Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har dannet meg noen tanker om dette med jordens og menneskenes oppstigning.

Har akkurat kommet over et nytt magasin, som heter *Medium*. Et ganske fint og innholdsrikt blad.
Der leser jeg om engler og kontakt med disse lysvesnene.

Et lite utdrag:

* Gjennom tidene har menneskeheten og jorden hatt mange fall i vibrasjoner, slik at jordenergien
er blitt lav. Mange healere, lysarbeidere og andre som er opptatt av å hjelpe andre mennesker, er
med på å heve vibrasjonene tilbake til der de bør være. Hver gang noen jobber slik, stiger
jordenergien igjen.

Vibrasjonene senkes når menneskene er egoistiske, leker med energi og jobber for å oppnå
personelig makt. Her ligger forskjellen på lysarbeidere og svarte magikere.
Lysarbeidere jobber med høye vibrasjoner for å hjelpe andre mennesker, mens svarte
magikere gjør det for å styrke seg selv.

I gamle skrifter står det at da englene ble skapt, ble de gitt to valg. Det ene var å jobbe for
å hjelpe menneskene, det andre for å få personlig makt. De som valgte det siste, ble fallne engler.
De som valgte å hjelpe oss mennesker, ble lysets engler.*

Jeg tenker da følgende.....healing!

Vi har snakket en del på sonen om healing av moder jord, og livet/naturen rundt oss.
Ettersom jeg har forstått denne atrikelen riktig, vil vi heale alt det levende rundt oss,
ved å fortsette med å heale andre, hjelpe, være omsorgsfulle, ta i mot OG gi kjærlighet, sende ut masse gode
energier. For da bidrar vi med å få jordenergien i balanse igjen. Og hva da, når den kommer
i balanse?

Vil det si at når jordenergien er på sin topp igjen, at dette vil kunne forandre ting på jorden?
At vi mennesker vil føle energier på en helt ny måte, kanskje føle de gode vibrasjonene
rundt oss? Vil det være da de fleste av oss *våkner*?

Vi vet alle, hvor tappet vi blir selv, av mennesker som konstant er negative, svært depresive.
Vi vet hvor fort dette skjer om vi ikke beskytter oss selv. Jorden i dag er jo nedsyltet i dårlige
energier. Krig, vold, fattigdom, maktsyke mennesker, store forgiftninger av naturen og utryddelse
av arter.

Da er det vel lettere å forstå at også moder jord er utslitt, av å prøve å opprettholde sin energi,
i dette kaoset av menneskenes egoistiske handlinger.

HVa mener dere?
Anonymous
Jeg tror du har et poäng i det du skriver, Silva!
När menneskene utstråler positiv healingenergi mellom hverandre, da gjör det Moder jord godt!

Det er fler og fler, blandt folk jeg kjenner, som er mer åpne for energier, åndeverden o.s.v. så jeg tror nok at ved tidspunktet 2012 har det blitt sånn, at det er veldelig mange mennesker, som tenker i healing og i altomfattende termer. Jeg tror ikke det er noe annet som skjer 2012...

:D
GjenopprettetMedlem
Dette stemmer godt med det jeg holder på å lese fortiden.....
i "Tibetansk Livskunst". ( Forgangeren til "Loven om tiltrekning..?)
Hver tanke man sender ut er en sterk tankeenergi; vibrasjoner som påvirker en selv og omgivelsene rundt...
På godt og ondt.... Så vær ops på hvilke tanker du sender ut....

Om fler og fler får litt mer positiv tankegang...  tror jeg på at vi kan heale oss selv, og moder jord.
Tankens kraft er stor!  

Vi kommer aldri å klare å heve jordens energier med destruktive og/eller negative tanker.....
eller sagt på en positiv måte;  :biggrin: ( det var feil tankegang...hehe )

Med positive og kjærlige tanker om en selv og alle rundt oss, inklusiv moder jord, vil vi kunne heve jordens energier!   :wub:
Anonymous
Men jeg fikk en rar tanke mens jeg leste.

Jeg jobber mye med kraften for at jeg selv skal bli sterkere, for å øke min egen kraft. Men vil ikke akkurat si jeg føler meg som en svart magiker heller.
Liker ikke den gjengen så godt...

Det ¨må vel heller være  måten man bruker sin kraft på....
Men jeg skal si at jeg bruker den bevisst på å styrke stammen min, men også for å bli hørt i stuasjoner jeg mener jeg har noe fornuftig å si...
GjenopprettetMedlem
Gud hjelper den som hjelper seg selv,har jeg hørt flere ganger,kanskje det står i biblem.(tror jeg hørte det på samlingen også)
Hvem som har skrevet den vet bare gudene sikkert,og de er de mange av.
Det kan se ut som en ego-centrisk gud som dukker opp der i bakgården av bakgårder,merkelig liv vi lever,uansett.
Vel,bibelens gud er ikke en venn av meg,jeg har møtt en annen versjon som er mye blidere og kjønns-løs.
Som en healer andre,skal en selv bli helbredet,har jeg lært fra Ailo sin Sjamansonen.
En skal ikke være redd for å be om kraft til seg selv,det har jeg også lært gjennom denne boken,og denne visdommen følger meg som en stripete fisk.

:wub:                         
Anonymous
Å styrke seg selv er da ikke negativt. Har jeg ikke styrke, kan jeg ikke hjelpe noen, heller ikke meg selv.
Så det var en litt enkel inndeling i de gode og de dårlige. Litt for svart /hvitt,- femstilling, etter mitt syn.
Men kjærlighetsbudskapet er jo det samme, uansett.
GjenopprettetMedlem
Dette samsvarer med hva jeg tenker.

Å jobbe med høyere energier ( healing osv. ), vil automatisk heve jordens energier over det hele.
Som jeg skrev i en annen tråd for litt siden...hvis du ser jorden fra verdensrommet, er den dekket med en slags smog lignende dekke rundt hele. Det er ikke bare forurensning, men negative tanker hos mennesker . Hver gang vi sender ut en tanke av lys/ kjærlighet , vil det hjelpe å tynnet ut dette smog-laget av negativitet .

Vi må være gode mot oss selv og andre . Tenke kjærlighet , snakke i  kjærlighet og handle i kjærlighet .

Takk for innlegget, Silva  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja Silva! Jeg er helt enig! Jo flere og flere av oss som går over i et annet energinivå og sprer lys og kjærlighet rundt oss, jo større påvirkning vil vi ha. Her spiller også speilnevronene og kollektiv bevissthet inn. Vi påvirker andre menneskers tanker og syn, bare ved å endre våre egne tanker. Fra 2012 kommer vi nok til å leve et flott liv på jorden! :)

"Tourao":

Jeg jobber mye med kraften for at jeg selv skal bli sterkere, for å øke min egen kraft. Men vil ikke akkurat si jeg føler meg som en svart magiker heller.
Liker ikke den gjengen så godt...

Du er ingen svart magiker Tourao! Du snakker om kraft som gjør deg sterkere. Du snakker ikke om egoisme og personlig makt. De svarte magikerne er ute etter å trykke andre mennesker ned. De ødelegger andre mannesker og bryter ned lyset deres for å få makt over de. De jobber ikke for det beste for menneskeheten og sitt samfunn, men for seg selv. De ser på seg selv som livets midtpunkt og ingen kostnad er for stor for verden å bære, hvis det gagner de selv godt....
Du er et lys Tourao... :wub:
Anonymous
"Alaika":

Du snakker om kraft som gjør deg sterkere. Du snakker ikke om egoisme og personlig makt.

Precis! Vi kanske måste stärka oss själva, för att kunna göra gott till andra?!
GjenopprettetMedlem
Takk for innlegg og svar!  :wub:

Til Tuourao!

Du er ingen svart magiker.....alle må vi jobbe med vår egen kraft. Vi må alle styrke våre evner.

Man har to valg når det gjelder å styrke sin egen kraft. Enten velger man å styrke den for å selv bli sterk og kraftfull,
eller man styrker den for å være til hjelp for andre.

Når vi ber om hjelp til å finne styrke, kraft og visdom, oppnår vi dette best ved å be om det i lys og kjærlighet.
At de evnene, kreftene og visdommen vi tar til oss, blir brukt for å hjelpe andre.
GjenopprettetMedlem
Men det er heller ingenting galt i å bli sterk og kraftfull for sin egen del, uten å gå inn for å være til hjelp for andre. Så lenge man ikke bruker sin styrke MOT andre.
Anonymous
"Alaika":

Men det er heller ingenting galt i å bli sterk og kraftfull for sin egen del, uten å gå inn for å være til hjelp for andre. Så lenge man ikke bruker sin styrke MOT andre.

Godt du sier det, Alaika! Dette kan lett gli over i det religiøst-dogmatiske om riktig og galt. Vi er frie vesener, og om man lever sitt liv etter beste evne, gjør man neppe noe ødeleggende for andre, eller jorden.

Dette er ikke ment for å tirre eller trigge noen, men hjelper-rollen er ikke bare lyse tanker og velmente handlinger.
Om dere syns jeg problematiserer, så ja, det gjør jeg, for det er ikke så ensidig som den artikkelen fremstiller det.
Anonymous
Takk til alle som beroliger meg, men det er som jeg har sagt et annet sted også slik at vi som driver med å styrke vår egen kreft, på en måte blir sosiale supermennesker. Vi får ro i sjela, noe som er en sjeldenhet i våre dager,og våre stemmer bærer med seg av den styrken universet gir oss. Våre stemmer bærer kraften i seg, og dermed er våre stemmer klare og sterke.

En tanke til i dette her, det er slik at det er vi mennesker som har skapt mørkt, lyst, godt, ondt. Energi er energi. Vi er alle lys! Men selv om den værste vekkelsespredikant vekker en følelse av galle hos meg, er det mulig han har sett et godt lys på en reise.

Men jeg tror også at verden kommer til å bli et vakkert sted. Det komme en gryende bevissthet om klimaet, og følgende om vå vakre jord. La lyset strømme fra hver pore i din kropp, ver tone fra din munn!