Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jo mer jeg leser om disse barna, jo mer føler jeg det er
noe i det!
Jeg kan ikke lengre si....*dette er bare sprøyt*.
Jeg forstår manges reaksjoner på dette med *rangering*....at krystallbarn er bedre enn indigobarn, å at disse er bedre en *normale* barn igjen. Jeg forstår nå, at det ikke er slik ment.
Ser vi tilbake i historien, så har det skjedd store forandringer med jorda, menneskene, plantene, dyrene, været, osv. Alt det levende er i stadig forandring. Så hvorfor skulle ikke vår aura også forandre seg? For bare noen hundre år tilbake, var jo folket mindre i høyde, generelt sett. Etterhvert ble vi høyere, utviklet oss stadig ved nye generasjoner. Hvilket vi fortsatt gjør.
Alt av hva vi er, alt av hva det levende er, så er det energier. Vi skaper jo også selv energier, i form av elektrisitet. Alt er energier. Så hvorfor skulle ikke disse energiene forandre seg? Jeg syns begrepet indigo/krystall barn er spennende. Om jeg har forstått dette riktig, så har den nye forandringen skjedd slik:
Barn og unge som er født fra sommeren 1987 og fram til 1991 samt en del av de unge som er født i midten av 1980-årene, er alle født med en blandingsaura som tilsvarer før nevnte gruppe, men med langt mindre indigofarget energi i auraen.
Det vil da altså si, at mange av disse barna er født med den gamle auraen vi er kjent med, men har også fått litt i seg av den nye auraen, altså indigoauraen. Hvorfor bare litt? Hvorfor ikke helt indigobarn?....er det fordi vi gradvis skal bli kjent med fenomenet, en ny aura, at forandringen skal gradvis integrere seg inn i våre liv? Å at disse barna skal gradvis *lære* foreldre som igjen utgjør en stor del av verden, til å forstå forandringene som vil komme? Å at foreldrene selv vil begynne å ta til seg dette, å begynne prosessen med å forandre sin gamle aura bevisst/ubevisst, for å kunne holde tritt med barnet? Bare noen tanker.
Så har vi neste oppgradering:
I årene 1992-94 er alle barn født med en blanding av den gamle og den nye typen aura.
Alle barn, har nå fått tildelt denne blandingsauraen, en blanding av den gamle og indigoauraen, med større integrert indigo. Igjen rykkes auranivået opp, å igjen må foreldre følge etter, for å kunne følge barnet sitt. Forandringen fortsetter i økende grad.
I perioden 1987-95 er indigoenergien løpende blitt integrert mer og mer hos alle nyfødte.
Fra 1995 og fremover er alle barn født med indigoenergien fullt integrert i auraen, og disse barna er rene indigobarn
Etter 1995 er alle barn *rene* indigobarn....med en helt ny aura. De foreldre som ikke har greid å justere sin aura, oppgradere den rett og slett, greier ikke følge med eller å forstå sitt barns adferd. Å barna lider, føler seg missforstått og ensomme. Mange kan også slite med å finne forståelse blant andre barn. *Også bare en tanke*.
Så kommer spørsmålet, hvorfor skulle de føle seg ensomme og missforstått av andre barn, når det er slik at ALLE barn etter 1995 er født med samme aura, samme integrert lære/visdom/evner?
Da kan jeg ikke komme på annet enn at det er fordi....i mange foreldre som ikke har fått integrert denne nye auraen, hvor vi ble opplært at slike åndelige ting var sprøyt og fanteri, plukket alt dette *oppspinnet* av barna, å lærte dem til å tro at det de opplever er bare sprøyt.
Eller....barna kan ha foreldre som forstår, men som ikke blir forstått av lærere, barnehagen, venner, ja....samfunnet generelt.
Igjen et nytt spørsmål. Ser man på forskjellige statestikker, så ser man at ungdomsvold, opprør på et mer voldelig og aggresivt plan har steget kraftig de siste årene. Mange unge og barn må gå på medisiner, for å klare seg i hverdagen. De må ha i mange tilfeller støttekontakter, de må innom forskjellige tiltak og oppfølgning som bupp, barnevernet og ditto. Disse blir sett på som problembarn av høy klasse. Hvorfor????
Som tenåringsmamma, til en meget aktiv jente på snart 17 år, å som er omgjengelig til benet, å drar med seg hjem alle mulige venner, føler jeg kan uttale meg litt om disse ungdommene, fordi man tar seg tid til å lytte, høre hvem de er å bli kjent. Noen av disse skal visstnok være *problembarn* på skoler og i hjemmet. Noe jeg ikke kan forstå. De er høflige, omgjengelige, hjelpsomme, morsomme....men også frekkere. Å da mener jeg at de ikke utviser den samme respekten som vi måtte gjøre før. Å det syns jeg ikke er negativt, så lenge de er frekke på den måten at du faktisk får svar på tiltale i den grad du spør. Mange voksne tåler ikke dette. Å mang en gang har jeg fått disse unge på døra, fordi de kan prate med meg.
Så.....jeg anbefaler at dere tar en titt, en ekstra god titt på dette fenomenet. Les gjennom hvilke adferd som gjenkjenner disse barna. Både som indigo og krystallbarn. Jeg kjenner det meget godt igjen.
Å et spørsmål til....ADHD barn....hvorfor så mange? Er det fordi de besitter mange evner, lære og visdom, som vi nekter å se?...ikke tør ta til oss?...Er det heeelt umulig at disse barna faktisk har kommet hit, for å vise oss hvordan vi kan oppgradere auraen våre, så vi skal være klare, når jorden skal løftes opp i det femte plan, som denne mayalæren forteller oss om?...
Må også få med...se på oss selv, hvor mye har ikke vi kjempet, i større eller mindre grad, for å komme dit vi er i dag?. I hvor mange år gikk ikke vi og benektet de evnene vi har i oss, fordi de ikke ble tolerert av samfunnet og omgivelsene? Hvor ofte slo vi ikke hodet i veggen av ren frustrasjon over å føle at vi ikke ble hørt?...forstått?...sett?....og godtatt for den vi er?...å hvor mange ganger følte vi oss ikke alene, at noe viktig manglet i livet vårt....det åndelige? Skal vi fortsette i vår forrige generasjons fotspor nå?...å benekte, ikke tro på....disse barna?
Fulle folk og barn taler sannhet.....har jeg alltid hørt...å det har jeg også erfart. Mye har jeg lært av min datter, å mye har jeg å lære.
Så, om dere gadd lese mitt ivrige innlegg og ikke minst laaaange....så.....hva tror dere????
Alt dette er bare tanker fra meg.....tanker om at, *tenk om???*
Anonymous
Selvfølgelig kan det være noe i dette.
Det kan være like faktisk som at erke-engelen Michael akkurat nå står og drar meg i øret og peker mot høyre mens jeg vil gå til venstre.
Men dette er jo noe av det som er så vanskelig å vite...vanskelig å dokumentere.
Det blir på en måte både rett og feil og si at slik er det.
Uansett...indigobarn, krystallbarn, stjernemennesker...vi er alle like og kom alle til denne verden med samme forutsetninger.
Og HVIS disse barna/menneskene er her for å hjelpe i en ev. overgang, så er jo det bare vel og bra...men som sagt...vær skeptisk...gå varsomt (men fortsett å gå)!
AdsBot [Google]
Jeg satt her og kjente på motstanden dette hadde på meg.. for barn har da alltid blitt født i SIN tid og foreldre i SIN. Menneskene er derfor i mine øyne
alltid i en annen utvikling enn forfedrene. Å rangere mennesker etter renhets-prinsippet, har en bismak. Mitt inntrykk er at barn alltid er født rene og åpne for åndelighet, men at tiden de lever i, oppdragelse o.l, i mange tilfeller stenger for denne evnen. Så derfor har jeg nå brukt litt tid og googlet på dette for å finne grunnlaget for påstandene. Og hittil har jeg ikke funnet noe dokumentasjon, men derimot flust av nettsider med salg av "AuraTransformasjon".. der foreldrene kan få SIN aura forandret til å matche barnet sitt. Så nå har skepsisen satt seg enda dypere. Men jeg kan jo ta feil da. Vet du Silva, eller noen andre her om dokumentasjon på dette?
GjenopprettetMedlem
Uansett...indigobarn, krystallbarn, stjernemennesker...vi er alle like og kom alle til denne verden med samme forutsetninger.
Det er jo nettopp dette jeg mener....om vi kan slutte å rangere oss selv...slutte å tro at *de* er bedre, sterkere, visere enn oss med gammel aura, så kanskje det er lettere å se betydningen av hvorfor kommende generasjon er født med en ny aura, å heller ta innover oss denne nye erfaringen.
Jeg ser nå mer og mer likhet mellom de forrige generasjons lærere, for å ta et eksempel....mot de nyere lærere (innen skolevesnet). Min erfaring tilsier at mange nyere lærere er langt mer fremme i det å forstå mer av dagens ungdom.
Leger f.eks...den nyere generasjonen av leger finner opp nye teknologier som gjør det faktisk mulig å gjøre som de gjør. I alle yrkessammenheng er det den nye generasjonen som fører den gamles generasjon av erfaringer videre, å vidreutvikler den.
Alle sitter jo og venter på at noe skal skje, alle sitter og håper på en forandring, alle vet at energier forandrer seg, å alle vil jo ha denne gode energien interigert. Men alle vet jo også at det er utallige mennesker som ikke greier å se inn i seg selv, ved hjelp av drømmer, reiser meditasjon, slik mange av oss her inne gjør.
Da trenger de å se det i praksis, hvilket jeg tror er grunnen til at man nå blir født med ny aura. Å jeg mener ikke man skal svelge dette rått. Men les om det, prøv å forstå. Prøv å tenke det ut. Jeg sier ikke at det er slik.
Noe inni meg sier at dette er viktig. Å det hadde jeg ikke sagt, om det ikke kjentes slik ut. Mulig fordi jeg er så bevisst alle disse unge og frustrerte barn/ungdom der ute. Hvor jeg ser at disse symptomene stemmer mer og mer. Men også voksne, som ikke finner balansen i sitt liv.
Hmmm, når jeg skriver dette, kjenner jeg at dette virkelig betyr noe for meg, å jeg skal vertfall ikke være snar om å ta det innover meg. Fordi jeg vet selv å ha innsikt i om dette kjenns riktig ut eller ikke. Men nå er det for meg verdt å prøve, verdt å snuse på....

GjenopprettetMedlem
Og hittil har jeg ikke funnet noe dokumentasjon, men derimot flust av nettsider med salg av "AuraTransformasjon".. der foreldrene kan få SIN aura forandret til å matche barnet sitt. Så nå har skepsisen satt seg enda dypere. Men jeg kan jo ta feil da. Vet du Silva, eller noen andre her om dokumentasjon på dette?
Dette med å bli tilbudt slike typer praksis, er vel ikke noe annerledes en den tiden da man ble tilbudt healing, åndelig utvikling, *finne deg selv* kurs. Vi fnøs jo av det å, i en viss tid. Fordi vi anså dette som tøv, å som lureri for å tjene penger. Mange ser fortsatt slik på det, den dag i dag. (Når jeg sier vi, så mener jeg befolkningen generelt).
I dag vet vi at flinke healingutøvere hjelper oss i mange sammenheng. At sjamaner kan hjelpe oss å sette sjelebiter på plass. Hvorfor skulle dette være mer tøv eller mindre troverdig? Det er bare å se på statestikken, for å forstå at noe er alvorlig galt. Hvorfor må så mange barn på medisinsk hjelp? de må rett og slett ta piller hver eneste dag for at de ikke skal være hyperaktive. Hvor ofte leser vi ikke om ungdom som tar sitt liv? Eller andres liv? Kan noen her inne si, at den økningen ikke har skjedd drastisk?
Desto mer grunn er det til å ta slike ting i nærmere betraktning. Jeg syns ikke man har råd til å la være å prøve ut, prøve å forstå, slike ting. For min del syns jeg ikke dette er noe merkligere fenomen enn healing, å kunne heale. Å kunne hente sjelebiter. Å kunne reise i tid og rom.
Hvorfor kommer dette frem hver eneste gang disse barna blir nevnt, at de skal være renere, bedre, visere, ha mer evner enn oss andre? Er vi redd for konkurransen? Redd for å prøve å se litt nytt på ting? Jeg føler alltid et stort forsvar mot dette.
Dette er ingen som helst form for rangering, eller å sette noen i båser. Dette er ut fra hva som blir sagt innen mange deler av det åndelige, at jordens energier skal forandres, at vi mennesker skal forandres. Maya-indianerne sier jo...rett meg opp om jeg har tatt feil.....at
Fra første innlegg fra Sjelevenns *Om 2012. Hva mener du?*
- we will have gone beyond technology as we know it.
- we will have gone beyond time and money.
- we will have entered the fifth dimension after passing through the fourth dimension
- Planet Earth and the Solar System will come into galactic synchronization with the rest of the Universe.
- Our DNA will be "upgraded" (or reprogrammed) from the centre of our galaxy. (Hunab Ku)
"Everbody on this planet is mutating. Some are more conscious of it than others. But everyone is doing it" - Extraterrestrial Earth Mission.
8. During the Apocalypse or the time "between worlds" many people will be going through many personal changes. The changes will be many and varied. It is all part of what we came here to learn or experience. Examples of change could be- relationships coming to an end, change of residence or location, change of job or work, shift in attitude or thinking etc.
I maya-indianerenes tro, skal det forekomme store forandringer. For at forandringer skal skje, må vi ha innsikt i oss selv, vi må åpne opp, å ta innover oss og gå inn i oss selv.
Hvis ikke auraen er så viktig, eller chakraene, som jeg nesten aldri hører snakk om her inne, hvorfor må vi da balansere dem?. Hvorfor er det viktig at auraen ikke er i ubalanse?..Hvorfor er det vanskelig å tro at man kan bli født med en ny aura, eller oppgradere sin gamle aura?
Bare lurer jeg....
Å hvorfor er det vanskelig å tro, at disse barna da eventuelt er ferdig oppgradert med ny aura, for å bidra med hjelp til å forstå forandringene?
Anonymous
Ja, hvorfor ikke?
Noe er på gang...det er iallefall for meg klinkende klart.
Hva dette noe er, får vi jo erfare etterhvert.
Og at det er noe spesielt med adhd/indigo-barn, er også åpenbart, ellers hadde
det vel ikke blitt satt slik fokus på dem.
Men jeg holder meg uansett litt på siden her og føler meg forsiktig fram.
Man skal spise lite og ofte, det øker forbrenningen!
(Og æ med de dær sammenligningen mine!!!)
GjenopprettetMedlem
Ser man på det slik du gjør Silva, er jeg enig. Problemet oppstår når jeg møter mennesker som nærmest bagatelliserer sine barns oppførsel med at de er indigobarn eller krystallbarn. Det er klart at for hver ny generasjon som blir født, vil de ha kommet "høyere" på energistigen, det er jo litt av poenget med at vi er her...at vi skal lære og utvikle oss. Men foreldre og samfunn må samtidig lære å møte disse barna der DE er. For ofte blir de møtt med tvang, uforstand og negativitet. Dette forsterker evt negative mønstre hos dem og kan sammenlignes med overgrep.
Barn som ikke befinner seg innenfor A4-normen blir veldig fort stigmatisert som problembarn. De får oppfølging fra PPT og kanskje BUP, får eget, spesialtilpasset pensum. Ikke noe feil i det forsåvidt, hadde det ikke vært for at samfunnet ser på dette som negativt, og ikke som å framelske evner eller kvaliteter.
I norske skoler er det likhetsprinsippet som gjelder. Dette systemet har vi alle vært gjennom, og vi har lært. Mange har også blitt avlært, men i samfunnet generelt er det fremdeles likhetsprinsippet og Janteloven som er framherskende. Dette går ut over våre barn.
At mange ikke er begeistret for teoriene om indigobarn og krystallbarn, kommer vel kanskje av lærdommen fra andre verdenskrig og Hitler, der mennesker ble kategorisert. Noen kategorier var akseptable, andre ikke og måtte "avskaffes". Bevisst eller ubevisst blir vi minnet på dette og føler frykt for å gjenta historien...
Frykten for å bli forkastet som "avlegs" og "uakseptabel".
Tror jeg...

Anonymous
Dermed ønskes flere alternativt tenkende lærere inn i de norske skoler!
(Sånn for sikkerhets skyld...ikke sant?)
GjenopprettetMedlem
"Kira":
Dermed ønskes flere alternativt tenkende lærere inn i de norske skoler!
(Sånn for sikkerhets skyld...ikke sant?)
I aller høyeste grad!! Og flere Steiner-skoler

GjenopprettetMedlem
Jaaaaaaaa Inge Lise....takk, endelig en som forstår hva jeg mener....hihi.
Jeg forstår alt det der, om *båser*....og rangering. Ingenting av dette er bra i noen sammenheng.
Foreldre som fremelsker at barna deres er av disse energibarna, har et problem. De har vertfall ikke forstått poenget. De unnskylder oppførselen deres som berrettiget fordi disse barna er her for å overta verden, slik føler jeg det vertfall.
Men....de er ikke her for å overta verden. De er ikke bedre enn oss. De er på lik linje med oss, men om de får lov å utvikle seg som de skal, ved hjelp av innsikt fra foreldrene, ved forståelse, riktig oppdragelse, dvs....vanlige normer og regler om folkeskikk og respekt, så vil de etterhvert utvikle gode evner og nye måter å se ting på. Vi vil komme til å undres over deres tenkemåte, handlemåte, væremåte. For disse barna skal ha fått integrert mye kjærlighet i seg. Men om denne kjærligheten blir undervurdert, å evnene i hele tatt, så vil de heller utvikle seg i motsatt retning, nemlig til umulige problembarn.
Men for at vi skal kunne ta i mot det de har å gi oss, må vi selv være villig til å åpne oss, ta i mot, lære....å ikke bare fra disse barna, men fra vår egen kunnskap, lære, visdom, erfaringer, vi alle har i oss. Alle skal vi oppgraderes til et høyere plan, alle kan vi bli med i den åndelige utviklingen, fordi det ligger i oss. Nedarvet som en glemt kunnskap.
Disse barna er jo selvfølgelig som alle andre barn, når de blir født. De kan hverken mer eller mindre. Men de har kanskje en større grad av egenskaper i seg, som også de må finne, utvikle, lære seg. Å da trenger de gode lærere, de trenger å lære seg livets løp her, de trenger veiledning på hvordan leve opp. Å da trenger de oss foreldre. Det er jo vanlig prosedyre, vi foreldre skal jo være veileder for barna våre, styrke evner, gi kjærlighet å være en støtte. Men når de vokser opp, får være seg selv, finne sin vei....da har kanskje vi foreldre nytte av, den læren/visdommen disse barna har integrert i seg.
Er det ikke slik utvikling skjer? Om barn blir født i sin tid i samme grad som foreldre....hvor ville utviklingen startet da?
Å bare for å poengtere....ja, dette interesserer meg, dette er noe jeg virkelig føler på.....men jeg startet også denne diskusjonen for selv å få nye synsvinkler, ideer og meninger...man lærer og forandrer tankemønster av det å....så hvis noen av dere får meg til å innse att dette er sprøyt, er jeg gla for det....men om ikke....vel, da tror jeg sannelig at det er noe i dette....som er viktig å få med seg....

AdsBot [Google]
"Silva":
Fra første innlegg fra Sjelevenns *Om 2012. Hva mener du?*
Takk for info Silva

, denne linken hadde gått meg hus forbi, til tross for at jeg bruker altfor mye av abeidtiden her på sonen

Men æ e no sjeptisk læll da.. fordi dette, er slik jeg oppfatter det, en profeti, som er vanskelig å dokumentere. Time will show.
Du sidestiller å tro på denne profetien med å tro på at sjamanistiske healingmetoder virker.. De sistnevnte metodene, er det for meg lettere å tro på, for det kan jeg dokumentere i meg selv. Og da VET jeg at det virker. Når det gjelder ADHD, kjenner jeg en med den diagnosen som er født i 1966. Men han kan jo være et barn forut for sin tid..
Ang. å være redd for konkurranse, så er jeg ikke det. Jeg tror ikke at ånderlighet er en konkurranse,
en healer/sjamaner kan hjelpe
noen, og en annen kan hjelpe andre. Og jeg er hverken healer eller sjaman, og er uansett diskvalifisert fra det evetuelle "konkurranseområdet".
Men det hadde vært fantastisk om det virkelig er slik, og du Silva har vekket interessen for å finne ut mer om dette. Takk skal du ha
I mellomtiden vil jeg prøve å oppdra mitt barn etter hvordan jeg
ser henne, etter beste evne.
GjenopprettetMedlem
Etter at jeg har lest deres inlegger og linken dere lagt ut,så er jeg skeptisk til teorien om indigobarn.
For det første er jeg skeptisk til den type aura som er på bilder,den ser ikke levende ut på bilder.Dessuten lurer jeg på når de tar chakrafotografering, så er ikke alle chakraene på plass. Og chakraer og aura er ikke synlig på bilde samtidig.Utifra det jeg har sett så er aura levende farger. Sånn farge kan man ikke skape kunstig.Og chakraer er også av samme type farger.Jeg har ikke sett chakraer som "flekker" men som stråler, tynne, fargerike tråder som stråler ut fra forskjellige steder fra hele kroppen.
Når det gjelder indigobarn/ADHD kan det hende at det er et varsel til hele samfunnet at vi utvikler oss i feil retning, som materialisme, stress, høyt tempo i livet. De fleste har ikke tid til å sette seg og tenke over omgivelsene, situasjoner, være årvåkne.Og jeg tviler på at vi er mer åndelig bevisste enn vi var før.I gamle dager trengte man ikke å ha rutiner, man våknet når man ville og gikk på jakt.Man spiste når man var sulten og ikke etter klokkeslett, man kunne ta seg tid til å se seg rund ,betrakte planter,dyr,osv.
Alle de indigo,selvmordsfolka,osv kan være en resultat/produkt av våres utvikling,om dere spør urbefolkning så kjenner de ikke til ADHD eller selvmord.
Vi savner det åndelige som er essensen i oss alle,vi vil tibake til det åndelige for det er der vi kommer i fra.
De barna som det prates om gjør oppgør ,de ofrer sine liv for at vi skal se klart hvor vi utvikler oss,for at vi skal skjerpe oss. Jeg hørte før fra gamle folk i sibir at om du gjør en alvorlig ugjerning så går det ut over dine barn eller barnebarn. Da kan man kansje tro at den samfunn og levesett vi følger går utover våres barn.
Det er min mening

Anonymous
Huffda!
Mener du da at foreldrene til barn som begår selvmord er skyld i dette
fordi de har gjort alvorlige ugjerninger...?
Unnskyld meg...det var de gamle i Sibir...vel,uansett!
GjenopprettetMedlem
"Kira":
Huffda!
Mener du da at foreldrene til barn som begår selvmord er skyld i dette
fordi de har gjort alvorlige ugjerninger...?
Unnskyld meg...det var de gamle i Sibir...vel,uansett!
Nei,de ungdommer som begår selvmord og lider av depresjoner er ikke happy i den lavemåten vi er i . I sibir tror folk at om en dreper noen eller gjør andre alvorlige ting,så kan det gå utover dine barn eller slektninger,men på hvor sant er det kan ikke jeg si.

GjenopprettetMedlem
Takk for info Silva , denne linken hadde gått meg hus forbi, til tross for at jeg bruker altfor mye av abeidtiden her på sonen
Men æ e no sjeptisk læll da.. fordi dette, er slik jeg oppfatter det, en profeti, som er vanskelig å dokumentere. Time will show.
Er ikke alt en for med seg, hehe! Og jeg forstår skepsisen, er selv skeptisk til ting som ikke er dokumentert. Å jeg sier at ......Jeg tror ikke 100% på dette selv....men jeg syns det er interessant. Å være skeptisk er sunt. Men å følge med litt på utviklingen sånn rundt forbi, er også sunt.
Du sidestiller å tro på denne profetien med å tro på at sjamanistiske healingmetoder virker.. De sistnevnte metodene, er det for meg lettere å tro på, for det kan jeg dokumentere i meg selv. Og da VET jeg at det virker. Når det gjelder ADHD, kjenner jeg en med den diagnosen som er født i 1966. Men han kan jo være et barn forut for sin tid..
Ingen må missforstå dette, at jeg prøver å blande disse tingene inn i hverandre. For meg er sjamansime noe som sitter sterkt i mitt hjerte. Det er her jeg har funnet denne følelsen av å *finne hjem* Men jeg mente å si, at for *utenforstående* mennesker, er jeg sikker på at f.eks. dette med å tro at healing og sjelehenting, å det å faktisk reise i tid og rom, å dette med energibarna, er hipp som happ, de syns det høres tøvete ut uansett, å ser ikke rarere på det ene eller det andre. Men for oss som vet at healing, sjelereiser og reise i tid og rom er mulig, vi vet at det skjer, fordi vi har erfart det selv på mange plan. Det jeg ville frem til da, er hvorfor vi anser dette med energibarna så umulig. Finns det dokumentasjon på at sjelehenting er mulig? Eller healing? Eller har vi også bare her mennesker egne erfaringer å stole på?
Å jeg mener heller ikke at alle ADHD barn er resultate av et missforstått energibarn. Jeg beskriver bare utviklingen. At flere og flere får denne diagnosen. Å hvorfor?.
Ang. å være redd for konkurranse, så er jeg ikke det. Jeg tror ikke at ånderlighet er en konkurranse, en healer/sjamaner kan hjelpe noen, og en annen kan hjelpe andre. Og jeg er hverken healer eller sjaman, og er uansett diskvalifisert fra det evetuelle "konkurranseområdet".
Jeg ser heller ikke åndelighet som noen konkurranse, tvert om..for hvert menneske som finner tilbake til sin vei, hva det måtte være, så gleder det meg stort. Å håper flere og flere vil følge etter. Men jeg belyste dette nettopp med *konkurranse* for å finne ut hvorfor dette med *å bli satt i båser* temaet alltid dukker opp. Å da måtte jeg sette det litt på spissen...
Men det hadde vært fantastisk om det virkelig er slik, og du Silva har vekket interessen for å finne ut mer om dette. Takk skal du ha
I mellomtiden vil jeg prøve å oppdra mitt barn etter hvordan jeg ser henne, etter beste evne.
Takk skal du selv ha, for å være med å sette dine tanker på denne diskusjonen. :wub:
Bra at du vil følge med, jeg tror at uansett så er det viktig at vi følger litt med på den nye utviklingen, de nye retningene. Man bør ikke tro på det, men man bør heller ikke avkaste det. Det er mye innen det åndelige som ikke lar seg dokumentere. Men det er gjerne da man selv må finne sannheten. Å en solid dose med sunn fornuft, samt egne erfaringer midt oppi dette, bør man være trygg på at man ikke blir ledet på avveie...

Å oppdra egne barn etter hvordan man ser dem, å hvordan de er, er den beste måten å gjøre det på. For ingen er like. Å da viser man barna sine respekt og kjærlighet, under en viss form for å følge "humane" regler.
Så til Dimi:
Etter at jeg har lest deres inlegger og linken dere lagt ut,så er jeg skeptisk til teorien om indigobarn.
For det første er jeg skeptisk til den type aura som er på bilder,den ser ikke levende ut på bilder.Dessuten lurer jeg på når de tar chakrafotografering, så er ikke alle chakraene på plass. Og chakraer og aura er ikke synlig på bilde samtidig.Utifra det jeg har sett så er aura levende farger. Sånn farge kan man ikke skape kunstig.Og chakraer er også av samme type farger.Jeg har ikke sett chakraer som "flekker" men som stråler, tynne, fargerike tråder som stråler ut fra forskjellige steder fra hele kroppen.
Nå vet ikke jeg hvilket bilde du henviser til. Jeg har alltid vært skeptisk til aurafotografering. Men har heller aldri avfeid det. Men jeg trener på å se aura selv, å vil nok fortsette med det. Egne erfaringer er viktig, da først kan man si om man syns disse bildene stemmer eller ikke. Å det kan ikke jeg utale meg om ennå.
Når det gjelder indigobarn/ADHD kan det hende at det er et varsel til hele samfunnet at vi utvikler oss i feil retning, som materialisme, stress, høyt tempo i livet. De fleste har ikke tid til å sette seg og tenke over omgivelsene, situasjoner, være årvåkne.Og jeg tviler på at vi er mer åndelig bevisste enn vi var før.I gamle dager trengte man ikke å ha rutiner, man våknet når man ville og gikk på jakt.Man spiste når man var sulten og ikke etter klokkeslett, man kunne ta seg tid til å se seg rund ,betrakte planter,dyr,osv.
Helt enig Dimi. Hvordan samfunnet har utviklet seg, man har aldri tid lengre, til noe annet an arbeid, fritidssysler og materialisme. Å dette har definitivt gått utover barna. De føler seg tilsidesatt, alene i mange tilfeller. Men vi vokste også opp, min generasjon, de såkalte *nøkkelbarna* som gikk på skolen med nøkkelen rundt halsen, så de ikke skulle miste den. Så kom de hjem alene, å begynte med leksene til foreldrene kom hjem fra jobb. Jeg er altså fra 1972. Mange gikk og valset med denne nøkkelen. Jeg var en av de få som hadde mamma hjemme til en hver tid. Det fantes nok både problembarn med eller uten adhd, men poenget mitt er at det virker som om dette har steget kraftig, bare iløpet av de siste tiår. Hvorfor?
Alle de indigo,selvmordsfolka,osv kan være en resultat/produkt av våres utvikling,om dere spør urbefolkning så kjenner de ikke til ADHD eller selvmord.
Vi savner det åndelige som er essensen i oss alle,vi vil tibake til det åndelige for det er der vi kommer i fra.
De barna som det prates om gjør oppgør ,de ofrer sine liv for at vi skal se klart hvor vi utvikler oss,for at vi skal skjerpe oss. Jeg hørte før fra gamle folk i sibir at om du gjør en alvorlig ugjerning så går det ut over dine barn eller barnebarn. Da kan man kansje tro at den samfunn og levesett vi følger går utover våres barn.
Det at urbefolkningen ikke kjenner til dette med adhd/energibarna...er for meg ganske logisk. De lever jo i pakt med sine ånder, sine ritualer og sin nærhet til naturen.
Ja, vi savner det åndelige. Mange sliter med hverdagen fordi de mangler denne balansen. Mange tør ikke gå inn å kjenne på det. Mange finner det kanskje ikke eller vil finne det for vanskelig.
Ja, seff...alle valg vi tar, går utover barna våre. Alt det vi gjør skade på, som natur og moder jord, går utover kommende generasjoner. Så helt klart at samfunnet med sitt leveregler går utover barna. Men den går også utover de mange voksne som er i mot dette, å som ikke kan få stoppet dette. Det går utover alle.
Å jeg er gla for din mening. Takk Dimi..Takk alle som tok seg tid til å diskutere med meg. :wub:
Men...jeg er fortsatt litt gira...på å finne mer ut av dette. Det vil ikke si at jeg tror på dette ennå, eller at jeg prøver å forkynne et nytt budskap, det gjør jeg ikke.....Jeg vil bare ha noe som føles viktig ut....i fokus, jeg vil ha deres meninger...for om jeg er på tyttebærtur, vel...det får tiden vise....hehehe!!!GjenopprettetMedlem
http://skepdic.com/indigo.html
Jeg anbefaler alle å lese denne siden meget nøye, også alle linkene (som er både "for" og "imot"). Alt tyder på at en bestemt person oppfant det hele i 1982, siden har det passet godt inn i New Age-vrøvlet, en del personer tjener nå fett på (tar ihvertfall godt betalt) for "aurarensinger" osv. osv. — i det hele tatt er også dette blitt en industri og en pengemaskin.
Det tragiske, synes jeg, er at foreldre tror på dette og ser sine barn i lys av det. Nå er jeg så gammel at jeg i løpet av 1950-tallet så massevis av unger med de oppgitte kjennetegn. Da ble de oppfattet som bortskjemte, rampete, frekke, umulige osv. Men mange av dem skjønte vel etter hvert at slik kunne de ikke holde på, de modnet, vokste opp, det ble vel folk av de fleste. Men nå har altså de pengegriske kvakksalverne i Amerika gitt oss en teori om at vi skal la "trollunger" få holde på i fred og ikke prøve å si til dem noe sånt som at "slik gjør man bare ikke". De som var vanskelige nok før for sine omgivelser får nå vokse opp til å bli "monster kids", som en kritiker av indigo-teorien skriver et sted. Kort sagt så mener jeg at smarte pengefolk har laget noen definisjoner (som til alle tider har passet på en del mennesker), gitt denne gruppen et navn og en fullstending ikke-bevisbar og u-etterrettelig "forklaring" på hvorfor de er slik, og så er pengemaskina i gang. Bøker, videoer, filmer, foredrag, kurs, behandlinger...
At det er mer "problemadferd" blant unge i dag (hvis det er det, det klaget også grekerne over for 2500 år siden) er jeg sikker på har mer å gjøre med TV, video, Internettspill, mobiltelefoner — all mulig moderne teknologi (og ideologi) som øker presset på den enkelte i mange retninger. Det er ikke lenger familie og nærmiljø som er de avgjørende rollemodellene (på godt og ondt). Dette siste er amtørbetraktninger, jeg er ingen pedagog og kan lite debattere om det. Men jeg mener at dette med indigo-barn er rent sprøy og oppfunnet for å tjene penger. Og i dette tilfelle så er det meget enkelt å oppspore kilden og følge fenomenet historisk og idéhistorisk. Det er det skepdic.com har gjort.
Her er forresten en litt lang avisartikkel med "case stories". Til ettertanke.
http://www.houstonpress.com/issues/2002 ... _full.htmlGjenopprettetMedlem
Flott Passopp....
Jeg håpet at du ville bidra her med dine opplysninger. Takk, dette skal jeg gå igjennom å lese, om jeg får tid. Så skal jeg da se, om jeg sitter med en annen oppfatning av dette *new-Age* fenomenet.
Takk!

GjenopprettetMedlem
Jeg er og blir skeptisk til såkatt aurafotografering. Det er så.Det var jo delvis derfor jeg la inn linken i 2012-tråden også.
Likevel skal vi ikke se bort fra at det kan være en kjerne av sannhet i til nå vitenskapelig, udokumenterte fenomener som lure folk har greid å tjene penger på..
GjenopprettetMedlem
Hva er det egentlig folk ikke har greid å tjene penger på?....Mye, å ikke bare innen det åndelige. Se på alle slankekurene f.eks.
Prøv ditt prøv datt, bli slank på en uke. Slutt og spis, drikk deg mett.
.
Det at folk prøver å tjene seg rike på det åndelige, er vel ikke verre enn å tjene penger på andre ting?...Lurer man, så lurer man.
Men det bør nødvendigvis som du sier, ikke bety....at det ikke finns en kjerne av sannhet i seg. Så....skal man bare avfeie det som tull?, fordi folk tjener penger på det? fordi enkelte foreldre oppdrar barna sine i den tro at barna er de nye frelserne av verden?...eller kan man tillate seg å tenke tanken om en forandring.....som kanskje kan være til det bedre for oss, for å få alle til å bli litt mer bevisste?
Igjen bare tankespinn fra meg.....

Anonymous
Ikke bare tankespinn, Silva!?
For om du føler det er noe med dette, skal du følge din intuisjon.
Det er sagt før og jeg sier det igjen, din sannhet er den rette for deg.
Selv om andre er skeptiske helt ned i anklene og noen feier det
under teppet som "boss".
Når "bevisene" en dag ligger på bordet, kan du karnsje si "joda,det var
jo slik jeg tenkte" eller "ok, de andre hadde faktisk rett".
Men hva så?
Når/hvis den dagen kommer tror jeg ikke vi gidder å dvele ved slike trivielle ting.
Da har vi viktigere saker å sysle med.
Livet er en gåte,
hvor noe alltid forblir skjult!

GjenopprettetMedlem
Jepp Kira.....
Ja, jeg føler det er noe her....men måten jeg la det frem på....*satte situasjoner* er tankespill.
For jeg er like grønn på dette området som mange andre områder....
Men, vi finner selv vår egen sannhet. For meg er det ikke viktig om jeg en dag får rett, eller om jeg innrømmer å ta feil....eller hva det nå måtte bli.
Jeg er bare litt opptatt av, at vi ikke har vondt av å se litt på nye ting som skjer, å finne ut om det er noe i det, å prøve å se for oss et lite senario. Om det ikke er noe i det, så går man bare videre, med en ny erfaring rikere :)
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
http://skepdic.com/indigo.html
Jeg anbefaler alle å lese denne siden meget nøye, også alle linkene (som er både "for" og "imot"). Alt tyder på at en bestemt person oppfant det hele i 1982, siden har det passet godt inn i New Age-vrøvlet, en del personer tjener nå fett på (tar ihvertfall godt betalt) for "aurarensinger" osv. osv. — i det hele tatt er også dette blitt en industri og en pengemaskin.
Det tragiske, synes jeg, er at foreldre tror på dette og ser sine barn i lys av det. Nå er jeg så gammel at jeg i løpet av 1950-tallet så massevis av unger med de oppgitte kjennetegn. Da ble de oppfattet som bortskjemte, rampete, frekke, umulige osv. Men mange av dem skjønte vel etter hvert at slik kunne de ikke holde på, de modnet, vokste opp, det ble vel folk av de fleste. Men nå har altså de pengegriske kvakksalverne i Amerika gitt oss en teori om at vi skal la "trollunger" få holde på i fred og ikke prøve å si til dem noe sånt som at "slik gjør man bare ikke". De som var vanskelige nok før for sine omgivelser får nå vokse opp til å bli "monster kids", som en kritiker av indigo-teorien skriver et sted. Kort sagt så mener jeg at smarte pengefolk har laget noen definisjoner (som til alle tider har passet på en del mennesker), gitt denne gruppen et navn og en fullstending ikke-bevisbar og u-etterrettelig "forklaring" på hvorfor de er slik, og så er pengemaskina i gang. Bøker, videoer, filmer, foredrag, kurs, behandlinger...
At det er mer "problemadferd" blant unge i dag (hvis det er det, det klaget også grekerne over for 2500 år siden) er jeg sikker på har mer å gjøre med TV, video, Internettspill, mobiltelefoner — all mulig moderne teknologi (og ideologi) som øker presset på den enkelte i mange retninger. Det er ikke lenger familie og nærmiljø som er de avgjørende rollemodellene (på godt og ondt). Dette siste er amtørbetraktninger, jeg er ingen pedagog og kan lite debattere om det. Men jeg mener at dette med indigo-barn er rent sprøy og oppfunnet for å tjene penger. Og i dette tilfelle så er det meget enkelt å oppspore kilden og følge fenomenet historisk og idéhistorisk. Det er det skepdic.com har gjort.
Her er forresten en litt lang avisartikkel med "case stories". Til ettertanke.
http://www.houstonpress.com/issues/2002 ... _full.html
Jeg er enig med deg i at alskens teknologi ikke er bra som erstatning for foreldre og fysisk ativitet for barn av i dag.
På en annen side så tror jeg ikke at det i de fleste norske skoler, på fritid og i familieliv er så vanlig å la ADHD-ungene få ture på som de vil med "lure-begrunnelsen" at de er indigobarn.
Et barn med en slik diagnose er i mange tilfeller ekstremt krevende,og skulle de fått utfolde seg "fritt",hadde de vært en potensiell fare,og ødelagt familien de lever i.
Jeg har selv en slektning med diagnose ADHD,men også jobber jeg slik at jeg har møtt mange barn/unge med den diagnosen.De er alle ulike,og noen er faktisk det motsatte av hyper,de er veldig forsiktige og hemmet. Også gutter.
Dårlig kontroll,sinne,rastløshet er et tegn. Umotiverthet,redsel for forandring,og mer passiv adferd er også vanlig.Ofte kombinert med mye bra ellers!
Min erfaring er at desse barna krever at vi rundt dem senker/høgner vårt nivå en del.
De krever en annen adferd og tankegang av oss rundt.Dumt,men sant.
Omlegging av kost og medikasjon kan sikkert hjelpe.I tillegg til ekte oppmerksomhet,kommunikasjon,klare grenser og mye fysisk kos.
Men det er mange flere barn enn akkurat disse som kunne havnet i båsen barn i transformasjonenes tid.
GjenopprettetMedlem
Skepdic-folkene har også en avlegger bortimot -her i Norge,Skepsis.no.
De har en artikkel om urfolk mellom annet, under sekterisk.
"Urfolk på det nyreligiøse markedet del 1 og 2". Hva syns Passopp om den da?
Jeg kjøper forresten Visjon(A.N) fast,jeg.Og har det ganske bra.