Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg oppdaget diskusjonen om Venusus og Magikka tilfeldig - dessverre etter at den hadde lagt seg. Jeg leste den med forbløffelse, spesielt siden Vinge ble nevnt. Siden den gang har jeg ventet og ventet til du var aktiv igjen. Akkurat nå har jeg høg puls. Hvem er du? (Nei, det var for dumt å spørre, tar det tilbake). Men er du og Magikka samme person, (Ailo mente dere skrev fra samme maskin)og vilken link har du til Vinge eller Menneskejerven?
Gi meg i hvertfall et aller så lite hint - dette har jeg nemlig spekulert på, temmelig kraftig i perioder.  :exclaim:
Du har ikke svart på personlige meldinger, kanskje svarer du nå. Andre har innrømmet sine dekknavn med et smil og brikkene har falt på plass.

Dere gjenstår. :confused:
GjenopprettetMedlem
Når jeg leste mitt innlegg nå på trykk, hørtes det litt bombastisk ut - det beklager jeg.  :)
Selvsagt ber jeg ikke om din identitet, det ville bli for dumt.
Men, etter den diskusjonen som har vært vil jeg bare blottlegge min pure nysgjerrighet.
Og... opp i alt skal du få et kompliment. Du eller dere skriver veldig flott. Skriv oftere.

Vennlig hilsen Vinge
GjenopprettetMedlem
Altså; jeg vet hvem Magikka er, men hun vet ikke hvem JEG er - dvs INNTIL det øyeblikket hun leser dette - for da forstår hun at Venusus er en av de andre som bruker samme maskin som henne. Det er ikke så mange, så hun vil nok skjønne hvem som bærer navnet Venusus ganske snart.
DESSUTEN er det ikke snakk om å stikke av, men å forsvare sin identitet. Da Ailo som administrator satte problemstillingen med Venusus og Magikkas identitet på dagsorden , gjorde han at jeg måtte trekke meg tilbake i håp om at Magikka ikke skulle røpe min identitet.  Derfor synes jeg det var unødvendig av administrator å være så mistenksom  - også uten grunn, slik at jeg nå må forklare Magikka at mine tidligere velmente råd var best å gi i anonym for for ikke å bryte inn i hennes privatsfære.
(Jeg må presisere at jeg henviser til tidligere samtaleaktivitet hvor Magikka og Venusus har vært aktive, og at det nok er vanskelig å følge denne tråden om man ikke kjenner dialogene i forkant.)

Og Vinge; Det at de kobler deg inn i dette surret om identiter kan bare forklares ved at du (ifølge kritikere) SELV har kludret med nick's tidligere. (Eller ifølge deg selv har blitt offer for noen aldri så små innbrudd på pc'en av arbeidskollegaer)!

men; når alt dette jammet her oppløst kan jeg svare på det som er interessant på svare på.
Menneskejerven er en av noen få norske romaner som lar mytiske spenninger være drivkraften for handlingen. Og denne boken er en av FLERE som jeg kom over , og som jeg ville tipse Magikka om. Om du har lest hennes fortvilte møte med rovdyr i en av Europas største storbyer - som jeg tror er en sterk reise foretatt av en kraftfull jente, vil du nok forstå hvorfor jeg ville lede henne inn på litteratur som kunne hjelpe henne på vei mot å forstå sine indre krefter.

Magikka er ung og skjør, og vet ikke (inntil nå) at jeg prøvde å hjelpe henne. Hun er uten erfaring men føler seg frustrert over opplevelser hun får hvor hun føler seg overmannet av sterke krefter.
Håper at eldre og sterke ressurser innenfor sjamanisme kan kontakte henne og få henne til å søke dypere inn i sine opplevelser.
GjenopprettetMedlem
:o :shyone: :eusa_liar:

Og sånn går no dagan!
GjenopprettetMedlem
  :)Jeg både tror og forstår deg Venusus, så da lar vi denne saken fare.
    Flott at du kom tilbake til sonen.

Du virker forresten ærlig og har gitt oss spennende betroelser, eller var det Magikka?, vel fortsett
    med det - sonen trenger deres problemstillinger. Også de med seksuelle tilsnitt. Alle som har har kjennskap til
    sjamansisme vet at åndelig kraft er ei sammensatt kraft der også seksualitet har sin plass. Skriv mer om dine tanker -
    administrator synes at du er opptatt av sex i dine innlegg - tja, men usømmelig, nei så langt i fra.

Anonymous
Ser ut att vara samma persson iaf, på sättet det skrivs. Men men, jag kan ha fel.
GjenopprettetMedlem
"Venusus":

men; når alt dette jammet her oppløst kan jeg svare på det som er interessant på svare på.
Menneskejerven er en av noen få norske romaner som lar mytiske spenninger være drivkraften for handlingen. Og denne boken er en av FLERE som jeg kom over , og som jeg ville tipse Magikka om. Om du har lest hennes fortvilte møte med rovdyr i en av Europas største storbyer - som jeg tror er en sterk reise foretatt av en kraftfull jente, vil du nok forstå hvorfor jeg ville lede henne inn på litteratur som kunne hjelpe henne på vei mot å forstå sine indre krefter.

Hmmm...
Jeg tror du har glemt hvem du var et øyeblikk!!
Det var nemlig som Magikka du ville tipse Venusus om bøkene.
Skal man lyge så må man ha meget god hukommelse.
Se det jeg har klippt inn under her:

"Magikka":

Hei Venusus
Jeg har noen bøker du kan lese - har bare lest om dem, blant annet her i sonen.
"Magiske tall" husker ikke forfatter

"sjelehenting"  "Sjaman healer og Vismann" av Alberto Villoldo (disse vet jeg er fantastiske)
"Menneskejerven" av Bjorn Johnsen  -
Ailo Gaup "Sjamansonen" -

Disse bøkene er på norsk, og mannen min har lest dem og synes de var velldig intressante.
Kanskje du kan kontakte Ailo Gaup eller Bjørn Johnsen, siden de er norske. De vet nok mye mer om dette enn de fleste av oss her.
Dessuten kan du gå på gaianett .
Jeg og min mann har også vært i Tromsø på et foredrag om sjamanreiser med den seksuelle kraft som sentrum
Foredragsholderen hjalp oss gjennomopplevlser som likner det du beskriver.

Jeg kan dessuten anbefale samtaler med en sjaman. Fortell om opplevelsene dine uten å forvente de store tilbakemeldingene.
Men som sagt, det ligger mye kunnskap i de fire bøkene. Jeg er i gang med å lese Magiske Tall. Den bør du også ha i bagasjen.

kjempevarm klem fra Magikka og mann

Merkelig!!
Ikke sant?

Samin  ;D
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

:o :shyone: :eusa_liar:

Og sånn går no dagan!

Godt sagt, Stridshjelp

::)  :eusa_liar:  :moreevil:
Anonymous
Jeg har nok like bra hukommelse som deg, Samin!

Frasen "Magikka og mann" gjorde et uutslettelig inntrykk.

Og kanskje har innlegget ovenfor av Venusus lite med forvirring å gjøre - men er enda en anledning til å nevne en viss bok...som riktignok ble nevnt av vinge innledningsvis?
Anonymous
hmmmm og hmmm... jaja... sant det Stridshjelp,  :lol: :lol:  enig meg Inger Lise! Lurer på om det er noe  å spekulere, vil en være mystisk og hemmelighetsfull, så skitt au.

ha en fin og mystiks kveld alle sammen ::) :badgrin: :lol: