Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Her om morgenen satt jeg ved stuevinduet og skuet utover. Solen gjorde sine iherdige forsøk  om å komme seg opp og spre  sine varme stråler utover. Det er lenge siden jeg har hatt et "prat" med mitt bjørketre, men  i de tidlige morgentimene  hadde jeg et behøv å "drøfte" tingene med han. Han stod der, som  alltid med litt  krummet stam og forvridde greiner ( det har  stormet her en del) men likevel  så solid på sin  vante plass. I fjor vinteren  var slitsom for oss begge, men vi stod det over og nå venter vi at en ny vår kommer, så vi  kan blomstre opp igjen. Det er merkelig å tenke på at jeg  og mitt tre er blitt så fortrolige, vi forteller om alt til hverandre, og støtter hverandre på  et vis som ikke egentlig går an å beskrive med ord. Det er bare der, det ligger i luften og rundt oss to.I sommeren som var tok jeg mine første skritt ut til livet igjen og da gikk jeg til min venn og takket for at han  hadde holdt meg i live. Jeg hørte han  hviske litt stille: du behøver ikke  takke, vi er her for hverande, slik er det,vi hører sammen på en måte alle ikke kan  forstå. Han er merkelig, treet mitt, men  kanskje er jeg og litt merkelig.
Samtalen vi hadde idag dreide seg om mine problemer for å komme videre,og min forvridd forståelse om enkelte ting. Han bebreidet meg ikke, men ga meg  den kraften han visste jeg trengte og plutselig så jeg tingene i annet lys. Nå venter vi begge at våren skal komme og åpne ut for blomstringen i livet, for oss begge. Og vi vet, uansett hva som hender så er våre bånd solide og holder år etter år.Alltid.
Anonymous
De mest trofaste venner og støttespillere
finner vi nærmere enn vi tror.
En katt, en stein, bålet, månen, tromma og
ikke minst treet kan gi oss den dypeste
følelse av tilhørighet og fred...et løft i
hverdagen.

Så flott, Marihøna, at du har en slik venn! :wub:
psbot [Picsearch]
så flott marihøna, å ha en sånn venn.......
æ gleder meg til å lese om deg og treet ditt
når våren har gjort sitt inntog hos dere begge.
Anonymous
Så fint å høre marihøna  :wub: