GjenopprettetMedlem
A mans penis can be decided by the size of his nose!:

GjenopprettetMedlem

morsomt å lese dette ...
Vel, tilbake til hva jeg skulle si.. takk for mange bra innlegg og tanker.
Jeg tenkte litt på dette med begjær . Det er forskjell på begjæ og
begjær ,hehe
Med det mener jeg at når man oppnår denne kjærligheten uten forbehold er ikke begjæret fra samme utgangspunkt.Begjæret kommer fra ens egen opplevelse av det magiske , sensualiteten , det vakre med sex ...og ikke begjæret etter noen/ noe .
Noen erstatter f.eks sex med et savn i seg selv osv.
Vil poengtere det tiril også skriver om viktigheten av gleden og nytelsen i øyeblikket
ja. vet ikke om det var noe som var forståelig...hehe. Men det er mine tanker hvertfall

Anonymous
Jag är.... alldeles förstummad...... av tele-gutten!
http://smilies.vidahost.com/ups/roderic ... crazy2.gif[/img]
Bing [Bot]
Og tele guten visste sitt eige beste?
kaupte seg ein rudning med fe og med heste
føre kom Kari lullands og lokkands
etter kom teleguten
diltands og hoppands på
silkesokka
(norsk folkevise)
han teleguten er til å gå ifrå sans og samling av sant o visst....
men han har jo noen særdeles gode poeng da.
Og hva er begjær, hva retter begjæret seg mot: I selve ordet begjær opplever jeg en eietrang, men det kan handle mye om hvordan ordet begjær har blitt brukt, ikke minst i den såkallte bøkenes bok.
Inn i disse innleggene leser jeg at begjær kan erstattes med en inderlig lengsel etter et dypt og intenst møte, en dyp fysisk og spirituell forening. Sammen med det å få tillatelse til å gi seg hen, til å gi og til å nyte. Kroppen er et tempel for å tilbe livet...

Anonymous
Jeg fikk lyst til å dele disse ordene av Hafiz med noen. Og hvorfor ikke her:
That sounds wonderful...
Good poetry
Makes a beautiful naked woman
Materialize from
Words,
Who then says,
With a sword precariously waving
In her hands,
"If you look at my loins
I will cut off your head,
And reach down and grab your spirit
By its private parts,
And carry you off to heaven
Squealing in joy."
Hafiz says,
"That sounds wonderful, just
Wonderful.
Someone please - start writing
Some great
Lines."
The subject tonight is love. 60 wild and sweet poems of Haifiz - Daniel Ladinsky (1996)
Bing [Bot]
tusen takk nn, det var nydelig sagt! har en cd med Rumi dikt spillt inn med en engelsk forteller som heter Ashley Ramsden, den anbefales sterkt, kan kasnkje fåes på fortellerhuset.no.
Diktet gleder mitt hjerte min kropp og min sjel.

GjenopprettetMedlem

nn , det var perfekt .
nydelig og skjønt
thank you

Anonymous
"tiril":
har en cd med Rumi dikt spillt inn med en engelsk forteller som heter Ashley Ramsden
Jeg tror også jeg har den samme CDen. - Hvis det er den samme CDen er vi helt, helt enige om den anbefalingen!
Og da Tiril er det vel ikke heller ikke umulig at vi to var på samme sted i fjor sommer og hørte Ashley proklamere Rumi og Hafiz?
Den var forresten den kvelden jeg oppdaget Hafiz' og Rumi. Der nede i en dunkel kjellerkrypt holdt jeg på å sprekke av ren lykke fordi jeg forstod at det fantes noen som hadde satt ord på det jeg følte, tenkte og opplevde. Ubeskrivelig.
GjenopprettetMedlem
nyttige tanker i trådstart her.
Jeg gir min tilslutning til det som skrives her om uforbeholden kjærlighet. Og så noe lenger ned kommer et intressant sitat:
Dette passifiserande synet på sex,at kvinna skal vente og spare seg sjølv til ein eller annan lucky guy som tilfeldigvis er der og får tafse laus,det gjer meg så oppgitt...nei nei nei!
her har vi et tilsynelatende feministisk utsagn
men dette er bare tilsynelatende
for alle har vi vel hatt ungdomser%tiske opplevelser hvor det som man hadde sett fram til en stund, plutselig ble redusert til en ganske grim situasjon hvor lyset var litt for på osv. Men å kalle det for en lucky guy som tafser, syns jeg er en undervurdering av den maskuline parten. For kvinnen har sin kraft. Og mannen har sin. Men ingen av dem er skitne for det om. Noen ganger går det skeise, javel. Men å skylde på ungdommene som utfører dåden, synes jeg blir for platt. Om noen har hatt mislykket tenåring#"x, på enten den ene eller den andre måten, så syns jeg man bør plassere skylden der den hører hjemme. På samfunnets benektelse av dette livsområdets eksistens. På hemmeligholdelsen. Tabuiseringen, skittengjøringen. På manglende opplæring og på at noen ikke tar ansvaret for å utvikle andres evner. Jeg sier det til mitt barn, hvis h8n har "kjærester" osv. at gå over til din venn og gjør hva dere vil, så lenge det er frivillig. Men lukk døren, og ikke bland inn noen voksne. Hold det for dere selv, og ikke snakk om det til de andre vennene deres. Ikke snakk om det i skolegården, men til meg kan du fortelle alt osv. På denne måten håper jeg på å lage en gradvis og informert innvielse, framfor den sjokkinnvielsen med alkoholånde og -blipp- som jeg selv hadde. Dette var det ingen som gjorde med meg. Jeg gikk opp utråkket mark helt fram til jeg ble 25. Og jeg syns at man bør kaste vekk disse gamle tankene om skitt og tabu, for det gjør ingen noe godt. Jeg kjenner voksne mennesker som sitter langt inne i psykosenes isolasjon fordi de vokste opp på et sted hvor man tabuiserte og stengte inne sannheter. Nå får de lide for dette i sine voksne liv. Men jeg synes man burde fått disse tingene ut av skapet. Åpenhet forhindrer misbruk av barn. Hvis de vet om at dette livsområdet fins, og de vet hva det er til osv, så lar de seg heller ikke så lett utnytte av voksne. Og dersom man forteller det til dem, så skjønner de at de skal holde seg unna søsknene sine. Det er den biten. Ikke så vanlig at slikt skjer kanskje, men der det skjer kan det gjøre stor skade. Og så har vi alt dette andre. Når puritanismen smitter over i den progressive feminismen, og ordet "mannsgris" plutselig får en klang av frigjøring over seg. Da blir det feil, mener jeg. Som borgere av et samfunn som er under utvikling, så synes jeg at vi bør begynne å stå inne for vår egen se"#alitet. Og på denne måten etter hvert også ta ansvaret for, og stå inne for andres sådanne også. Så takk for denne tråden Malaika. Her trakk du fram en viktig sak.
Mvh Br
Bing [Bot]
Ja nn, jeg var der! Og jeg var også meget lykkelig etter den kvelden! En flott forteller og dikt fyllt av evig visdom og kjærlighet. Vi som var der den kvelden var heldige!
Og, jeg ser jo på bildet av deg at deg har jeg sett før. Det må ha vært der og kanskje andre steder. Hvem vet?!!
Rumi og Hafiz poesi rommer livet og kjærligheten og sjelen og ble den kvelden fremført i stor kjærlighet av en av Europas fineste fortellere. Stedet var "jacobs brønn" i kulturkirken Jacob, det er et sted som ofte har fine fortellere på besøk. Anbefales!
takk til brukernavn for inspirerende innlegg om hvordan lære/enn si: innvie unge mennesker i sexualitet og kjærlighet. Både som mor og som lærer kjenner jeg smerten i det presset mange unge mennesker , både jenter og gutter, står i mht. sex. Sex, kjærlighet, grenseland.

GjenopprettetMedlem
Det er på tide med et kvantesprang, i kjærlighetens navn.

GjenopprettetMedlem
Muleg eg er relativt underutvikla på dette området,men kva i all verden er vitsen med å meditere seg fram til orgasme?
Klart det går an,men det førekjem meg stusseleg,på eit vis.
Og er det egentleg meditative kvalitetar som ligg bak,og ikkje kun sjølvpåførte indre bilder??
AdsBot [Google]
"Final Tribe":
Muleg eg er relativt underutvikla på dette området,men kva i all verden er vitsen med å meditere seg fram til orgasme?
Klart det går an,men det førekjem meg stusseleg,på eit vis.
Og er det egentleg meditative kvalitetar som ligg bak,og ikkje kun sjølvpåførte indre bilder??

Man tager det man haver .
GjenopprettetMedlem
Tager hva man haver?
Gotcha` all!
Anonymous
En god måte at läre seg å meditere er å bruke en visp...
Sett igang din elektriske visp og regne noye hvor mange omdreininger den gjör

Anonymous
Har du ingen visp, kan du gjöre omdreininger med deg selv
GjenopprettetMedlem
NÅ,nå jenter......
....dette er sjølvaste
Lajja Gowri(Gouri),indisk fruktbarhetsgudinne med lotushovud (og sikkert hender)
...og here a link to Indian
womanhood for den som er nyskjerrig på slikt:
http://www.kamat.com/database/books/womanhood
Lær litt om indiske jenter,de vestlege bortskjemde cyber-onanistar med cashewposen i armkroken
http://orissagov.nic.in/e-magazine/orissareview/oct2004/englishPdf/lajjagouri.pdf
Ekje det herleg,navnet ho også har,"Den Skamlause Kvinna?"
Anonymous
Om to dager drar jeg til India, og nå begynner jeg å bli litt engstelig. For kanskje betyr dette at jeg kommer hjem med visper – operert inn på både i hodet og begge henda? Kvækk?!? Jeg aner ikke hvilke redselsfulle følger dette kan få for meg, men jeg mistenker at det kan sette noen på ideen om at jeg kanskje kan brukes til kjøkkenarbeid. Jeg håper ikke på slikt. Hittil har jeg klart å overbevise verden om at jeg passer best til meditativ virksomhet. Med disse nye opplysningene åpnes imidlertid muligheten for at mitt bedagelige liv nærmest vispes bort.
Jeg begynner forøvrig å bli mektig lei av at disse svenskene til stadighet forsøker å påtvinge oss nordkvinner sin særegenheter!!!

Personlig kjenner jeg ikke en eneste nordkvinne som skifter lyspærene slik svenskene gjør (en å holde, og tre til å dreie rundt osvosv). Og nå forsøker Lie å snikinnføre vispemeditasjon til Norge. Sitte å glo på en elektrisk visp?!? Hvorfor det? Svensk lydmeditasjon det da?!?
Nei takk! Men for all del; hold gjerne på med tungvinte former for hverdagsaktiviteter, men det hadde vært fint om - vi som er født med hjerne - kan få slippe å høre om disse meningsløshetene. På forhånd takk!
Anonymous
"nn":
For kanskje betyr dette at jeg kommer hjem med visper – operert inn på både i hodet og begge henda? Kvækk?!? .......
Ja! Men det blir fint da, om du kommer hjem med visper til hender,
da kan du gjöre omdreinger litt... hist og pist ..
hist og pist...
vad ÄR det här för språk egentligen...
kjøkkenarbeid.
Hvem sier at man ska bruke visper kun till kjøkkenarbeid??? Pröv i håret!
Og nå forsøker Lie å snikinnføre vispemeditasjon til Norge. Sitte å glo på en elektrisk visp?!? Hvorfor det? Svensk lydmeditasjon det da?!?
Nei gjör den uten visp og gjör omdreininger med deg selv, da har du en bevedelsemeditasjon!
Osho; sleng deg i vegga, her kommer vispebevegelsemeditasjonen!
Anonymous
Malaika.... Unnskyld

GjenopprettetMedlem

hva da, unskyld? !
jeg får mange gode ideer til bruken av visp, flere enn dere tror (

)
( fniis

)
Anonymous

Va bra!