Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Skrev litt om intuisjon i sta, i ett av mine innlegg. Så leste jeg nettopp om intuisjon, i et annet innlegg! Det fasinerer meg, denne lille stemmen i magen..som enten murrer når noe er galt, ellers som pirrer når noe kjens riktig ut. Eller er rolig når noe ER riktig.

Jeg tror jeg kan påstå, at jeg alltid har fulgt intuisjonen min, fra jeg var lita. Husker episoder som kunne være opprivende, som gjorde at en ville lage opprør eller rømme. Men hvor magefølelsen sa....vær rolig og passiv. Dette går over!

Episoder i voksen alder hvor magefølelsen sa...løp for fasan....! Intuisjon på hva man kan tillate seg å gjøre, tillate at noen gjør mot deg...osv. Har opplevd mange tilfeller hvor ting som har skjedd, har vært totalt i mot mine prinsipper, men hvor magen faktisk var rolig og sa...*avvent å se* Hvor jeg da tilegnet meg lærdom av noe jeg ellers ikke ville oppleve, om jeg lot mine prinspper stoppe meg.

Har også ofte opplevd, fra barnsben av og frem til ung voksen alder....visse områder jeg ikke fikk oppsøke. Et par av steder jeg har bodd, kunne jeg vandre hvor jeg ville, på et par av loftene. Men ikke bort i det hjørnet, eller den delen av loftet. Da slo magen krøll på seg, rett og slett.

En gang ble jeg til og med nektet å gå inn på mitt eget rom. Den gangen jeg så *han* som ingen andre så....*han med tippskjegg og brilla i lenke* *han* jeg så omrisset av i muren på soverommet mitt.

Da slo også magen krøll, å det var som noe stoppet meg. en mur. Ganske sprøtt egentlig, men helt naturlig da jeg var lita.

Intuisjonen min kan også si i fra om jeg møter personer som ikke er bra for meg, eller de rundt meg. Men ikke i enhver tilfelle. Har da klart å bli lurt mange ganger... :lol:

Men heldigvis virket denne stemmen den gangen jeg gikk meg bort i en by, å en mann som jeg visste hvem var, sånn nogenlunde av utseende...skulle vise meg veien. Jeg fikk denne ulme magefølelsen å takket nei. Likevel fulgte han etter meg, å prøvde få meg inn i en sidegate, han påsto butikken jeg skulle til lå. Jeg takket fortsatt nei, å gikk. Senere fikk jeg høre at han bodde inni et smug der, i den gata. Å at det var bra jeg ikke fulgte med ham.

Men....hvordan opllever dere intuisjonen? Hvilke erfaringer har dere....om dere vil dele da... :wub:
GjenopprettetMedlem
Er ikke den bare helt fantastisk ? Intuisjonen .

Jeg har alltid stolt på den magefølelsen, ja.

Kan jo si at jeg har også blitt " lurt" mange ganger jeg også    :lol: :lol:

Men da er det vel heller jeg som har lurt meg selv, for når jeg tenker etter ...så sa jo magefølelsen at jeg burde la være.Egentlig . Men jeg overså den litt ... :exclaim:

så lærer man

:razz:
AdsBot [Google]
Jeg er nok av dem som har magefølelse, men som til tider har avfeid den som "fordommer" og fått en smekk for det - eller to eller... Nok om det. For meg er lærdom også greit å ta med, sammen med intuisjonen (eller nå også kalt en del av speilnevronene?)
Anonymous
Hvor mange ganger lar man ikke være å følge sin intuisjon,
fordi andre forventer at man skal gjøre ting "etter boka"?
Jeg har nok lært noen lekser i forhold til dette, jeg også... :icon_rolleyes:
Anonymous
Jeg har et par dyrekjøpte erfaringer pga manglende evne til å følge opp intuisjonen eller magefølelsen.
Det er lærdom jeg godt kunne vært foruten, men jeg trengte det åpenbart. Har vurdert å skrive om det her, det kunne kanskje ha gjort godt. Hvis jeg får det til. Det er en annen sak. ::) :razz: