Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen som vet noe om munnspill i en sjamanistisk/åndelig sammenheng?
GjenopprettetMedlem
Ja,har registrert det på cd`er med sibirsk sjaman(istisk) musikk.
GjenopprettetMedlem
Du mener munnharpe vel?

GjenopprettetMedlem
Titt tei!

Visst mente jeg munnharpe.( Det må vere gløggrestene jeg drakk opp i går?)
Munnspill? Tjah,det vet jeg da faktisk ikke et fnugg om. Sorry .
men det skulle ikke forundre meg...pust=ånd. Munnspill=spirituell musikk. Blås i veg!
GjenopprettetMedlem
Kan den være en bror eller søster til Pan fløyta,likner litt og har mye bukk over seg,ihvertfall når den spilles av en riktig gamle erik i omvendt bunad.

GjenopprettetMedlem
Hva er omvendtbunad da??En naken hårete faun?
Panfløyta er nok et fattigmannsmunnspill,ja.Og MYE finere å høre på!
Har sett dokumenterte funn av "panfløyer" av bein fra steinalderen(fra huler).Fløyter var nok et viktig intrument ,kanskje også for sjamaner? (men no sporar eg visst tå,att!)
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner ei som bruker å spille munnharpe når vi har trommesirkler. Hun sier at det vibrerer i tennene, i skallen og i hele hodet. Det må jo være en spesiell følelse. Kanskje det fjerner blokkeringer? Hadde vært artig å prøve

GjenopprettetMedlem
Kanskje det? Det er i allfall litt vanskelig i starten,og kan gjøre vondt i gamle,utette amalgamplomber..
GjenopprettetMedlem
Min munnharpe brukes til å åpne chakraer, snakke med pasienter,stille seg inn på indre organers frekvenser og ikke minst reise.Så den kan brukes til mange ting som alle andre instrumenter.Viktig med den rette intensjonen.

GjenopprettetMedlem
Tøfft å høre at munnharpen kan brukes slik.Inspirerende.

GjenopprettetMedlem
Så den kan brukes til mange ting som alle andre instrumenter.Viktig med den rette intensjonen. Huh
Gjennom munnspillet hadde jeg mine første bevisste kontakter med åndeverdenen, jeg var nok ikke helt klar, traff på noen mørke typer, deretter var de der hver gang jeg satte spillet til munnen, ga meg hardkjør i lang tid, dette gjorde at jeg innså at jeg "måtte" lære meg om åndeverdenen, har ikke spilt sia da, men har lært mye. no savne æ munnspillet.
GjenopprettetMedlem
Det morsomste med munnharpe,synes jeg, er at når en begynner å spille vil den etterhvert begynne å spille av seg selv.Og dessuten trenger man ikke musikalsk talent.Spill ivei,enjoy

Anonymous
Da er det kanskje håp for meg også, eier ikke musikalsk talent

GjenopprettetMedlem
Takk det tente nytt håp

GjenopprettetMedlem
I sibir så pleide de og skjule munnharpe fra barna ,for når de for tak i den glemmer de alt annet som jobb.
Blir helt omsluket med den,bevistigheten endres med munnharpe og kan virke uheldig dypt inne i taigaen,men det er skjelden det skjer noe vond med barn .Verre med voksne.