Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Denne sms'en kom i dag. Skriver den med glede opp her også (og har sendt den videre til venner og familie):
"In support of our incredibly brave friends in Burma.
May all people around the world wear a
red shirt on Friday,September 28."
Jeg stiller helt klart i rød genser på fredag!

GjenopprettetMedlem
Jeg fikk også denne. Skal se om jeg finner meg en rød genser, for det har jeg ikke hehe! Flott at så mange stiller opp for denne saken. Jeg har akkurat tent to lys. Ett for å vise dem min støtte i kampen og ett for å ønske dem den friheten disse menneskene har krav på, i år 2007!
Oppfordrer flere til å tenne lys så lenge denne kampen for friheten holder på. Det er det minste vi kan gjøre, samt å sende gode energier til disse munkene.
Anonymous
Jo, fikk den to ganger i går.
La oss håpe at ballen tas ...
her noe som jeg synes er en bra lenkemed oppdateringer om emnet:
http://www.irrawaddy.org/GjenopprettetMedlem
Takk for link Susy
følg også denne å gi din stemme til saken
http://www.avaaz.org/en/stand_with_burm ... 7&signup=1GjenopprettetMedlem
Takk skal dere ha for at dere legger inn linker

(Jeg er ikke så god på det)
Jeg er inne på FaceBook (jada,må innrømme det...) og der er også flere muligheter for å støtte saken: grupper, underskriftskampanjer og "causes".
Husk røde klær i morgen da
Jeg er sikker på at alle bønnene og de gode energiene som går til Burma nå vil virke positivt inn på situasjonen. Uansett så er verden nå blitt klar over problemene på en helt annen måte enn tidligere, dermed vil det (for håpentligvis) være vanskeligere for juntaen.
GjenopprettetMedlem

I morgen er den røde T-skjorters/skjorters dag :eusa_dance:
RITA :wub: som kler seg i rødt for våre tapre venner i Burma
GjenopprettetMedlem
å da var den røde skjorta på

GjenopprettetMedlem
Håper virkelig mange,mange møter på Vestbanen i Oslo idag kl 18.00!!!
For lang vei for meg dessverre, så jeg har rød genser og vil tenne lys hjemme istedet.
Anonymous
Jeg mediterte på Burma når jeg våknet.
Ikke overraskende dukker det opp en munk i rød kledning. Bare en. Han marsjerer fremover og utstråler en stor energi og beslutsomhet jeg ikke har ord for.
Har ikke møtt denne energien før. Ingenting kan stoppe hans gange. Alt rundt ham blir til bevegelse, vind som følger med ham.
Matskålen hans er vendt nedover. Dere vet, dermed fratar han øvrigheten muligheten til å være gode buddhister...
Matskålen transformeres til en gigantisk omvent glassbolle, a huge bell-jar, under blå himmel.
Det oppstår en følelse av innestengthet, og jeg beveger meg opp til kuppelen og lager et hull i taket. Jeg ser en ånd som iler til for å puste lettet ut i den frie atmosfæren.
En dag senere mediterer jeg igjen, munken går på samme viset; men nå har det begynt å vokse mange grønne planter under den gigantiske glassbollen. Et biotop! Og noen tynne grønne stenger - de ligner på bønnestenger, er vokst helt frem til åpningen i kuppelen, de passerer åpningen idet jeg ser på og folder ut bladene sine mot solen og den blå himmelhvelvingen. I det fri.
I ettermiddag tenkte jeg på å skrive bildene ned her i denne tråden. Da jeg kjører bort i et ærend, ser jeg en gigantisk regnbue som strekker seg over dalen. Begge endene er godt synlig; den rager opp rett foran meg. Buen er nærmest perfekt. Nærmest, fordi øverst i kuppelen lager skyene et hull.
Anonymous
Det var fint å lese om din opplevelse susy.
GjenopprettetMedlem
Hei Susy guts! Så flott opplevelse du hadde! Både i meditasjonen og med regnbuen
Jeg er fortsatt optimist,jeg. Og din meditasjon kan jo tyde på at det er grunn til det også!
GjenopprettetMedlem
Her kan man signere støtte til våre venner i Burma
http://amnesty.no/web.nsf/pages/index
klem fra RITA