Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har for mange problemer og reagerer. Av en eller annen grunn melder jeg meg ut herfra. Jeg ønsker å si takk til de av dere som har gitt meg av deres tid og oppmerksomhet her inne. Håper alt går bra med dere videre på veien.

Vennlig hilsen Nikté
GjenopprettetMedlem
Jeg ønsker deg lykke til på din vei Niktè

Varme tanker og lys sendes til deg

RITA
Anonymous
ønsker deg alt godt  :wub:
Siv
GjenopprettetMedlem
Synd Nikté,du har gitt masse fine ting å tenke vidare på.Men kjem att,kanskje?
Ynskjer deg lykke til med jakten på din plass,det er jo  opplagt din høgste prioritet no.
Eg har et tips til deg,men du har jo logga heilt ut.Vis du liker å skrive,altså..
Anonymous
  Kjære Nikite,
  Jeg er så lei meg for at du har gått ut av sonen.
  Ditt svar på mitt innlegg i går varmet meg og hjalp meg så mye.
  Velkommen tilbake.
  Her får du hjelp, det vet jeg
  Klem og varme tanker fra Shri
Anonymous
Lykke til på din vei, Nikte.
Jeg har fulgt deg her, om jeg ikke har svart deg så mye.
Håper tingene ordner seg fort for deg. :wub:
Og hjertelig velkommen tilbake, om du vil?
Anonymous
hei  :wub: det er sånn innimellom man reagerer av seg selv å andre,det er det som er så fint her på sonen,klart alt har sin tid,flere tar en pause fra ting,det er normalt,prosseser settes i gang noen ganger går de litt for fort ting skal intrigreres i oss alle,håper å se deg igjen her på sonen sender deg masse kjærlighet  :wub: mange klemmer bast  :respect:
Anonymous
Hei Nikté,

Jeg liker å lese innleggene dine.
Konklusjonen blir derfor at du må komme tilbake.
GjenopprettetMedlem
Lykke til Nikte.....Synd du forlater oss....men forhåpentligvis bare for en periode.  :'(
Anonymous
Lykke til, Nikte!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Håper å se deg tilbake en gang

Lykke til

Må lys og kjærlighet følge deg  :innocent2: :wub:
GjenopprettetMedlem
På vei gjennom tåken
der alt er skyggelagt

søker jeg etter klarhet
og løsninger på mine verdslige problemer

På veien gjennom tåken
finner jeg lite varme

utstøtt av andre
utstøtt av meg selv

så jeg titter innom igjen her
hvor varmen på mystisk vis kan spores
i dette cyberspaces uendelige tåkedis.

Takk for varme meldinger dere sendte meg  :wub:
GjenopprettetMedlem
Heisann. Der var transformasjonen ferdig  :biggrin:

Godt å se deg tilbake i folden, da  ;D

Fint nick, forresten...litt mystisk og spennende  :eusa_pray:  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hei....Godt å se deg tilbake i en ny utgave.

Ble en smule bekymret her.... ;D

Flott nick!

Klem Silva!!
Anonymous
ja! Nå ble jeg glad. Fint å ha deg tilbake, med nytt gåtefullt nick. Tåkevandring vet jeg litt om selv.
Velkommen! :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
:wub: Takk for tilbakemeldinger.

Jo, tåkevandringen fortsetter nok en stund fremover og om tåken i det hele tatt vil lette er uklart for meg. Egentlig så blir den bare tettere og tettere. Jeg er bekymret selv jeg Silva, for når jeg søker jobb får jeg Nei!, når jeg søker om hjelp i systemet får jeg smuler og krav og ellers Nei! Har igrunnen ikke møtt så mange Nei! i hele mitt liv som nå i vår og det får en jo til å miste både besinnelsen og selvtilliten (før en drar seg etter nakkehårene og håper at lyset igjen vil skinne).

Skit i alle uforstandige regelryttere av noen Nei-mennesker: De må tilgies for de skjønner igrunnen ikke hva de gjør!

Nå er det en trøst å være her, et lys i mørke. Jeg deler interesser med mange her inne. Det er små snutter om tema som opptar meg, om naturen og om alt jeg holder hellig. Det er godt med fellesskap må den her lille eremitten innrømme. Ergo måtte jeg gå i meg selv og se at å utslette min personlighet her inne: det løser ingenting! Det tok bare fra meg et pusterom. Jeg er lei meg hvis min overilte handling har såret noen.

Jeg får avslutte med å si at Eremitt-tilstanden jo har sine gode sider, men inne imellom tynger den og spesielt når problemene hoper seg opp :sad2:

Jeg er ikke så glad i å gjøre meg selv bemerket igrunnen. I skyggene er jeg fri. Av og til burde en visst skrike opp, men da synes man jo og skriker en hjelper det ikke alltid heller. Ting misforståes lett.

Heldigvis er jeg sterk av å ha taklet mye problemer alene opp gjennom årene. Jeg har reist meg igjen og igjen, så jeg håper jeg takler de problemene fattigdom fører med seg også!

Men no.. har jeg snakket nok om meg og mine problemer! PÅ tide å se etter hva som rører seg hos alle dere andre her inne  :w00t:

Hilsner fra en liten dame (ikke mye mystisk, bare menneskelig egentlig) :icon_razz:
Anonymous
Hei på deg. Fint å se deg igjen.
Ja du... jeg er selv i en vandring, med tidvis tåke og vit hvordan nei i ansiktet föles... Jeg er et omplasseringsfall med skader fra utbrenthet og oppsigelsetrussel over nakken. Jeg tror på meg selv, men hvem mer tror på meg? Kan man tro på seg selv, aldeles selv?

Jeg er glad at du er tillbake.
Anonymous
Jeg er selv ganske eremittisk, det har sine gode sider, men jeg merker også det problematiske ved en slik selvvalgt ensomhet mange ganger.  Av og til blir det rett for meget. :( Folk treng folk! :icon_biggrin:

Det lar seg også gjøre, om det ikke er behagelig, å leve innenfor aetat/navs støttesystem, jeg er selv fanget opp i dette nettverket.
Som du skrev tidligere, er det ikke enkelt å komme ut av det igjen. ::) Du ga meg noen nye tanker, og jeg hadde tenkt å skrive litt om det da, men jeg kom ikke så langt. Nå får jeg sjansen igjen. ;D
Som du sier, det kan ødelegge selvtilliten, å møte motstand og nei i et system man er mer eller mindre avhengig av, økonomisk. Jeg har selv tatt på meg mesteparten av "skylda" for at jeg sitter i dette garnet. Din beskrivelse av dette systemet som en slavekontrakt fikk meg til å tenke på nytt om dette, og det hjelper meg i å se på min egen situasjon med litt nye øyne. Jeg kan legge litt av børa fra meg. For man blir fanget i systemet.
Økonomisk er det knapt til å overleve, jeg eier noen møbler og en gammel trøsykkel, men er (heldigvis?) vant med magre kår. ;) Slitsomt er det lell.

Jeg håper det løsner for deg etterhvert, jeg har lært at det lønner seg å å si klart ifra hva man ønsker og trenger, i det der byråkratiet. Du har jo ordet i din makt, det er en stor styrke. Stå på ialle fall. :wub:
Jeg skriver dette , for jeg syns selv det er litt trøst i felles skjebne. Og det er mange fordommer mot oss trygde("mis")brukere!  :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
Good to have you back  :eusa_clap:

:wub:
Bing [Bot]
Hekate, gudinnen for tåke, veikryss og ånder på vandring kan gi retning til deg, holde fakkelen for deg. Hun viste Demeter (modergudinnen) vei i sorgfull søken etter den forsvunne datteren.
Hekate kom til meg da jeg leste om deg. Og hjalp meg da min datter, eller min indre datter, vandret ville veier.
:eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
"Lazy Gracey":

Jeg skriver dette , for jeg syns selv det er litt trøst i felles skjebne. Og det er mange fordommer mot oss trygde("mis")brukere!  :icon_rolleyes:

Ja, det synes jeg også Lazy. Skrev et langt svar, men mye ble for personlig for her så jeg får la det bli for denne gangen og vite at felles skjebne ikke trenger så mangen ord.

"tiril":

Hekate, gudinnen for tåke, veikryss og ånder på vandring kan gi retning til deg, holde fakkelen for deg. Hun viste Demeter (modergudinnen) vei i sorgfull søken etter den forsvunne datteren.
Hekate kom til meg da jeg leste om deg. Og hjalp meg da min datter, eller min indre datter, vandret ville veier.
:eusa_pray:

Da jeg valgte tåkedis her idag var det med utgangspunkt i min fasinasjon over vannelementet. Nå ser jeg at fra ditt innlegg at mytisk tid ble forent med nåtiden mens jeg valgte nicket. Jeg kjenner myten om Demeter og Kore. Nå skal jeg kikke i bøkene for mer om Hekate  :w00t: Jeg er definitivt ved et veikryss, men jeg vet jo ikke hva jeg skal velge. Jeg håper på at gudene leder meg rett for jeg ser ikke mulighetene og hva som er best.

Dere sonefolk er toppen!  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Heisann. Der var transformasjonen ferdig  :biggrin:

Godt å se deg tilbake i folden, da  ;D

Fint nick, forresten...litt mystisk og spennende  :eusa_pray:  :w00t:

Ups! Transformasjon? Eller kanskje bare det at jeg viste en side av meg som ikke var kommet så tydelig frem før? Tegningen er noen år nå og diktet om Kopalak likeså. Det ble skrevet i en periode der jeg var noenlunde der jeg er nå. uviss om fremtiden, men den gangen diktet jeg og satte meg inn i mayatradisjoner. Trodde da at det skulle bli en litterær bok, men så hoppet jeg tilbake til vitenskapen og så ble det en noe tørrere utgave bok. Kopalak er et mayaord om personer med de egenskaper som står i diktet. Det er derivert fra ordet Kopal som er navnet på røkelsen mayaene ofrer til gudene i seremonier. Diktet er med andre ord inspirert av mayaene. Tåke og røyk er jo to metamorfe substanser: tåken er vann + ild og røyken er jord + ild. Jeg forblir nok i denne metamorfosen en stund fremover og håper det kommer frem en sommerfugl tilslutt  :wub:
Anonymous
GODT Å SE DU ER TILBAKE  :wub:

jeg er å en som sitter fast i systemet.
det er ikke oppbyggende men en dag før vi vet det selv,er alt på gli igjen  :lol:
Takk for din oppmerksomhet klem Gunn  :wub:  :respect: