Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvilket forhold har dere til monarkiet vårt?
Er dere for? I mot?. Hva syns dere om kongefamiliens håndtering av å være monarker?
Bare nysgjerrig

GjenopprettetMedlem
Vi er alle sjeler fra samme sted...
ikke noe mer å si om det

GjenopprettetMedlem
Jo, riktig det da.....Men etterlyser nok mer av hvilke tanker dere har om vårt monarki.
Ikke på klasseskillet, eller at noen er bedre en andre.
Men nå er vi jo et kongerike, å ikke en presidentland. Så.....hvilke tanker har dere?
GjenopprettetMedlem
Jeg synes ialefall at dagens konge er en verdig representant for landet vårt. En klok og snill bastefar.
Jeg tror at mennesker trenger å ha en leder å se opp til. Og der synes jeg kongefamilien gjør en god jobb. Vi har en fin balanse mellom monarki og "power to the people". Og vi er da mindre påvirkelige for radikale ideer som politikere evt kunne finne på å innføre, fordi vi har kongen å se opp til, og lar oss dermed ikke så lett forlede....
Tenker jeg da...

GjenopprettetMedlem
Eg er meir interessert i kva som kan skje når Håkon Magnus tek over.
Han er empat.
Greier han å kombinere det og det å måtte vere politisk kastrert i lengda?
GjenopprettetMedlem
Er virkelig Håkon Magnus empat? Det sier jo mye om hvorfor han har et så stort uhjelpsengasjement!
I dag ved lunsjen satt vi og snakka om ham. Det var ei som hadde hilst på ham for noen år siden. Hun sa at han hadde en uventet utstråling og et stort nærvær, så hun ble helt satt ut og fikk ikke frem et ord. Det var også overraskende å høre.
Kongehuset har en uforklarlig effekt på meg. Det er et eller annet som får frem rørte tårer hos meg! Jeg tror derfor jeg ikke hadde likt det hvis monarkiet ikke var lengre.
Mvh Stridshjelp