Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har gått og grublet på noe jeg fikk opp i et syn. Dette var ikke i forbindelse med en reise, eller en meditasjon.
Det er plagsomt synes jeg at disse levende bilder dukker opp i tide og utide, så livaktig at det skremmer meg. Jeg begynner å bli lei.
Nå sist gang, dukket det opp en liten mann. Han  hadde en lue av pels, mørkbrun skinnskjorte og bukse. Han stod ved et vann. Han sier to ord. Det første er "stallovann" og det andre er "Fare".
Det stakk et hode opp av vannet (oppsvulmet). Jeg synes dette var ekkelt. Jeg forstår ikke meningen med hvorfor jeg skulle se dette. Men jeg tenker at det må være symbolsk for et eller annet.

Det kan ikke være at jeg nå skal gå i gang med stallokampen, for den har jeg tatt.

Noen gode råd for hvordan jeg kan skru av disse synene? Jeg har prøvd med å lukke meg, (lukke hver chakra) men det nytter ikke.

Jaja hopper i det og spør dere. Har litt panikk for at jeg skriver dette.
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker så her.
Dette kan være en man, som har drukknet.
Og da er vannet et stalovann for ham. Han kan være kvar der og har ikke gått videre.
Jeg ville prøve å vise han veien til lyset.
Men jeg er ikk så følsom, disse synene dukker ikke opp ofte for meg, derfor kan jeg ha kraft til å hjelpe disse enkelte.

Ville de komme hele tiden så tror jeg jeg skulle gjøre som en nabo til meg. Hun ser ofte syner, de kan dukke opp hjemme hos henne og så videre. Hun sier til dem å la henne være. Jeg vil ikke ha deg her, gå!
Da går de.
Jeg tror en må huske at det er jeg som bestemmer i mitt liv, ikke "den andre siden".

Håper dette er til litt hjelp.
Gunilla
SEO Crawler
(Dette innlegget ble i uthevet skrift..men jeg vet ikke hvorfor..)

Det [i]kan[i] jo være et budskap, men jeg vil dele noen tanker litt generelt om slike ting.

Hvis man er sensitiv er man samtidig til en viss grad sårbar. Spesielt når man ikke er helt stemmet i kropp og sjel, men av og til selv da. Det kan fort komme bilder og inntrykk som stjeler energi. Slikt omtales med mange navn, som regel gir navnene assosiasjoner som gjør det hele misvisende.
En god "regel" for de mest sensitive er derfor å ha en god forankring oppover såvel som nedover. Hvis man er svært åpen kan det komme alle slags gjester, mange av disse er lite interessante å ha på besøk (slik ser ihvertfall jeg det, men jeg er ikke veldig sensitiv). Endel slike gjester har det rene formål å vekke frykt (eller andre negative følelser) i oss for frykten gir dem næring. Det er synd å si det, men det finnes menneskelige trekk som opererer på samme vis. Ta en kikk på media, deler av den bransjen er fullstendig basert på slike prinsipper. De vekker, selger og tjener på frykt. Det dreier seg om penger, men penger er igjen energi.

Jo mer følsom man er, jo mer oppmerksomhet må man gi til "grensevaktene" sine. Påpasselighet for negative følelser etc. Hvis de kommer så ikke å la seg engasjere av dem, men betrakte dem.

Dette var ikke svar på Fønix innlegg, men generelle tanker. Det kan være plagsomt å være sensitiv.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror dette er en del av din pågående prosess ang. det maskuline og autoriteter.

Den lille mannen hadde en lue av skinn.
Hodeplagg forstørrer bæreren for betrakterens blikk, og er et tegn på rang, verdighet og respekt.
Hodeplagg er ofte symbol for bærerens sosiale posisjon, gruppetilhørelse, trosoppfatning, og kan ha avskrekkende egenskaper.

Det at mannen er liten, og prøver ved hjelp av lua å virke større enn han i virkeligheten er, skal du ta som et positivt tegn.
(mannen symboliserer her det maskuline/autoritære) Han er ikke så uovervinnelig som han gjerne vil gi inntrykk av.
Man gir på en måte det autoritære for mye makt over sin egen posisjon, og kan lett føle seg overkjørt i en slik setting.

Det at han stod ved et vann(følelser) sier at problemet ditt ligger i det følelsemessige, det er her du må gjøre jobben.
Følelsesmessige sår kan være vanskelige å bearbeide, ligger liksom så nær kjernen, hvis du sjønner.
Det gjør vondt å pirke i dette.

Ordene "stallovann" og fare, forteller deg at det er en kamp som skal utkjempes på det følelsesmessige plan, og at dette føles for deg som farlig farvann. Det oppsvulmede hodet som stikker opp av vannet er et symbol på at du er redd for å drukne i det følelsesmessige dypet, om du skulle våge deg utpå.

Jeg tror disse synene du har er en stor ressurs, og at det ligger mye veiledning i å tolke symbolene.
Jeg kan godt forstå at det oppleves som ubehagelig.

Har prøvd å tolke, men det er jo ikke dermed sagt at det stemmer for deg.
Anonymous
Jeg har lert meg att den som er best sent å tolke sine drömmer og erfaringer, er en selv, men iblant må vi få hjelp.
Antagelig har du svaren inom deg.

I drömtolkning inom psykologien taler man om skygge-personlighet. Det er den del av ens selve, som man ikke vill se. Carl Jung talte også om Anima och Animus, som er det feminine og de maskuline i oss. Vi har alle det feminine og det maskuline i oss.
Jeg ser mye likheter i synen på verden, mellom sjamanism og psykologi. Överjaget og det undermedvetna/underbevisste sammenlign jeg med ovre verden och undre verden. Det er ikke bare i drömmer man kan bruke disse måten på at se... og jeg tenker då, precis som lilyane skrevet, att det har med det maskuline i deg att gjöre. Nu er tiden for det maskuline att komme fram i dagen.

Jeg har også disse dager haft uvanlige syner... der vaer skikkelsen som kom til meg (som jeg skrev om i "Andekontakt") og der har vaert mye vrede öyner naer jeg lukke öynene og vill sove. Jeg veit ikke hvorfor, men kanske det har med månens fase å gjöre?

Jeg forstår at dette synes skremmende, men presis som jeg burde ha late slangen bitte meg (i "Reise+dröm"), bör du kanskje möte det ubehaglige?

Men du må få frie stunder, fra det... For også om du ska anvende disse bilder og symboler at utvikle deg, bör du få hvile.
Fungerer det at fokusere på lys? At gi deg selv healing?
GjenopprettetMedlem
Jeg hoppa litt i stolen da jeg leste dette første gangen i formiddag, for da hadde jeg nettopp lest i ei bok at det samiske navnet på den plassen faren min er fra heter Stallovaggi, og det ligna på ordet stallovann. (Det er altså Stallodalen det betyr - det norske navnet er noe helt annet).

Så begynte jeg å asossiere til nissen. Man sier at nissen/fjøsnissen /gårdsnissen slett ikke er kledd i rød topplue som på julekortene, men i brunt eller grønt, gjerne med en lue på hodet. Jeg ser for meg at dette er noe slags naturvesen/nisse. De vil en ikke vondt så lenge man ikke har plaga dem. I gamle dager levde man sammen med gårdsnissen sin i fryd og gammen, men den kunne snu og hevne seg på dem som plaga den.

Så kanskje denne karen er en slags hjelper som vil advare deg mot noe. Og det har med følelser å gjøre. Det trenger ikke å være Stallokamp - den du så i vannet er jo død! Men hvem vet - Lie har rett her, det finner du ut etterhvert. Men som andre skriver har jo vann noe med følelser å gjøre, så det er i hvertfall et tema.

Jeg så i en drøm en mulig stallo for meg - han prøvde å stenge meg og andre inn i et brennede hus. Tro om man ser slikt i forbindelse med slike elementer: Jord, ild, luft eller vann?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
My instinct on this vision is that you are being warned about a combination of:

1/ some emotional unpleasantry (Stallovann)
2/ destructive thoughts (the head in Stallovann)

I got the impression that the head was water logged which suggests to me that somehow thoughts have been or are in danger of being influenced by unhealthy emotions. This combination leads to Arrogance (the swollen head) and doing things that lead to regret.

You have already had a fight with Stallo but does that mean you won't ever have another? Is it possible that there is more than one Stallo?

It may not be your situation that you are being shown but someone else's. The most likely possibilities in my eyes are either your close family/friends or someone you are working with, as in e.g. healing.

Villbjørn Ulvberg
Anonymous
"gunilla":

Ville de komme hele tiden så tror jeg jeg skulle gjøre som en nabo til meg. Hun ser ofte syner, de kan dukke opp hjemme hos henne og så videre. Hun sier til dem å la henne være. Jeg vil ikke ha deg her, gå!
Da går de. Jeg tror en må huske at det er jeg som bestemmer i mitt liv, ikke "den andre siden".

Ja det tror jag er viktig. Att ta kommandot.

Du har fått meget skiftende svar her... ::)  det blir nok ikke lett for deg å rede i dette?
Det viktigste er ju DINE föleleser og tolkninger. Glem ikke det  :wub:
Anonymous
Tusen takk alle sammen. Jeg har fått forskjellige tolkninger så her må jeg tenke og fundere litt.
Min første tanke da dette synet kom, var at dette virket som en tydelig advarsel til et bestemt vann. Men sikker er jeg ikke, det kan jo bety noe symbolsk. At dette handler om noe i meg selv.

Jeg går i tenkeboksen en stund.
Jeg synes dere er så snille som tar dere tid til å komme med deres tanker om dette. Det setter jeg stor pris på  :wub:
GjenopprettetMedlem
Du "får" ikke mer enn du er klar for.
Ikke sikkert du skjønner eller det nå, men når du etterhvert ser helheten og får oversikten vil du forstå.
Så ikke vær engstelig.
Det trenger du ikke, jeg lover:)
Anonymous
Ok Biernna, jeg skal ikke være engstelig. Men klart jeg er nysgjerrig på hva du mener når du sier det.
GjenopprettetMedlem
Nysgjerrighet er bra:)
Du må finne Dine svar,
ingen kan gi deg Dine svar,
dessuten vet jeg ikke alltid hva jeg mener,
jeg bare skriver jeg :icon_lol:
Anonymous
Du bare skriver du  :P Joda, kan forsåvidt forstå meningen bak det du bare skriver.
SEO Crawler
jeg klarer ikke la være, men må bare si:

"Biernna":

dessuten vet jeg ikke alltid hva jeg mener,

det der opplever jeg som symptomet på sann inspirasjon    :respect:

når det kommer fra "forbi forståelse/tanke"...then you`re on to something

ah - jeg blir inspirert!  :beer:
GjenopprettetMedlem
Viktig å få med: Jeg skriver heller ikke mer enn det jeg mener og står for :icon_rolleyes:.
SEO Crawler
"Biernna":

Jeg skriver heller ikke mer enn det jeg mener og står for :icon_rolleyes:.

Vel, kjære venn, det kan jeg nok ikke undertegne på..  innleggene mine kommer fra alle steder i "jeg" og noen ganger fra forbi...og godt føles det...  :biggrin:

man kan ikke nekte en kråke dens fjær
GjenopprettetMedlem
Ikke misforstå, det var ingen hint i det jeg skrev her -og jeg snakket kun for meg selv, hmmm... av og til snakker vel både jeg og mange andre vel så mye med seg selv som med andre her inne..  :icon_rolleyes:
SEO Crawler
no offense taken  :biggrin:

men jeg så plutselig hvor viktig det ble å presisere... (leser du noe av det jeg har skrevet bakover, vil det være relativt tydelig  :-X  :innocent2:...)

for min egen del: sålenge jeg kjenner hva som beveger meg ("kråke").  ofte kjenner man ikke nøyaktig hva det er som vil igjennom, andre ganger er det svært tydelig

hei - der kom denne tråden på avveie...der ser du! fort gjort.  like fort kan man bringe den på bane igjen..

no worry  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X  :eusa_pray:  :innocent2:  :wub: :wub: :wub:
Anonymous
"torstein":

hei - der kom denne tråden på avveie...der ser du! fort gjort.  like fort kan man bringe den på bane igjen..

no worry  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X  :eusa_pray:  :innocent2:  :wub: :wub: :wub:

Ja, ka dette ska bety  :moreevil: 
SEO Crawler
  :icon_redface:

(unnskyld! hva var kontonummeret ditt sa du?  :eusa_liar:)

:wub:
GjenopprettetMedlem
Sitat fra Fønix:
Det kan ikke være at jeg nå skal gå i gang med stallokampen, for den har jeg tatt.

Heldige du... men er du sikker?

Obs.. Der var Torstein igjen, min egen Stallo for denn kvelden skjønner jeg :beer:
Anonymous
"Biernna":

Sitat fra Fønix:

Heldige du... men er du sikker?

Sikker har jeg aldri vært.
GjenopprettetMedlem
og det er du sikker på??  :exclaim:
Anonymous
Jammen det tyder jo denne tråden på.
SEO Crawler
"Biernna":

Obs.. Der var Torstein igjen, min egen Stallo for denn kvelden skjønner jeg :beer:

lille venn, du e no søt og nusselig som alltid   :wub:

no må du no slepp meg ut av den her tråden, herrejemini.. :innocent2:

fønix, eg trur du e både rådløs, trådløs og bøs, søs..  :eusa_pray: