Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Javel, så har han endelig fått sin dødsstraff! :sad2:
Og noen mener at rettsaken har vært rettferdig. Det er selvfølgelig viktig å bli stilt
til ansvar for sine handlinger, men hvilken straff er det egentlig å bli fjernet fra
denne verden.Han vil selvfølgelig få sin straff dit han kommer, men hadde det ikke
vært bedre om han fikk lære av sine handlinger her, i dette livet?
Den amerikanske regjeringen er visstnok veldig fornøyd med at Saddam Hussein er
dømt til døden, men hva med de svina de selv har på skogen?
Uttalelser som at : - Folk vil få det bedre når han er borte!...er vel egentlig bare
et følelsesmessig skrik som forsvinner når Hussein er borte. En hevn, i nuet, for
de som er berørt.
La oss håpe at, med ham forsvinner et gigantisk verdensproblem, når han trekker
sitt siste åndedrag...
Tenk på alle som han faktisk har klart å hjernevaske på sin vei...de står klare til å
fortsette hans "arbeid".
Jeg, personlig, synes synd i denne mannen og hadde gjerne sett at han fikk en
behandling og "tvungen" innsikt i de menneskelige verdier og karnsje...karnsje...
hadde snudd sine "disipler" rett vei.(Lettere å snu en mann enn en hel skare, og
når han i tillegg har med seg så mange,ville det karnsje gagne verden mer enn å
henge ham.).
Jeg ser her en villfaren sjel og ber for ham, at han må finne fred og sjelebot
uansett hvor han ender!
Jeg ber også for de som har måttet tåle hans harde/onde gjerninger og sender
varme tanker til alle dem!
Håper og ber om at dette er med på å gjøre verden til et bedre sted... det er
sannelig på tide... :wub:
Anonymous
For dem som ikkje har så mye imot det...la oss sende
gode healing-tanker til denne villfarne og be om at han
iallefall kommer tilbake som en mer opplyst og
medmenneskelig person...
Og la oss be om at hans død
vil være til gagn for
moder jords nød............................ :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Jesus klarte og omvende folk,da må vel vi som er så mange klare det. :wub:
Anonymous
Dette er  vel et levende  bevis på hvilken verden vi lever i.
Et levende bevis på  hvordan menneske kan  utvikle seg  når det gjerninger og  ord  blir hevn  og hat i stedet  for  aksept, kjærlighet og  forståelse for mennekse  verdet.

Jeg  skal  ikke  ta stilling  til om Sadam får den  straffen  han fortjener, for jeg kjenner ikke  hele  omfanget av hans  (u)gjerninger.
Men en  ting er sikkert, Det  ikke  vinnere i  denne  saken,  kun tapere.

Det er  og  håpe at  verdens samfunnet  har fått øynne  opp for at  verdens samfunnet ikke  kan bygges på  hat, men  på  kjærlighet, aksept og forståelse.
Anonymous
Rettferdig og rettferdig, fru Blom....Om det var så at det var forbrytelser mot menneskeheten som skulle ligge til grunn, skulle jo Bush henge ved siden av Saddam.

Legg også merke til at de USA-loyale dommerne føyer til vondt blod ved å henge Saddam, istedet for å skyte ham. Ser ut som en bevisst taktisk manøver for å holde konfliktnivået i regionen så høyt som mulig, for senere få et påskudd til utvidete militære aksjoner, les folkemord.
AdsBot [Google]
Jeg er i mot dødsstraff, ingen har rett/plikt til å ta livet fra et annet menneske.
Det er en absurd handling, og vitner om populisme av ekleste merke.
Saddam (og vi andre) ble sendt til jorden for en eller annen grunn,
i det minste har han åpnet øynene til mange passive slumrende mennesker.
Det er jo også noe ...
Nutch/CVS [Bot]
"Kira":

Jeg, personlig, synes synd i denne mannen og hadde gjerne sett at han fikk en
behandling og "tvungen" innsikt i de menneskelige verdier og karnsje...karnsje...
hadde snudd sine "disipler" rett vei.(Lettere å snu en mann enn en hel skare, og
når han i tillegg har med seg så mange,ville det karnsje gagne verden mer enn å
henge ham.).

Mennesket kan lære men ikke belæres.

Sorry
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Mennesker som har det vondt tar ofte selvmord. Noe som viser at det finnes værre ting enn døden.

Men for mennesker som tror på himmel og helvete, så er vel dødsstraff en logisk ting. De tror at de sender Saddam til et sted der han vil brenne og lide for sine synder i all evighet.

Jeg derimot tror på reinkarnasjon, og er redd for at Saddam nå blir fratatt sin mulighet til å erfare det han kom til jorden for å erfare og dermed kommer tilbake...

Han er en av oss. Jeg er med og ber for ham.
GjenopprettetMedlem
Ingen mennesker har rett til å stille seg som dommer over liv og død, det er det kun den høyeste som kan gjøre. Alle har vi kommet til jorden av en årsak, og det gjelder også Saddam. Så jeg bifaller ikke akkurat dødsstraff nei. Hva får så amerikanerne igjen for å ta livet av Saddam? Enda et liv på samvittigheten? Bush har nok svin på skogen slik det er nå. FY SKAM DERE! :sad2:
GjenopprettetMedlem
Jeg er med og ber for Saddam. Jeg ber også for de som i utgangspunktet fikk ham til makten i sin tid...nemlig USAmerikanerene. Jeg ber om fred, kjærlighet, forståelse og toleranse.

Dødsstraff er jeg helt imot. Det er ikke oss mennesker som skal dømme, hverken oss selv eller andre. Og Saddam, som alle andre mennesker på jorden, er her for en grunn. Mange tenker kanskje at han mistet retningen og ikke har gått den veien han skulle...men tenk om det er nettopp det han har gjort. Tenk om det er noe vi kan lære av HAM og hans liv.
Anonymous
"Inger Lise":

Jeg er med og ber for Saddam. Jeg ber også for de som i utgangspunktet fikk ham til makten i sin tid...nemlig USAmerikanerene. Jeg ber om fred, kjærlighet, forståelse og toleranse.

Dødsstraff er jeg helt imot. Det er ikke oss mennesker som skal dømme, hverken oss selv eller andre. Og Saddam, som alle andre mennesker på jorden, er her for en grunn. Mange tenker kanskje at han mistet retningen og ikke har gått den veien han skulle...men tenk om det er nettopp det han har gjort. Tenk om det er noe vi kan lære av HAM og hans liv.

Ah, Inger Lise!
Ballanse og posistiv intensjon.
Jeg kysser dine strålende øyne.

Gormii
GjenopprettetMedlem
Er helt med, og jeg sender det videre.  Masse kjærlighet til en såret moder jord, til alle.  Edda.
SEO Crawler
ja, kloke ord inger lise!  :respect:

skriver under på gormiis poetiske vendinger  :wub:
GjenopprettetMedlem
"torstein":

ja, kloke ord inger lise!  :respect:

skriver under på gormiis poetiske vendinger  :wub:

Henger meg på både Torstein og Gormii jeg
:respect:
SEO Crawler
såså, ikke dytt kompis, e`kke ferdi enno ...

:lol: :lol:

:w00t:

(nei, no tar eg kveld. beste ønsker og alt godt!  :wub:)
GjenopprettetMedlem
;) :wub: For noen flotte mennesker dere er...feirer at Rumsfeld måtte gå, og nyter å lese alle disse gullkorn, fikk meg til å tenke litt annerledes, og når en stjerne faller fortsetter jeg å ønske fred på jord :innocent2: