Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen..
På nyttårsaften var jeg på hyttetur på høvringen.
Vi opplevde da brann i hytta, men ingen ble skadet.
Og skadene på hytta var minimale,
men fikk beskjed av brannvesenet som kom at vi hadde hatt grise flaks!

Det hadde tatt fyr i isolasjon og treverk som lå helt inntil pipa, helt klart en konstuksjonsfeil... heldigvis ikke vår feil.
Brannen skjedde inne på soverommet til jentene som var med, og hun ene våknet etter en drøm om at døden kom å banket på veggene..
Når hun våknet fikk hun se at rommet var fullt av røyk og de fikk kommet seg ut..
Jeg og min kamerat prøvde å slukke branne, men skjønte fort at vi måtte ringe brannvesenet.
I hytta var det ikke noe brannslukknings apperat så vi prøvde å kaste vann opp i taket, men det renner jo ikke inn i sprekkene oppover..
Tidligere på turen hadde vi sjekket røykvasleren i stuen å fant ut at batteriet ikke satt ordentlig i, men glemte da å sjekke soverommet til jentene også.. utrolig teit
Tidligere på turen hadde gått helt fint å bruke kleberstensovnen, inntil vi tømte den for aske.. ca. en bærepose mindre med aske gjorde susen og brannen startet etter at vi hadde lagt oss på nyttårsaften i 03:15 tiden.
Jeg har blitt fortalt at det går ann å gi healing tilbake i tid, og hadde vært fint å få litt healing på at det gikk bra.. som det jo gjorde.
Kanskje hjelper det til neste gang.. eller andre blir oppmerksome på å sjekke røykvaslere og brannslukknings apperat, når dere er på hyttetur..
Her er i alle fall en link til bilder fra turen...
http://jimango.com/FjellturHa.html
Det siste bildet er fra taket rundt pipa der brannen startet..
GjenopprettetMedlem
Nydelige bilder fra fjellet, Jimango
Må sannelig si dere hadde englevakt på den hytta. Bra det gikk godt.
GjenopprettetMedlem
Er enig i at de var kjempeheldige!
Når en ser dei kjempefine bilda,slår det meg at ofte så er det kort veg mellom idyll og katastrofe her i livet. Ja ofte berre millimeter,eller små variasjonar som skil...
Kanskje sjokket var en påminnelse om kor vakkert NO tross alt er. I allfall av dei flotte bilda.
Nokre gonger treng me det sjokket,trur eg.
Anonymous
Kjempeflotte bilder,Jimango!

GjenopprettetMedlem
"jimango":
Jeg har blitt fortalt at det går ann å gi healing tilbake i tid, og hadde vært fint å få litt healing på at det gikk bra.. som det jo gjorde.
Det er en viktig fokus dette som du skriver her, "Det gikk bra".
Det er så alt for mange som henger seg fast i hva som kunne ha skjedd, dersom at det.. osv..
Så det er viktig å fokusere på det positive i en slik situasjon
Healing tanker fra
Samin

Anonymous
Å så vackra vyer... längtar till fjälls...

Fina bilder!
Jag har aldrig provat att skicka healing bakåt i tiden, för jag har inte haft nån andledning,
men jag tror jag vet hur man gör och kan prova om du vill...
AdsBot [Google]
Jeg likte kubildet ditt veldig godt. Øyeblikkskunst med humor..
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Jeg likte kubildet ditt veldig godt. Øyeblikkskunst med humor..
Ja, det som er morro med det bildet er at de ligger formet som en stjerne
som en meditasjonsstilling

Anonymous
Flotte bilder Jimango!
Og flott at alt gikk bra!

GjenopprettetMedlem
Kjempefine bilder og godt at det gikk bra med dere.
Var forresten nesten litt nostalgisk å se bildene fra Høvringen,
jeg var der på leirskole for endelogtredveår siden