Jeg satt og leste i et ukeblad i sted, og der stod det om at de bruker hunder som lukter seg frem til kreftsvulst.
Hunder har jo en fabelaktig luktesans, og det må jo være fantastisk at hunder kan hjelpe til med dette.
Dyr kan jo hjelpe til på mange måter, katter, hunder, fugler osv.
Kom til å tenke på en episode som skjedde for noen år siden. Jeg var på besøk hos min mamma, hun hadde en katt som foretrakk å ligge på fars fang. Det var hans faste plass. Det hendte svært sjelden at katten kom til meg når jeg var på besøk.
I den tiden var jeg veldig plaget med magen(vet nå at hvis jeg drikker melk, så får jeg problemer). Jeg hadde spist god søndagsmiddag hos min kjære mamma, og så stod desserten for tur. Det var mandelpudding som jeg er veldig glad i. Mens jeg holdt på å nyte desserten, fikk jeg intense smerter i magen, pusen lå under bordet men kom og satte seg att med meg i sofaen. Riktig søt var pusen der den tittet på meg. Til tross for smertene ville jeg absolutt fortsette med desserten. Jeg skulle til å dyppe skjeen i skåla, da pusen hoppet frem og klasket poten opp i skåla, så rødsausen skulpet overende. Pusen hoppet ned på gulvet. Jeg ble betenkt, å fortsette spisingen fristet ærlig talt ikke. Man vet aldri hvor pusen har labbet rundt med sine poter. Jeg satte skålen i fra meg, og da hoppet pusen oppi fanget mitt, la seg til rette over magen. Det gikk et par minutter, så hoppet katten bort i fra fanget mitt og ned på gulvet. Mine smerter var forsvunnet.
Jeg har mange ganger tenkt på i ettertid om pusen virkelig hjalp meg. Jeg tror det faktisk.