Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg akter Ă„ delta ved workshops som arrangeres av The Foundation for Shamanic Studies Europe.

Er det noen her som har studert hos f.eks. Staffan Ljung, Simon Huxton eller Paul Uccusic?  Disse tre tilbyr workshops pÄ steder som er aktuelle for meg.

ForÞvrig er jeg positivt overrasket over at websiden til FSSE er tysksprÄklig. Lederen Paul Uccusic er jo basert i Wien, riktignok.
Den har meget givende, innholdsrike og inspirerende artikler.

www.shamanicstudies.net/
Anonymous
Jag har gÄtt kurs för Staffan Ljung.
Min mailadress Àr synlig - skriv gÀrna till mig, om du undrar över nÄgot.
Anonymous
Aldrig trÀffat honom personligen, men har hört mycket bra om Staffan Ljung och hans Harner-shamanism-kurser.

Mvh,
Thomas
Anonymous
Staffan var mycket strukturert, noggrann og grundlig, nÀr jag gick kursen.
Det var ingen tvil om hva det var man skulle lÀra sig
Sedan Àr core-sjamanisme alltid core-sjamanisme  ;)

http://www.shamanism.se/

Foundation for Shamanic Studies (FSS) pÄ engelska för intresserade som inte kan tyska:
http://www.shamanism.org/
Anonymous
Da blir det jo kanskje en tur til Sverige pÄ meg...

Tusen takk for feedback og info, trumman og Lie.

Jeg leser ogsÄ den engelsksprÄklige versjonen av FSS - innholdet er ikke det samme, selv om utgangspunktet, core-shamanism, er det.

Hilsen
sonja
Anonymous
"Lie":

Foundation for Shamanic Studies (FSS) pÄ engelska för intresserade som inte kan tyska:
http://www.shamanism.org/

Tusen takk Lie. For hva fant man ikke der, om ikke denne velkjente karen her:http://www.shamanism.org/workshops/calendar.php?Wkshp_ID=29

Red. for en luftig digresjon
Anonymous
Och varför gÄ över Än (elven), efter vatten?  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
...jeg har meldt meg pÄ grunnkurset som Staffan Ljung skal ha i januar 2008 (fra 2 -5)...gleder meg skikkelig jeg  :P
-er dette kurset bra kommer jeg nok til Ă„ ta alle 4 kursene etterhvert....
- som tidligere nevnt pÄ denne trÄden er nettadressen : www.shamanism.se
Anonymous
Takk for tipset, datoen er bra - kan hende vi treffes -  jeg prÞver Ä fÄ til Glasgow (Simon Huxton) i slutten av september fÞrst.
Anonymous
Hmmm... efter 13+ Är sjamani kanske det Àr dags för en grundkurs; och dÄ i Harner-shamanismen, med Staffan, eftersom de (som jag förstÄtt det) krÀver att man tagit deras grundkurs för att fÄ fortsÀtta ta mer avancerade kurser.

Ska se om jan-kursen Àr möjlig. Isf ses vi dÀr  :respect:
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Hmmm... efter 13+ Är sjamani kanske det Àr dags för en grundkurs; och dÄ i Harner-shamanismen, med Staffan, eftersom de (som jag förstÄtt det) krÀver att man tagit deras grundkurs för att fÄ fortsÀtta ta mer avancerade kurser.
Ska se om jan-kursen Àr möjlig. Isf ses vi dÀr  :respect:

...det hadde vÊrt veldig veldig kjekt om dere tok grunnkurset i januar trumman og susy guts. Personlig er jeg vel ganske interessert i Ä lÊre bl.a. sjelehenting, som er pÄ de videregÄende kursene. Prisen pÄ kursene er det vel heller ikke noe Ä si pÄ...kun kr. 2200,-SEK  for 4 dager (inkl. overnatting).
Anonymous
Ja, prisene jeg sÄ for kursene i Europa er overraskende overkommelige, faire.

Som trumman nevner, Äpner grunnkurset opp for andre muligheter. SÄ fÄr jeg se videre.

Michael Harner's bok "The Way of the Shaman" utvidet i sin tid min forstÄelse av opplevelser jag hadde hatt. Det er naturlig for meg Ä oppsÞke den lÊremetoden han har skapt. Med det fÞrste er det ikke viktig Ä dra over vannet, siden jeg gÄr utfra at gnisten har blitt overfÞrt til enkelte sjamanlÊrere i Europa...
En skal passe seg for "kurs-hopping" som jeg dÞper det, akkurat nÄ er det derimot nÞdvendig at jeg ser meg omkring.
Det er viktig Ä skape den rette balansen mellom personlig tilknytning og involvering og Äpenheten for nye mÞter.

For Ä innlede en kontinuerlig prosess nÊrmere der jeg bor, har jeg pÄmeldt meg hos Eirik Myrhaug.

Gjennom sjamansonen har jeg funnet eller blitt funnet av to flotte mennesker jeg kan jobbe med her i nÊromrÄdet - Takk Sjamansonen!

Pendelen svinger og finner sin egen rhytme og radius.
Desto bedre hvis noen av dere er med et stykke pÄ veien.
Anonymous
kanskje jeg ogsÄ vil melde meg pÄ? jeg mÄ bare gÄ igjennom tidsplanlegger og Þkonomi fÞrst.... men det hadde vÊrt hyggelig Ä treffe dere og gÄ pÄ kurs samtidig sÄ det stÄr hÞyt pÄ Þnskelista, jeg melder meg kanskje pÄ i januar....
Anonymous
Men nu fÄr ju jag lust ocksÄ...! 

Det Àr forskjell pÄ at gÄ kurs helt allene og gÄ med folk man truffet... eller iallfall har lest  ;D
Anonymous
Ja, det hadde vÊrt fint Ä treffes  :)