Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå har Andreas lagt sjelen sin i å provosere med di utroligste stoffer til bruk i sjamanistisk praksis. Vel, veien er endeløs og delvis ufremkommelig. Nå har jeg tenkt ut en gammel type sjamankurs som har opprinnelse i den gamle sjamanismen. Årsaken til dette er når jeg har vært på kurs så har jeg hørt en del spørsmål og kommentarer som kan oppfattes som litt utenfor. Jeg skal ikke påstå at kurslederen har hatt trang til å hisse seg opp, det er bare noe jeg tror. En annen ting er forsamlingen også kan falle ut av fokus, og den dagligdagse energien kommer tilbake. Da tenker jeg at sjamankursene har blitt kommersialisert.
Tanken min, er at en bruker omtrent samme prinsipp som i militæret, en fikser litt på det gamle, for så å bygge opp igjen. Sjamanismen har jo sine røtter i naturen. Så hvorfor ikke ta et kurs med en helvetsuke eller tre, ute i naturen. Med minimalt med søvn og mat. Men med store og kraftige åndekrefter til stede. Det er når ens fysiske krefter blir utfordret at kondisjonen for di psykiske kreftene øker. Og når en sier eller tenker en noe dumt, bør en jammen meg få høre det også, eller erfare det. Selv har jeg fått høre at jeg er ingenting. Når en kommer så langt ned må en lære å gå på nytt. Og da åpner det seg en mulighet for å lære om sjamanisme.
Nå lurer jeg på om det er interesse for en sånn type kurs? Selv kunne jeg tenke meg det en gang i fremtiden. Selv om kurset ikke kar kost og losji, så regner jeg med det kommer til å koste en del kroner allikevel fordi det krever forbredelser, og sikkerhets nett.
Anonymous
Hadde vært morsomt om "svettehytte"-seremonier hadde vært inkludert i dette - men flere uker høres ekstremt ut - kanskje over 2-3 dager?
Anonymous
Jag plejar ta en sån 2-3 døgns "hellig helvete" inemellom varje år. Det är enormt givande!

Mvh,
Thomas
psbot [Picsearch]
hei trumman
ka gjør du de dagene.....minst mulig?
Anonymous
Minst mulig?? Varför skulle man göra minst mulig?

Det låter som en god ide CRaftWolf - keep me informed! :)

//Thomas
psbot [Picsearch]
uffameg...litt vel hissig nu.... æ mente bare om du va mest mulig i ro og mediterte, ute i naturen, eller om du sprang rundt som en jojo, bygde deg gapahuk, fiska for å få mat osv.... lugna ner  :smile:
æ kunne også tenke meg å vært med på sånt... men ikke VELDIG ekstremt....
Anonymous
.
GjenopprettetMedlem
Hei CraftWolf

3-4 uker høres flott ut!! Men jeg må nok vente til barna blir ca. 10 år eldre.. :sad2:  Men da er jeg HELT med :eusa_dance:

Hilsen alabast ;D
Anonymous
.
Francis [Bot]
Alle er vi unike på hver vår måte, og det er jo det som er så flott, bli kjent med folk og deres personlighet! Hvis alle kunne vise like mye respekt som en forlangte, skulle jeg ikke sagt noe. 

Craftwolf: et sånnt kurs kunne jeg virkelig tenkt meg. Virkelig fått satt seg selv på prøve! Høres bra ut  :icon_biggrin:
psbot [Picsearch]
æ skjønner ikke noe av de to siste innleggene...
Francis [Bot]
Les start innlegget på nytt ædni!  :icon_biggrin:
psbot [Picsearch]
I see.... tok bare litt tid... takk for hjelpa Ulva
Francis [Bot]
Bare hyggelig!  :icon_biggrin: :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Vel, jeg fortalte visst halve historia. Men det tok lang tid før jeg sjønte det.
Når jeg er alt, er jeg ingenting.
Anonymous
.
GjenopprettetMedlem
Dette høres spennende ut, har drømt om lignende mange ganger. Tror bare jeg må øve meg litt først, kanskje begynne med noen få dager eller et ikke for tøft opplegg.

Anbefaler de som ønsker større utfordringer å se under Hendelser "For the One". Her er det snakk om å danse i nesten 2 døgn uten hverken mat eller drikke. Hensikten er healing for kloden, man ofrer seg helt for Gaia. En stor renselse av det personlige er også vanlig å oppnå. Dette er et globalt arrangement med Native Americans, unnative ( :razz:) Americans, folk muligens fra Israel, Palestina, Sør-Afrika mm. Anbefaler å lese om hendelsen i siste Alternativt nettverk. Se evnt http://www.jeannewhiteeagle.com/ eller kontakt arrangør i Norge (under hendelser) eller spørr meg på mail - jeg vet noe om det.

Er det noen her inne som kunne tenke seg å være med - det trengs også en del hjelpere. Det kreves et stort apparat rundt for å holde det hele i gang, bl.a. trommere, folk som jobber med ulike energier, ildpåpassere (til svettehytter), folk som lager mat til hjelpere oa.

Det hele foregår siste helg i juli i Telemark

Lille Ulv