Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hva er dorcha? Jeg har inntrykk av at det er et slags alvevesen. Noen som vet?
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Et mörkt vesen... tror jeg?
GjenopprettetMedlem
Huffda! Jeg prøvde å søke på nettet, og det kom opp noen linker til noen gotiske heavyrockgreier. Merkelig.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Såvidt jeg kan forstå har ordet sin opprinnelse fra irsk språk og betyr mørk eller mørket..
AdsBot [Google]
Tror Dorcha betyr Svart, så da passer det nok i de kretser

Har også hørt det i forbindelse med keltiske legender..
Fant dette på google:
DORCHA
THIS IS THE LARGEST AND THE MOST FEARSOME OF
FAIRY TRIBES. THEIR LINEAGE GOES SO FAR BACK
INTO ANTIQUITY THAT NO ONE CAN BE SURE JUST
WHEN AND WHERE THIS TRIBE BEGAN. IT IS
BELIEVED THAT THIS TRIBE WAS THE BEGINNING OF
FAIRY EXISTENCE. MEMBERS OF THIS TRIBE ARE
RECOGNIZED BY THEIR FIERCE APPEARANCE AND
THEIR CHARACTERISTIC BLACK DRESS AND FACE PAINT.
OF ALL THE FAIRY TRIBES, THE DORCHA IS THE TRIBE
THAT ALL OTHER TRIBES FEAR AND AVOID.
MEMBERS OF THIS TRIBE ARE ALSO THE MOST
BOTHERSOME TO HUMANS AND ANIMALS. THOUGH
ALL FAIRIES HATE CATS, THE DORCHA SEEMS
CONSUMED WITH HATRED FOR FELINES OF ANY TYPE.
http://www.bourbonroadanimalsanctuary.com/TRIBES.htmlGjenopprettetMedlem
Takk for innspill, spesielt Liljee. Puh, heldigvis har jeg en katt - så da holder de seg vel unna!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hehe, Brukernavn, heldigvis leste jeg ikke det sist innlegget ditt før jeg la meg, men alt det forutgående var nok i seg selv til at jeg innhylla meg i lys, for sikkerhets skyld. Det var forresten en utrolig bra link om alle de forskjellige engler, alver, drager, elementaler osv. Så takk for den.
Så må jeg nå bare prøve å finne ut av hvorfor dette dukker opp. Kanskje jeg sier mer om det på et senere tidspunkt.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg har nok hatt en nisse på lasset de siste årene, som har plaga meg, om det er en dorcha eller hva det er, det vet jeg ikke. Men jeg er selv klar over hvilke mekanismer som den "holder på med". Jeg får heldigvis nå hjelp med å få det fjerna. Eller kanskje det er en test. Samin skrev så fint i et annet innlegg om at vi blir utsatt for tester, så jeg har tenkt litt på dette.
Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
jeg synes ofte jeg kan se/ane en "nissefar" ( i negativ forstand ) som liksom påvirker folk i fra frykt, og den sitter alltid i magen.
noen ganger har jeg lurt på om det er noen de fleste ("alle") har. et vrangbilde på ego?
GjenopprettetMedlem
Det var nå en presis persepsjon at det holder til i magen! Men det er i tillegg noe på toppen av hodet. Ja, kanskje det er noe alle har mer eller mindre av. I mitt tilfelle kjenner jeg også igjen at det knyttes opp mot ego.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kristendommen har skremt oss med djevelen å satan i lange tider,å begynne med sjamanisme var for meg en kamp mot denne innbillte djevelen og ondskapen hans,slik projiserte jeg mye negativt inn i en fantasifigur som tilslutt ble levende,for meg da.
Åndene sier meg i dag at jeg bør være bevisst denne djeveldyrkelsen fra de kristne,og avstå fra deres trangsynte monoteisme.
Kom til meg Leviathan!,Store konge i dypet!!
og ta bolig i din trofaste tjener
La meg være et redskap
for din vilje.
Love all things!Even spirits!