så kjedet havna i søpla!
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Så om man får eller kjøper brukte klær, kan man sikkert bli påvirket av energiene til den som hadde klærne før, men hva tror dere, kan man også på den måten sende energier tilbake til personen som hadde klærne før? Kan man utføre fjernhealing på den måten?
Anonymous
Dyr (hunder, katter, hester osv.) har en utrolig evne til å sanse energier.
Hadde en katt en gang, som nektet å ligge på det teppet jeg hadde lagt som seng til den.
Da jeg byttet ut teppet (som forøvrig var ei gammel fillerye, eid av noen som hadde levd et ganske turbulent og opprivende liv) og la et annet (et pledd som har hørt til her hos oss siden det var nytt) til den, var alt iorden og katta sov godt på senga si...

GjenopprettetMedlem
Sliter litt med å få bort energien fra kjolen
Nå skal det også sies at jeg ikke har minste peil på hvordan en fjerner energieer fra ting, men har prøvd å heale den uten at det hjalp...
Men som Kristin, så lurer også jeg på om det er mulig å sende fjernhealing til vedkommende som har hatt kjolen?
Noen som vet??
GjenopprettetMedlem
her kommer et forslag fra meg
ta den på, og fokusere på magen din.
I magen sitter tryggheten og selvet. Hos kvinner sitter hele verden inni livmoren. Derfor magen. Ha den på f.eks i en halv time. Fokusere på magen, og når du føler at det er trygt, kan du la kraftdyrene dine spise i seg de tunge energiene. Heng den vekk etter at du har gjort deg ferdig. Heng den på et passende sted. Feks til lufting ute. Eller til damping på bad/ badstue. Tenn gjerne røkelse i samme rom, dersom du henger den inne. Gjenta ritualene med jevne mellomrom. Legg inn egne elementer. Vær kreativ, og bruk fantasien. Når du er ferdig, blir det sikkert verdens mest kraftfulle kjole...
GjenopprettetMedlem
"Masi":
Da jeg fortalte at det "spøkte" i sofaen som sto på hytten til svigers, lo alle....bortsett fra svigermor som hadde oppdaget at hunden var redd denne sofaen. Hunden smøg seg forbi.. 
Kjolen kjøpte jeg på bruktmarked, så jeg vasket den i går og hang den opp. I dag tok jeg den på og etter en stund ble jeg full av angst. Kom gradvis og bygget seg opp, tilslutt kriblet det i hele kroppen også utenpå huden... Fikk helt noia så jeg hoppet i dusjen og litt etter ble alt mye bedre! Da kom tanken på kjolen... Jeg ba min samboer ha den litt rundt halsen for å se, etter en stund sa han at den var iskald...han følte seg skikkelig kald i nakken selv om huden var varm... 
Jo da, helt vanlig det her i huset, eller det har i alle fall blitt det siden i sommer engang, da jeg ble åpnet opp/klar over dette. Egentlig er det ikke så veldig rart, og nå kommer "realisten" i meg fram. Alle ting vi omgir oss av, enten det er en stein, en sofa eller oss selv, består av energier i form av atomer. Rundt atomene kretser partikler; elektroner i hvert sitt "skall", som er energinivåer. Disse elektronene beveger seg hele tiden mellom de forskjellige skallene, går de på et lavere nivå frigjøres energi, (som vi blant annet kan se som lys), går de på et høyere nivå tas det opp energi. Jeg tror at det er disse energistrømmene vi kan kjenne. Så er da da slik at hvis en bruker f.eks et klesplagg, vil energien til det klesplagget farges av sinnsstemningen til brukeren. Hvis gjenstanden/plagget bytter eier, vil den nye eieren, ofte uten å være klar over det, ta til seg energien til forrige eier. Derfor er det lurt å rense den for energier, men samtidig også gjøre den til din. Nå vet jeg ikke om kjolen din tåler vann, men hvis den gjør det, kan du rense den i lunkent vann, samtidig som du visualiserer at vannet går inn i hver eneste pore og gjør den ren. Du kan også bruke røkelse (smudge) og rense den med, men uansett er det lurt å gjøre den til din, hvis du har mulighet til det. Ta den gjerne med på en trommereise, og be naturåndene om hjelp til å gi den styrke. Det vil kunne medføre at kjolen din blir kraftfull og beskyttende, i stedet for at du blir kald.
Hvis noen, av en eller annen grunn finner at "bablet" mitt ikke hører hjemme her, vil jeg ta dette til følge og slette det. Bær over med meg så lenge, for jeg er ny og
grønnGjenopprettetMedlem
Hei Alias....
Ditt innlegg om energier er svært interresant! Rene medisinen!
Ikke undervurder deg slik! Du har masse å tilføre dette forum...
Klem til deg

GjenopprettetMedlem
Stå på Alias

GjenopprettetMedlem
Takker! Men jeg merker at jeg har alt for lett for å forsøke å forklare det meste vitenskapelig. Er vel en overlevelsesmekanisme, har sett og hørt mye både positivt og negativt i livet mitt. Men det med energier har jeg en sterk følelse for, føler meg frem etter energier med hendene. (Og hvis jeg vil gjøre slik at folk ser det, bruker jeg peilepinner. Men det er vel strengt talt ikke nødvendig.)
Anonymous
Synes det er helt greit jeg. Du forklarer og konkluderer på den måten som fungerer best for deg,slik skal det være.

GjenopprettetMedlem
Tusen takk til dere for gode tips
Her skal det renses

GjenopprettetMedlem
Må bare fortelle at kjolen er renset og den er kraftfull og MIN
Slo sammen litt av Brukernavn og Livvil sine tips, blandet inn mitt eget og det funket som bare det...tusen takk skal dere ha