Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen jeg var en tur på byen i kveld og kom over en artig type!
Vi diskuterte teknologi og muligheten for gratis energi.
Og han ga meg en adresse til en side jeg ikke har fått sjekket ut så nøye enda, men fant interesant.
Det er en informasjons side /m forum som omhandler fremtidens energi utvikling ..
All verdens vitenskaplige galninger samlet på et sted.
Hovedprosjektet går ut på at de skal skape gratis energi... enkelt og greit!
Og de hevder å ha grunnlaget til å nettopp klare dette.
Prosjektet består av tre stadier. Og et filmcrew følger med på utviklingen deres hele tiden.
Om dette er en bløff er det en dæven god en..
Denne personen jeg traff snakket om at hovedprinsippet dreide seg om magnetisme.
Og det som er det nye er, at en "dårlig" magnet er en bedre magnet..
De har valgt å gå fram i offentigheten med dette som en plan B..
De sier at de hadde tenkt å holde det hemmelig i utgangspunktet.
men pga sikkerhet for prosjektet valge de å gå ut med det nå.
Forumet består av mer eller mindre usensurerte innlegg, om alt det måtte være innenfor vitenskapen.
Jeg er selv ganske interesert i vitenskap og finner denne siden høyst fasinerende, selv bare ved å ha lest noe.
Hentet fra forumet:
Spørsmål:
how did all those ancient peeps know where the planets where?
People dismiss it as magic but isn't it obvious how one makes a map of something?
You either go there or get the data from a visitor?
Svar:
I think I've probably missed a point here, but I imagine the 'ancient peeps' simply looked up at the sky to find out where things were.
As the Earth rotates, the stars move across the sky. The orbit of the planets makes their paths very different from those of stars so could easily be distinguished (some even have 'retrograde' motion which means they appear to do a 'u-turn' in the sky).
Planets are also pretty easy to spot because they're often brighter and don't flicker as much as stars.
Eller hva syntes dere andre?
gratis energi,
hadde ikke det vært noe?
slutten på pengemaset..
jeg får innrømme at jeg var litt seprisk til videoene, da jeg ikke fikk noen god føling på det..
men skitt au, tenk om det er sant? forskjellen mellom den fattige og den rike verden ville forsvinne?
hilsen undrende meg..

GjenopprettetMedlem
For godt til å være sant....
Ja, spent på å vite adressen, jimango...
GjenopprettetMedlem
En sånn maskin skulle jeg hatt. Den kunne stå i kjelleren og produsere strøm, slik at jeg slapp strømregningen. Og alt slitet med vedhuggingen for å spare penger. Jeg har drømt om en sånn maskin lenge, den skulle nok løse mange av mine problemer. Ofte tar jeg tråsykkelen på korte avstander for å spare penger, hadde jeg hatt en maskin som kunne produsere energi i bilen, så hadde jeg tatt bilen i stedet, og sluppet den tunge syklingen.
Jeg er interessert i tanker og prinsipper om en maskin som kan produsere energi. Jeg kan godt holde det hemmelig, og bygge maskinen, bare jeg slipper strømregninga, og å sykle til butikken og vedhugginga. Altså jeg tror ikke vi har oppdaget prinsippene for å produsere energi. Hadde noen funnet ut at det ville maskinene vært i bruk fra første dag .
GjenopprettetMedlem
lol .,, jeg glemte adressen,,
http://steorn.comGjenopprettetMedlem
Og en ting til, det er jo observert gass fra sorte hull...
Denne gassen har de i noen sekunder klart å få med seg i det øyeblikk en stjerne kolapser..
Ved et lykke treff hadde de stjernekikkerter rettet mot en stjerne og fikk da øye på gass som seg ut ifra stjernen..
Denne gassen må da gå fortere enn lyset for at den skal være synlig, da det sorte hullet vil trekke alt lys inn i seg.
Og da det lys som ville kommet til oss, hadde det ikke vært for det sorte hullet som oppstår.
Er det noen flere som kjenner til dette, eller har annen informasjon om dette?
SEO Crawler
interessant.
siden jeg er tilnærmet analfabet i realfag skal jeg være forsiktig... men jeg mener å ha hørt noe slikt før, fra en medstudent hos ailo.. ved navn erik. mesnabakkens egen erik.
noen som kan bekrefte denne koblingen (eller er det bærtur på midtvinteren..)?
GjenopprettetMedlem
Dette er slik jeg forstår det forsket på (i stillhet) over lengere tid - har en dokumentarfilm om opphavet til dette... serveren er til rep. og der ligger dokumentarfilmen..
Kan seff ta feil, men svært intressant er det.
GjenopprettetMedlem
Skulle dette være sant...... om denne evighetsmaskin... Ja.... tenk dere konsekvensene for miljøet....
Men lar de det skje.... disse supermaktene? Bush og oljen...? Oljelandet Norge.... hva blir det?
Håper jeg tar feil... men jeg redd supermakten setter stopper for det.... profiten teller mer enn miljøet...
GjenopprettetMedlem
Slik jeg forstod det var det nettopp derfor det havnet i "mørket"!