Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg liker dette musikkinstrument, men husker ikke navnet...
Noen som vit?

Klikk=Musikkinstrument!
Anonymous
Redan svarat på Tt: talking drum :)
Anonymous
Ja, jag såg just det! Talking drum  ;D 
Och som kuriosum kan jag också berätta att det heter Dun dun (uttalas doon doon och betyder samma sak) och det var det namnet jag letade efter. Jag har bara hört namnet IRL, av afrikaner... och det var ett tag sedan.

Jag skulle vilja lära mig att spela på en sån  :w00t:
Anonymous
I Nigeria kallas den dundun, men dundun är väl OCKSÅ namnet på den STORA bastrumma som används som "hjärtslag" i trummingen vill jag minnas.

Mvh,
Thomas
Anonymous
Klargörande som inte klargör så mycket angående namnet - de kan båda kallas dundun

A Dunun (also known as dundun, doundoun, or djun-djun) is the generic name for a family of West African bass drums that developed alongside the djembe in the Mande drum ensemble. It is not to be confused with the Yoruba name of the West African talking drum, also called dundun, but a completely different instrument

Talking drums are one the oldest instruments used by West African griots and their history can be traced back to ancient Ghana Empire.... It is used in playing Mbalax music of Senegal and in Fuji and Jùjú music of Nigeria (where it known as a dundun, not to be confused with the dundun bass drum of the Mandé peoples.) Among the Wolof people of Senegal, the talking drum (known as a tama) is an hour-glass shaped drum with two heads (goat, lizard (iguana), or fish skin) tuned by straps that connect the heads with each other.

Så nu vet vi det  :icon_biggrin:
SEO Crawler
instrumenter fra den gamle "forbi, forbi" teknologien.

e-k-s-t-a-s-e

:respect: