Anonymous
Det var det jag skrev om på förra sidan

GjenopprettetMedlem
"Lie":
Det var det jag skrev om på förra sidan 
Åh,så flott! Eg leste berre siste innlegg.

GjenopprettetMedlem
Skamfølelsen kommer vel fra kristendommen?
Mener å ha skjønt, at det var kristendommen som påpekte det seksuelle som skam, urent, nytelsen som en forbindelse til djevelen.
En gang for lenge, lenge, lenge.................lenge siden, var kvinnen og hennes fruktbarhet, noe som ble opphøyet. Hun ble dyrket for sin moderlighet, sin kvinnelighet, det feminine, evnen til å føde nytt liv.
En gang for lenge, lenge, lenge.................lenge siden, var det seksuelle en sann nytelse, ingen skam forbundet med det. En gave, en slags kroppslig rituale, et samspill mellom to mennesker. Det var for å bli ett, for å skape liv. Det var for å befrukte, men også av kjærlighet.
Så kom kristendommen.....gjorde alt til en skam. Degraderte kvinnen til og bli sin manns lydige hustru, uten, lov til å nyte, til å elske, det var hor.
Dette sitter desverre i mange ennå............Skammen, følelsen av hor, noe stygt, noe ulovlig.
Der tror jeg skamfølelsen kommer inn. Jeg tror.......
Heldigvis har jeg lært meg å nyte dette hemningsløst, med stor kjærlighet, til min partner.
Å dæven, det er godt å være uten skam.

Anonymous
Ja Silva jeg er enig i det du sier.
Likevel tror jeg (jeg VET jo ingenting om dette) at menn voldtok kvinner lenge før kristendommen.
At vi lærte om skammen før den, slik at prestene kunne utnytte det som allerede var tilstede.
Jeg prøver å gå dypere, å se hvordan det kunne skje, at kristendommen kunne knuse seksualiten slik.
Jeg prøver å se sammenhenger, det er vanskelig å forklare.
GjenopprettetMedlem
Enig Perle.....
Desverre har råskapen alltid tatt ovehånd hos enkelte.
Desverre har en del menn opp gjennom tidene, foruten religioner,
tatt kvinner som sin eiendom, en *ting* å bruke for å stille sin lyst.
Desverre...
Å det sier for meg LITT....om kristendommen..
som kunne finne på å bruke dette, for å få makt.
Lenge leve naturen, å kjærlighete i den!

GjenopprettetMedlem
Trur som sagt at tempelet Kroppen har ei so sterk kraft i seg sjølv,at det tidleg i historien blei brukt makt for å bryte ned denne frie tilbedelsen?
Av ulike årsaker,skjønte mennesket tidleg av seksualitet i alle former var ei kraft som kunne dempast,og dermed også eigaren si personlege,åndelege kraft.
Kva er då lettare en å tilsette ein dæsj skam,ein dæsj dogmer,ein dæsj fråhald,ein dæsj ufrivillig sex?
Dette er kanskje lusent sagt,men muleg at menn etterkvart vart dei største undertrykkarane fordi kvinner kan ha sex om igjen og om igjen uten særleg stopp???
Blei det en trussel?
For øvrig syns eg dei nytenkjande bøkene til Dr. Karl Evang om seksualitetens kår i Norge før og etter 2. verdskrig er så tragikomisk lesning,at eg blir heilt utslått.

GjenopprettetMedlem
Å djævulen som dei kristne manar på, og held for Satan,er ingen ringare en Noaide-gadzane!!
HåHå!
Åndene!
Kraft-djura.
Fylgjet!
Hjelparane!
Etarane!
Kviskraranne!

Anonymous
Seksualiteten er også den energien i oss som vi kan føle oss mest maktesløse overfor. Det er denne energien som er vanskeligst å kontrollere.
Om man går fra et mer materialistisk syn på oss selv, og over til et mer åndelig, hvor kroppen er et lite mini-univers, mikrokosmos, hva er da den seksuelle energien?
Som om den befinner seg i det mest "ekstreme" (?) spenningsfeltet, mellom liv og død. Med den kan man både ta liv og gi liv. Den kan brukes til å påføre et menneske store sår, og den kan brukes til å oppnå enhet med det guddommelige.
Slangen er symbolet på BÅDE seksualkraft, visdom, healing, transformasjon og bevissthetsutvidelse. Den knyttes til elementet ild, som står for det samme. Det er en og samme ting de materialistiske og monoteistiske religionene demoniserer hele veien, nemlig det som åpner opp for det hellige.
Du skal frykte ilden, slangen og til og med Gud. Hvordan kommer jeg meg dit hvis jeg er så redd at jeg ikke tør og gå veien? Ikke at jeg ikke er redd selv, men jeg kan jo bare ta det for hva det er, nemlig frykt og ingenting annet.