Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hallo alle

Går det ann å ha en spontanregresjon? At man blir ført tilbake til et tidligere liv, uten at man har en som fører deg tilbake.
Er det noen som har opplevd det i såfall. Jeg lurer på om det kan være det jeg har opplevd.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
Ja, du skal nok blive ført tilbage igen... INGEN FARE FOR DET
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri
Jeg mener at jeg har hatt det.
Den kom få dager etter en "styrt" regresjon og var en forlengelse av den.
Det hele skjedde i forbindelse med en skikkelig konflikt jeg hadde med en person, jeg gikk langt ned i kjelleren, var utrolig deprimert og fortvilet. Gikk et par dager i dyp sorg og viste ikke hva jeg skulle gjøre. Fikk så en ide om at jeg skulle prøve en regresjon da jeg ikke klarte å skjønne hvorfor situasjonen måtte være som det var. Tenkte at en eller annen forklaring må det jo finnes. Hadde en kassett som ledet meg inn i regresjonen, kom til et liv sammen med den personen jeg var i konflikt med og fikk se ting her. Fikk noe å kjenne på men var ikke særlig klokere. Neste dag, på kvelden, lå jeg i badekaret, og på et blunk var jeg i en annen kropp i en annen tid. Det var ikke samme sted og liv som dagen før, men det var meg og den samme personen. Det som viste seg denne gangen satt ting i et helt annet perspektiv, jeg skjønte hvorfor ting var som de var. Fikk en stor ro og full aksept for den oppståtte situasjonen. Det var skikkelig deilig!!!
Litt mystisk er det jo - men det hjalp meg mye.
Lille Ulv

Anonymous
Hei lille ulv

Ja, da går det vist ann, er jo forresten veldig pussig å plutselig havne i en anna kropp i en annen tid.
Jeg fikk jo noen aha opplevelser, men syntes generellt det var deprimerende. Tenkte kanskje jeg fantaserte, men det føltes så virkelig.
Det var jo bra at du fikk ting på plass og en større ro. Håper jeg får den roen etterhvert.
Opplevde du da du gikk inn i den kroppen, at du samtidig kunne stå utenfor og betrakte deg selv?
GjenopprettetMedlem
Kolibri
"Kolibri":
Opplevde du da du gikk inn i den kroppen, at du samtidig kunne stå utenfor og betrakte deg selv?
Vet ikke om det var utenfor, men bevistheten var også med. Vanskelig å forklare dette.... hvis vi ser en film så registrerer bevistheten hva som skjer. Opplevelsen var som å, ikke se, men være i filmen mens bevistheten fremdeles registrerer, kanskje litt på utsiden eller i flere bevisthetsplan?
Ble dette rotete eller noe å skjønne? Jeg kan godt prøve å skrive på nytt?
Men fikk en tanke mens jeg skriver dette. BEVISTHETEN: Det er det som er meg, den er det samme uansett tid og rom. Det individet jeg lever nå er ikke det egentlige meg.
Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
"Kolibri":
Ja, da går det vist ann, er jo forresten veldig pussig å plutselig havne i en anna kropp i en annen tid.
Hej Kolibri
Det var din egen krop du var inden i, bare på en anden tid... Det sker når vi skal have genopfrisket en erfaring fra tidligere tid. Det er ikke så ofte de er behagelige, for så ville der jo ikke være en erfaring indvolveret i det, vel?
Så det du oplevede er normalt, og du bør tænke grundigt over, hvorfor du så det du gjorde....
Hilsen Shamanen

Anonymous
Jeg forstod veldig godt det du skrev lille ulv. Bevisstheten ja, det var noe å tenke over.
Det var en veldig traumatisk opplevelse, å bli ført tilbake. Og på den måten som det ble gjort på også. Jeg var helt uforberedt.
Ja,jeg kan forstå at det er noe jeg skal erfare fra det livet, og tenke over det.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
Ja det kan være en traumatisk oplevelse for en at blive ført tilbage i tiden. Men nu ved du at det kan ske, og hvis det sker igen, vil du ikke blive så forskrækket over det. Men det er nok med til at værsætte livet her og nu....
Men det er en god ting at have nogen at snakke med det om, når sådan noget sker for en.. For man kan godt blive lidt bange, fordi man ikke ved hvad det er der sker... Men vi er her for dig
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem

Kolibri
Håper du finner ut av dette og at opplevelsen beriker deg.
Du finner sikkert ut av det ved å kjenne etter.
Lille Ulv -

Anonymous
Tusen takk til dere.

Det var både en traumatisk opplevelse og samtidig ble det en vakker opplevelse til slutt. Etterpå hadde jeg en sånn innmari sorg, og jeg tror det skulle komme frem i dagen, fordi det må ut av systemet. Jeg forstår bedre nå hvorfor jeg oppfører meg sånn i dette livet, som jeg ikke har funnet en forklaring på.
Kort forklart under en meditasjon, kom en Engel brasende inn bokstavelig talt. Jeg ble ført til et liv, der jeg så en gammel mann med en vanskapt fot. Denne mannen hadde en sånn inderlig sorg, og var ensom. Han ble utstøtt av samfunnet, fordi han var vanskapt. Han levde i skogen, og når det kom folk gjorde de narr ut av ham. Tilslutt la han seg bare ned i skogen, helt fortvilet, apatisk og ville bare dø. Han lå slik i flere dager, så kom det lysvesener og stilte seg rundt ham. Fra denne mannen strålte det en strålende sol, som beveget seg oppover. Tror det må være da mannen døde.
Jeg følte meg som denne mannen, og en voldsom smerte av ensomhet og sorg satt lenge i meg etterpå.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
Jeg føler din smerte min ven
Men det var nødvendigt for dig at mærke den
Et STORT klem fra Shamanen

GjenopprettetMedlem

for mannen.
Takk for at du deler dette med deg!
Jeg har også hatt flere av disse spontane og føler at de griper vedlig dypt i en. Det er nok som shamanen sier en god grunn for at de kommer opp. Hvis man har væremåter i dette livet så kan det jo være at de er en konsekvens av opplevelser fra tidligere - både på godt og vondt.
Ha en god kveld!!!
Lille Ulv
Anonymous
En gang jeg fikk healing opplevde jeg å pluttselig være ute i mørket, ved en elv med fjellvegg på siden. Det var kaldt og regnet, og jeg var redd, det var en skikkelig panikkstemning rundt meg. Vi var flere mennesker der, og noen brølte på tysk til oss. Jeg fikk en følelse av 2.verdenskrig. Det varte bare et kort øyeblikk, men var ganske så merkelig. Kanskje var det et hopp tilbake, selv om jeg syns det var overraskende kort tid siden?
Ellers har jeg opplevd helt korte bilder som bare dukker opp, som jeg av og til lurer på kan være minner fra tidligere tider. Det rare er at jeg hver gang har en formening om hvor og når det er, selv om det bare er snakk om et øyeblikksbilde. For eksempel så jeg en gang at jeg lå på gulvet under et langt bord under en vikingefest! :-)
Dessuten har jeg et bilde som har dukket opp utallige ganger opp gjennom årene, uten at det kan ha hatt noen virkning på mitt nåværende liv, hvis det skulle være poenget med bilder fra eventuelle tidligere liv. Dette bildet ser jeg oppe fra murene i en borg, nede i borggården ligger en kvinne, og jeg vet at hun har falt ned, og noen sier: Hun er død. Jeg har følelsen av at den kvinnen er meg, selv om jeg ser det ovenfra. Og akkurat de ordene fra det bildet dukker opp
stadig. Hvilken nytte kan jeg ha av det??? (Forresten har jeg veldig høydeskrekk :-))
Anonymous
Hei whiteowl

Du spør hvilken nytte du kan ha av det, men du sier samtidig at du har høydeskrekk. Kansje du får det bildet opp, for å kunne bearbeide din høydeskrekk.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej WhiteOwl :icon_biggrin:
Måske du fik din højdeskræk der? eller måske skulle du se at du har prøvet at begå selvmord? Måske det din død du skal se far et tidligere liv, og den reaktion den gav?... :eusa_pray:
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
Anonymous
Saken er jo at min høydeskrekk bare blir verre og verre, enda jeg har sett dette bildet i mange år, og selvfølgelig tenkt tanken at den kan stamme derfra.
Yahoo Slurp [Bot]
"WhiteOwl":
Saken er jo at min høydeskrekk bare blir verre og verre, enda jeg har sett dette bildet i mange år, og selvfølgelig tenkt tanken at den kan stamme derfra.
Hej WhiteOwl
Måske netop derfor ser du den igen og igen for at aftage din højdeskræk, så du kan forenige dig med den istedet for at skuppe den væk fra dig..
Hilsen Shamanen