Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tibakemelding til Passopps innlegg, ( under;)

Det hadde vært mye mer realt å skrive en PM til meg, så jeg kunne få en sjanse til å forklare meg.
Jeg gjorde det i beste mening, og etter at jeg hadde fått klarsignal fra moderator. Men det viste seg å ikke falle i god jord. 
Som det er framstilt her, kjenner jeg meg som en lite elskverdig person, latterliggjort og uthengt, ikke bare for sonens medlemmer, men også for alle som er innom her…. Og jeg har ikke akkurat vært særlig anonym av meg.

Er ikke kommentarene etter hvert dikt ment som oppriktige tilbakemeldinger til den som skriver diktet?
Så det største tapet er nå mest mitt eget. Eller…?  Og ja… jeg gjorde feil.
Men som det blir framstilt  her høres det ut som kommentarene er for egen del og tilfredsstillelse,
og ikke for diktskriveren…
Jeg er nok ikke den som ”lagrer” historie ( les fortiden), men respekterer at andre gjør det.
At noe forsvinner …for å gi plass til nytt…. Er som livet… Eller?

Jeg skal fjerne diktlinken min, da jeg skjønte av Ailo at han ikke vil ha det å den måten,
og før det kommer flere kommentarer. Litt trist da, men mer plass til nye…

Noe av den mest kreative linken her inne, E og S-linken ble fjernet, helt uten forvarsel….
uten sjanse til å spare på egen maskin. Det var den lengste og mest leste linken her…..
Da kom det ingen protester… selv om hyllemeter med svært gode dikt og kommentarer ble radert…

Vel.. Jeg er for nytenkning og forandring, men skal nok heretter holde meg til å bare forandre for meg selv…
Mitt bidrag her inne har ikke vært mye, med tanke på all den lærdom og visdom  jeg har tatt til meg.
Jeg har oppskattet den herlige tonen, humoren og hjertevarmen jeg alltid er blitt møtt med. 
Og min intensjon har vært å gi det samme tilbake. Jeg har fått en masse aha opplevelser,
jeg har ristet av latter, jeg har grått, jeg har undret, jeg har lært… men jeg blir nok aldri perfekt.

Hvorfor reagerer jeg sånn…. Jeg reagerer på min egen reaksjon på dette…må nok ligge igjen noen spøkelser…
Dette var ment som et takk og farvel innlegg, men etter flere  P.M  fra dere skjønne sjeler, med støttende ord,
men også utfordrende… velger jeg å stå imot, og bli…

Må den gode tone, hjertevarmen, intensjonen om å gjøre det beste, også for andre, fortsette å gro her.

Sitat fra Passopp:

Jeg skjønner først nå at to forskjellige prosesser har foregått omtrent samtidig utover fredagen:

1. En del emner (tråder) hvor Brukernavn hadde slettet sine innlegg, er blitt slutt-slettet, i sin helhet, av moderator.

2. En del emner (tråder) som var startet av Sjelevenn, er blitt slutt-slettet, i sin helhet, av moderator, etter at førsteinnlegget var overført til Sjelevenns samlede dikt.

Jeg legger inn min kommentar her, men minner om at det første sitatet er fra denne tråden:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 8#msg43438

Sitat fra: Sjelevenn på 23-03-2007, 13:08:03
Syns det var en fin ide…
Å samle sine dikt på et sted…
Nå forsvant jo alle de flotte kommentarene da…..

Ja, jeg for min del likte særdeles dårlig at kommentarene forsvant. Jeg vet nå at jeg mistet flere av mine egne innlegg, til tross for at jeg sjelden kommenterer dikt, det er ikke min sterke side. Men når jeg gjør det har jeg kanskje brukt flere timer på å finne paralleller, assosiasjoner, opplysninger fra bøker eller Internett. Og jeg kan ha produsert noe jeg har bruk for en annen gang, i lignende tilfeller. Da har det vært greit og lett å finne tilbake til det jeg skrev i Sjamansonen.

At du har samlet alle dine dikt på ett sted, DET er helt OK for meg. MEN du kunne i tillegg latt dem stå i fred der de var, med kommentarene, som faktisk ofte var dikt i seg sjøl, med folks blod, svette og tårer. Riktig nok skriver Inger Lise i sitt svar til meg at hun sendte dikt på PM til forfatterne, det må ha vært litt av en jobb så mange dikt som du utløste, Sjelevenn. Men de blir ikke det samme, tatt ut av sammenhengen de var produsert i? Mine innlegg var nok ikke dikt, men jeg likte altså dårlig at de ble slettet uten varsel (hva de nå enn var, farsken òg).

Du kunne bedt Inger Lise sette hengelås på videre kommentering, og du/dere kunne alle steder lagt inn en standard sluttkommentar med henvisning til dine samlede dikt. Det ville vært en anstendig måte å gjøre det på. ELLER dere kunne skrevet i sluttinnlegget at tråden blir slettet om så og så lenge, og de som vil hente ut noe derifra må gjøre det før den dato. Forumet fungerer jo faktisk slik at om man vil så får man e-post-varsling straks det kommer nytt innlegg i en tråd man har bidratt til. Da ville vi visst, og sett etter, de som var interessert. Jeg var interessert. Nå er det for sent. Ikke ett sekunds varsel, bare korte beskjeder om at hele emner (tråder) er blitt slettet.

Og det er litt av et paradoks at en sonedeltaker og en moderator går i hop om å slette hundrevis av andre sine kommentarer og innlegg, og få timer etterpå gir dere begge en annen sonedeltaker pepper for å ha slettet flere hundre av sine egne innlegg. Forstå det den som kan! Jeg synes ihvertfall det er verre å be om å få andres innlegg slettet, enn å slette sine egne (Vind har nettopp skrevet et godt innlegg her som jeg i bunn og grunn er helt enig i.)

Sitat fra: Sjelevenn på I dag kl. 00:06:44
Uff da.... Dette var leit.... Enig med Passopp, brukernavn var en stor tilgang!
Men så lenge man opptrer så anonymt..... skjønner jeg ikke helt handlingen.
At titlene på trådene er fjernet, oppleves nesten som "hakking"...
og resten blir stående i tomme luften... og ei søkbart lengre... 

En lang rekke tråder (emner) i Sjelevenns kjølvann — sporløst forsvunnet — tom luft — ingen søkemulighet...

Jeg ser forresten i ettertid at Ailo ikke vil ha det slik, men fortsette som før når det gjelder dikt:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 8#msg43548

Og i den tråden skriver Sjelevenn:

Sitat
Over femti sider... ble til en!!!    ( Når stakkars Inger-Lise har fått ryddet opp etter meg  )

Stakkars Inger Lise har vel ikke ryddet opp etter deg, Sjelevenn, hun har ryddet vekk oss andre, som tok oss tid til å skrive velmente og gjennomtenkte kommentarer til deg. Hvor mange hundre svar, med andre sine kommentarer, gikk vest? Dette er ikke vår-rengjøring, det er hærverk. Særlig når det i motsetning til Brukernavn ikke var egne innlegg som skulle fjernes.

Jeg får si meg enig med Inger Lise her:

Sitat fra: Inger Lise på I dag kl. 01:00:40
Dette som har skjedd nå, med sletting av innlegg og av tråder, er noe som også kommer til å skje i framtida, det er ikke til å unngå. Fordi dette er et forum som vi alle er med på å forme, synes jeg at det er viktig med debatt, også om dette temaet. Da kan man se en sak fra enda flere sider og derigjennom kanskje gjøre klokere beslutninger.

Det kommer av og til innlegg som bør slettes så fort som mulig. Det kan også være berettiget å eventuelt slette hele emner hvis det blir for mye gørr i dem. Men det var vel ikke tilfelle i noen av emnene som ble slettet fredag?
GjenopprettetMedlem
:)
Anonymous
Please!!!!!!!!!!! Blir her inne, Sjelevenn  :wub:

Å gå ut er kun å er i en størere sirkel.
Hvor er "ute", hvis alt henger sammen?
Anonymous
Flott Sjelevenn! jeg er bare så glad for at du ikke trekker deg ut. :wub:
Anonymous
Jeg setter stor pris på din humor og din hjertevarme. Jeg ville ha blitt veldig lei meg hvis du skulle forsvinne fra sonen  :(
GjenopprettetMedlem
Takk dere! Det varmer.  :wub:

Det var bare et idiotisk svakt øyeblikk av selvmedlidenhet...  ::)