Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Globaliseringen i dag handler om å bo i et globalt samfunn der alle
verdens samfunn har blitt mer avhengige av hverandre på grunn
av dei store teknologiske fremskritta.

Vår verden har blitt mer knyttet sammen, men for hviken PRIS?.    :sad2:

Jeg tror at mange land i den østlige verden og andre verdens deler forøvrig,
må betale denne prisen for at vi i den vestlige verden skal ha det godt.            :wub:

Det er jo bare å gå inn på internett, se på tv, høre på radio.
Da ser vi forskjellene på dette hver eneste dag

Globalisering er ikke en tilstand, men en prosess,
Derfor er det vanskelig å vite utfallet av denne globaliseringen.

Mange uland har ikke noen fordel av denne prosessen fordi de ligger
langt etter kommunikasjonsteknologien.Fordi det er så store skjev fordellinger,
og ubalansen blir et faktum.

Jeg las at en pc i norge koster om lag en halv månedslønn, mens en pc
i banladesh koster 8- 10 års lønner ,det er en viss forskjell.

Dette er noe til etter tanke, mange tenker vel slik at dette har ikke noe med,
meg å gjøre , SAMMA DET.

Jeg tror ikke det er SAMMA DET, når vi vet at det finnes barne arbeid i desse verdensdeler.  :exclaim:

Der er mange barn som ikke får den nødvendige oppvekst og barndom for å utvikle seg normalt.
Mange blir rett og slett røvet fra seg sin barndom. Som frie sjeler i en fri verden med muligheter slik som vi.                                                                                                                                          :wub:

Mye av dette har gjort store sprik i verdens samfunnet.
Omtrent 1,3 milliarder lever i den ytterste fattigdom.
Dette er land som ikke en gang har den nødvendige infrastruktur for å overleve.

Jeg las at spesiellt afrika er blitt fattigere de siste 20-30 årene, selv om verdens frihandel har økt.

Også MODER JORD må betale for dette, gjennom økte utslipp av klimagasser,.
Fordi veksten av transport midler de siste årene har gjort store endringer av global karakter            :icon_cry:

Jeg håper på at vi i denne verden nå våkner opp, tar i mot lyset og greier og se på det store
forskjellene i dag. Slik at det blir balanse igjen for at andre land skal kunne leve trygt og godt igjen.  :wub:

Uten krig, uten sult, uten forskjell, uten barne arbeid, slaveri slik at andre ikke utøver sin makt
og kontroll overfor de svake i verden.
Jeg håper av hele mitt hjerte av at verden nå lytter til GUDS språk nemelig ENERGI språket.
Det kommer i alle former uavbrutt, det gjelder BARE og lytte til det han sender ut .                :wub:

Det er mer en NOKK til alle der vi alle er FRI i en FRI verden.

Full av muligheter og vekst med en lik globaliserings mulighet for ALLE.                    :icon_redface:

mvh sterk i strid
GjenopprettetMedlem
Norge og andre rike land lever på bekostning av de fattige i verden ,dette er kjent for de fleste,men de fleste liker ikke å snakke om det. Hvem vil ofre sin velferd?,hvem vil boikote sitt eget land?Noen kjøper seg god samvittighet ved å bli fadder eller å donere litt penger til forskjellige innsamlingsaksjoner og samtidig kjøper de coca cola og støtter dermed en av de største utnytteren av mennesker og naturressurser.

Fem av de største våpenhandlere, Kina, USA, Russland, England, Frankrike, sitter i FN. Og de bruker sine frilansere til å selge sine våpen. Bare se filmen "Lord of  War".

De folka som sitter med makta ble valgt og blir støttet av de fleste av oss.

Hva vil du gjøre, Sterk i strid?

Det hjelper ikke så mye med prat,du bidrar jo indirekte til at verden skal fortsette å være sånn ved å bruke produkter som forurenser, som er laget av barn eller annen billig arbeidskraft.

I det globaliserte samfunnet er det vanskelig å kunne bidra positivt uten samtidig å bidra negativt.

:exclaim: :exclaim: :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror kanskje det kan hjelpe hvis vi begynner å gå litt saktere. Alt skal jo skje så fort, vi skal liksom fort frem til målet, uansett hvilket mål vi har. Hvis vi heller slapper av, kuler'n, så kanskje vi får med oss litt mer av andre ting. Jo mer jeg gir av tid til å glede meg over noe som er, jo mer verdifull blir jo den tingen. Snakker ikke bare om det materielle nå. Og tid til å lytte til "han" f.eks ;) Og tid til å lytte til hverandre osv.

Hvis vi bremser så kan kanskje de som det går tregt med få tatt oss igjen litt? Og vi kan jo bare nyte selve tiden underveis.

HerreGudinne vi har jo et helt hav av tid som vi ikke ikkebruker.
GjenopprettetMedlem
"UlveMor":

Jeg tror kanskje det kan hjelpe hvis vi begynner å gå litt saktere. Alt skal jo skje så fort, vi skal liksom fort frem til målet, uansett hvilket mål vi har. Hvis vi heller slapper av, kuler'n, så kanskje vi får med oss litt mer av andre ting. Jo mer jeg gir av tid til å glede meg over noe som er, jo mer verdifull blir jo den tingen. Snakker ikke bare om det materielle nå. Og tid til å lytte til "han" f.eks ;) Og tid til å lytte til hverandre osv.

Hvis vi bremser så kan kanskje de som det går tregt med få tatt oss igjen litt? Og vi kan jo bare nyte selve tiden underveis.

HerreGudinne vi har jo et helt hav av tid som vi ikke ikkebruker.

Ulvemor, dine ord er som nektar for øra :wub:
GjenopprettetMedlem
Globalisering er så mangt...

Globalisering er også båtflyktningen fra Afrika  (u/papirer og teknologi) som desperat svømmer(akkurat nå) for å komme i land i Spania(og Europa) før kystvakten hindrer han....
Hva vis alle la på svøm?
Globaliseringen lar seg ikke stoppe,det er som noen sa en prosess.
Den er i gang,og den forsetter,enten vi liker det eller ikke?