Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
...muligens at jeg er alene om å ha denne meningen men jeg synes at sjamansonen er blitt en "jabbesone"...

....det er mange intetsigende svar ute og går og jammen er jeg den første (?) til å innrømme at jeg er med på det. Nå er det slik at hvis det har gått en liten stund (ok...la oss si noen dager) siden man har vært inne på sonen og skal gå igjennom hva som har vært skrevet så er det mye "jabbing" og mange totalt uvesentlige svar (f.eks når noen svarer med et ansikt -og at vittighetene ingen ende vil ta, man skal overgå hverandre med å være veldig veldig festlig

etc.) ...det ender kanskje til slutt med at mange ikke gidder å gå inn på sonen så ofte fordi det til tider bare ender opp med tull og fjas her ? ... stemmer dette eller er jeg helt på jordet nå ? :shyone:
Anonymous
Jeg er veldig enig med deg, Geronimo.
Og JA, jeg kan til tider være ganske så jabbete av meg, jeg også.
Ikke noe jeg skjemmes over, men det passer karnsje litt dårlig når
det faktisk sitter folk rundt og forventer seriøse svar på innlegg.
Fra nå av skal all min jabbing forbeholdes vitsesiden eller innlegg
med humoristisk snert!
Oppfør dåkker no, onga...!

Anonymous
DET KUNNE VÆRT INTRESANGT OM DERE TO TOK TAK I SONEN MED NOEN INTRESANGE INNLEGG UTEN JABBE
DET ER JO OPP TIL HVER ENKELT HVA SOM BLIR TATT OPP HER,SETT I GANG

TIL DERE
GjenopprettetMedlem
"Bast":
DET KUNNE VÆRT INTRESANGT OM DERE TO TOK TAK I SONEN MED NOEN INTRESANGE INNLEGG UTEN JABBE
DET ER JO OPP TIL HVER ENKELT HVA SOM BLIR TATT OPP HER,SETT I GANG
TIL DERE
...takk for et sakelig og godt bidrag Bast

GjenopprettetMedlem

Jepp, her kan jeg nok være litt enig.
Vi har vel alle bidratt med jabbing, så det er godt noen sier ifra.
Dette med å sette inn kun et ansikt, gjør jeg nok gjerne i dikt.
Da gjerne dette ansiktet

Som et svar på at diktet e vakkert.
Det er ikke alle dikt jeg føler jeg kan svare i, men jeg syns det er vakkert
likevel, å vil vise at jeg har lest det, å gitt tilbakemeldning.
Men klart, vi alle vil jo ha seriøse svar på seriøse innlegg.
Det vil ihvertfall jeg, å det syns jeg også jeg har fått.
Men vi bør nok tenke en del på hvor vi fleiper og
hvor vi bør ta det seriøst...
Takk Geronimo!
GjenopprettetMedlem
Jeg kan være litt enig . Men noen ganger synes jeg det er ok, fint å få respons på noe man skriver , selv om det kanskje ikke er så mange super kloke ting å si.
Jeg er også med å "jabbe "...hehe ....men som Silva sier , respons på dikt , det er noen ganger man ikke har ord.Men føler noe .
Det hadde vært litt avskrekkende å måtte svare på alt i seriøst og belærende tone, tror jeg . Jeg synes det er fint hvis folk kommenterer sine tanker om at de synes det er fint, vakkert osv. Hvis de ikke hadde skrevet noe, hadde det ikke sett ut som de likte det heller.
Det kan bli litt mye av denne sort, ja. De der ute forventer noe annet , som jeg skjønner.
Jeg vil også nevne at det er ikke så mange som legger inn innlegg heller . Jeg har prøvd å ta opp forskjellige andre temaer( utenom mine dikt), men er ikke mange som kommer med respons , selv om mange leser det. Det er alltid de samme som er flinke til å kommentere.Hvis du legger inn et innlegg om noe seriøst , er jeg sikker på at du får seriøse tilbakemeldinger.
Jeg synes flere skulle bidra til kommentarer. Selv om ikke alle er sjamaner, er det fint å lese hva folk tenker. Jeg er sikker på at de har tanker om temaet de leser om....og at flere kan bidra positivt.
Da kanskje flere vil legge inn innlegg som opptar dem. Sjamanistisk sett.
Takk for "the wake up call " ;D
GjenopprettetMedlem
Ja,det er til tider mykje jabbing. Det går i berg og dalbane,observerer eg.Og
sjølvsagt er eg deltakande.
På ei anna side står det fleire ubesvarte,utfordrande og svært interessante spørsmål/artiklar/henvisningar til oss inne på forumet her,som
ingen svarer på,av ein eller annan grunn....
Det er vel så pussig...
GjenopprettetMedlem
Er ikke helt sikker på ordet
jabbing... Er det jatting det menes, kan jeg til tider være enig!
Innimellom lurer jeg på om de som svarer ikke tørr si sin mening, og istedet jatter med...?
Men om sonen skal være blottet for humor, er jeg ikke med lengre...
Mye alvorlig kan lettes med humor, uten å være useriøs. Humor er medisin!
Humor er som oksygen for meg! Men det er meg det.....

Anonymous
Humoren her inne har hjulpet meg utrolig mye.
Jeg har vært gjennom en utrolig tøff prossess den siste tiden og da var det godt å lese litt burlesk humor.
Et smilefjes har betydd mer en dere aner, når jeg har skrevet av meg vonde opplevelser.
Anonymous
tja, jabbe og jabbe, altså at en bare prater uten mål og mening, er det, det du mener? synes det er mange bra innlegg her, og mye viten og kunnskap, men jeg for min del er ikke så klok på sjamanisme og fakta, og da blir det vel slik at jeg leser innleggene og svarer sjelden....( vil ikke dumme meg ut) oftest er det jo greit å bruke ikonene, ikke sagt at alle får formulert sine tanker til ord, så da er det vel greiest å bruke de "fjesene", men jeg synes nå at det er mye intressant her , både i debatter og litt hummør og

... , en god latter forlenger jo livet sies det...men skal prøve å ta meg sammen, jeg, og la være å jabbe for mye( ikke sikkert jeg klarer det, av og till så er ordflommen litt overveldende her i gården.
Jeg tror nok at i sin helhet er sjamansonen iblant de mest seriøse nettsteder

, oppssan, der kom det igjen

Ha en god sjamandag, jabbedag, latterdag, og alvordag, alle sammen, dere herlige mennesker!
mvh marihøna
ps. har prøvd meg med et innlegg for lang tid siden,uten noe respons,( ikke sikkert det var noe å reflektere over heller) , så jeg tror jeg skal holde meg på diktsidene, kan være tryggest det

, er jo ikke så kunnskapsrik,og vet lite om sjamaniske skikker.
d.s.
Anonymous
Jabbe... jatte... hva nu det heter, Du har rett i att det kan spåre ut, og jeg selv skrevet noe om det tidligere... MEN så har det kommet tider, då det har gjett meg mange latter, som jeg har behövt just då. Då jabber jeg med. En tung dag og så litt sone-humor om kvelden= medisin. Enig med dere om at tråder ikke ska spåre ut helt, men iblant kan man også beholdning av en del urspårning.
Malaika skriver;
"Jeg har prøvd å ta opp forskjellige andre temaer( utenom mine dikt), men er ikke mange som kommer med respons , selv om mange leser det."Og det har jeg selv opplevt tidligere... så det ble mange dikter isteden... og der er det fint med response, også om det bare er ett fjes.
"DET ER JO OPP TIL HVER ENKELT HVA SOM BLIR TATT OPP HER"
Det gar du rett i Bast!
GjenopprettetMedlem
Jeg opplever ikke at vi j a b b e r her på sonen,men at vi kommuniserer,og jobber med å være åpne for det ukjente
Og lærer oss å leve i en verden med usynlige energier,og synlige.
Jabbing er fint på et sted som dette.
Det er nok Grav-alvor i hverdagen,om vi ikke skal sitte her også å grave oss ned i alvoret.
Jabb i vei er mitt motto i dag.
(nå jabber jeg igjen,og det gjør godt)

GjenopprettetMedlem
Jeg synes sjamansonen er toppers, nettopp på grunn av "jabbingen"

Det er med på å gjøre det mere levende. For da blir sonen som oss brukerne

Humor er viktig, som flere påpeker. Og det at galskapen får plass innimellom alt det seriøse kan løse opp og skape åpning for flere nye, gode innlegg.
At mange ikke vet hva de skal skrive i en kommentar, og setter en smiley istedenfor, er jo fint. Det er også en tilbakemelding.
Hvis tråder sporer fullstendig av og man synes det er plagsomt, kan man jo bare skrive et saklig innlegg for å dra den på plass igjen... ellers er jo moderatorene her og årner sånt innimellom også, hvis det trengs

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Jeg synes sjamansonen er toppers, nettopp på grunn av "jabbingen"
Det er med på å gjøre det mere levende. For da blir sonen som oss brukerne 
Humor er viktig, som flere påpeker. Og det at galskapen får plass innimellom alt det seriøse kan løse opp og skape åpning for flere nye, gode innlegg.
At mange ikke vet hva de skal skrive i en kommentar, og setter en smiley istedenfor, er jo fint. Det er også en tilbakemelding.
Hvis tråder sporer fullstendig av og man synes det er plagsomt, kan man jo bare skrive et saklig innlegg for å dra den på plass igjen... ellers er jo moderatorene her og årner sånt innimellom også, hvis det trengs
Veldig kloke ord Inger Lise. Jeg ble med i sonen, nettopp fordi jeg liker tonen her inne. Men klart, vi kan jo ta innover oss dette som Geronimo sier, så blir det opp til hver enkelt. Men som sjelevenn sier; blir humoren borte, så blir nok mye borte fra sonen.
Ha en fin dag alle sammen. Nyt livet
RITA som synes livet er godt å leve
GjenopprettetMedlem

Anonymous
"Jeg hører hva du sier, men jeg forstår ikke problemet." - var det en som sa engang.
Det ser neppe ut til at folk slutter å delta på sonen her, men den endrer seg. Visst er det endel jabbing eller tøyseskravling her, men jeg gidder ikke ergre meg over det. For det skjer så mye flott her!
Det eneste jeg synes er litt dumt, er når seriøse innlegg/tråder sporer av i tull og tøys om noe helt annet. Da kan jeg miste lysten til å svare på det opprinnelige emnet.
I diktavdelingen skjer det fantastiske ting, hvor mange jenter legger åpen de vanskelige tingene i livet sitt, de hårde prosessene vi går, og det er av uvurderlig betyning for meg. Derfor er det viktig å kunne gi en respons, omså bare med et smilefjes, da det ikke alltid er så lett å finne ord.
Humoren er kjempeviktig, den har vært forløsende mange ganger. Det er som Tele sier, vi
kommuniserer her.
En ting jeg har lagt merke til nylig, er en tendens til kjønnsdeling, og det syns jeg er synd. Det er ikke mange menn som kommenterer dikt av jentene, men når en mann skriver noe, da er det plutselig mange menn fremme.

Dette er visst nytt her, og jeg har stusset litt. Kanskje er det slik at menn og kvinner har en litt ulik måte å kommunisere på, og at det er dette som blir oppfattet som jabbing?
Ja, jeg bare spør, for dette er en tendens alle steder i samfunnet, at menn og kvinner klumper seg sammen i hver sine grupper. Jeg har aldri forstått det, by the way.
GjenopprettetMedlem
Jabbing er ok men når det er jabbet så mye at meningen med tråden forsvinner, da er det ikke jabbing mer heller, det blir bare tull......... og "hull i sekken"....
Hvis det er noen som liker å bare jabbe så trenger de vel ikke å jabbe på andre sine startete tråder, kan jo starte en egen tråd med jabbing....?

GjenopprettetMedlem
Dag-Ove:
Jabb, jabb, jabb, jabb, jabb
Kjenner denne figuren med horn i panne dukke opp

når du jabber i vei om din motstand mot jabbing.
Om man jobber med personlig utvikling og skal se innover i seg selv.....
Hva ligger i den store motstanden din mot det du kaller "Jabbing"?
Kanskje du tar deg selv for høytidlig på visse områder og har godt av å "JABBE" litt?

Elin
GjenopprettetMedlem
Jeg har behov for jabbingen for jeg er for seriøs. Uansett mangler det ikke på seriøse innlegg her, tankevekkende gode innlegg og dikt. Ting å gå å tenke på. Det å få reaksjoner betyr mye for meg og for mange andre. De seriøse innleggene mine blir sjelden kommentert. Da jeg var Nikté tok jeg meg noe nær av det, men nå har jeg innsett av vi leser mengder av innlegg her inne og at jeg selv og har problemer med å få svart på alt jeg synes er interessant. Og det er mye!
Det er ikke før man kan le av det alvorlige at brodden går ut av det, eller noe i den duren. Jabbing er nødvendig og det får, iallefall meg, til å føle meg mer kjent med folk her inne. Vi er dus liksom.
jabb jabb
GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":
Jeg har behov for jabbingen for jeg er for seriøs. Uansett mangler det ikke på seriøse innlegg her, tankevekkende gode innlegg og dikt. Ting å gå å tenke på. Det å få reaksjoner betyr mye for meg og for mange andre. De seriøse innleggene mine blir sjelden kommentert. Da jeg var Nikté tok jeg meg noe nær av det, men nå har jeg innsett av vi leser mengder av innlegg her inne og at jeg selv og har problemer med å få svart på alt jeg synes er interessant. Og det er mye!
Det er ikke før man kan le av det alvorlige at brodden går ut av det, eller noe i den duren. Jabbing er nødvendig og det får, iallefall meg, til å føle meg mer kjent med folk her inne. Vi er dus liksom.
jabb jabb
Amen.....

GjenopprettetMedlem
Nå skal jeg jabbe litt......
Silva knallrød i ansikte....svett og forferdelig....
Fy flaaaaaate å tungt det var å klippe gresset....

....Helt til min kjære kom ut og viste meg.......*den går faktisk a seg selv*...
Kremt....det gjorde den vaffal ikke i fjor......

GjenopprettetMedlem
Jabba the Hutt?

Anonymous
For en outsider kan jabbingen her inn virke veldig innside! Når outsideren blir innsider er hun som en del av familien og jabber med! Da blir jabbingen ofte - kos, ros og samhold!
Det er min opplevelse!
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":
Jabbing er ok men når det er jabbet så mye at meningen med tråden forsvinner, da er det ikke jabbing mer heller, det blir bare tull......... og "hull i sekken"....
Hvis det er noen som liker å bare jabbe så trenger de vel ikke å jabbe på andre sine startete tråder, kan jo starte en egen tråd med jabbing....? :badgrin:
...personlig mener jeg mye av det samme som Dag-Ove sier i sin tråd
Twisted skriver som svar på Dag_Oves tråd :
Hva ligger i den store motstanden din mot det du kaller "Jabbing"?
Kanskje du tar deg selv for høytidlig på visse områder og har godt av å "JABBE" litt?
...jeg mener at Twisted er litt "ute på Hardangervidda" når hun mener at folk tar seg for høytidelig på visse områder fordi at man ikke gidder å være med på jabbingen/pjattingen/kosepraten/ (stryk det som ikke passer)....jeg personlig har jeg masse humor (ler faktisk ganske mye også... slik.. :lol:), men husk at humoren er veldig forskjellig fra medmenneske til medmenneske, JEG synes det er alt for mye jabbing her på sonen (heldigvis bor vi fortsatt i noe som kalles for et demokrati og har derfor en mulighet til å si hva vi mener ...f.eks kan jeg si det slik :moreevil: eller kanskje slik :respect: ) ...jeg takker for mange flotte svar og ser at de fleste er fonøyd med sonen slik den fremstår i dag...og det er veldig veldig flott ! :eusa_dance: ...jeg vil legge til at jeg synes at sonen er veldig viktig for meg og har på en måte blitt veldig "glad i" :wub: de personene jeg treffer her inne...selvom de har andre meninger enn meg

...en av de tingene som bidrar til at jeg øker min kunnskap er nettopp denne motargumentasjonen...(hadde jeg ikke tålt det mener jeg at jeg hadde jeg tatt meg selv for høytidelig

)
...ellers gleder jeg meg vanvittig mye til å treffe mange av dere til helgen

Anonymous
"Tåkedis":
Jeg har behov for jabbingen for jeg er for seriøs. Uansett mangler det ikke på seriøse innlegg her, tankevekkende gode innlegg og dikt. Ting å gå å tenke på. Det å få reaksjoner betyr mye for meg og for mange andre.
jabb jabb
Jabbadabbadu! Disse ordene kunne vært mine. Jeg kan være så altfor seriøs, så jeg setter pris på løs snipp her inne.
Samtidig vil jeg si at jeg setter pris på dine synspunkter Geronimo. Det er best med balanse, også her.