Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå har jeg lest mye og srevet noe her på son. :exclaim:
Må si at jeg savner konstruktiv, oppbyggenge kritikk her.

Tasse
Anonymous
En liten historie om meg  :biggrin:
Første gang jeg så filmen Elling lo jeg ikke,kunne ikke forstå humoren,neste gang jeg så den lo jeg så jeg skreik  :lol:
ikke rart det var så mye i Elling i meg,neimen Kjell Bjarne da,fortsett å være deg selv fuldt ut,vi kan ikke forlange andre skal se det vi tenker der å da,alle er vi forskjellige ikke sandt,fikk kanalisert i dag etter jeg tente lysene.
Shine your ligt- av Robbie Robertson det var en hilsen til oss alle,mye følelser ute å går her la oss alle kjenne på empatien i våre hjerter for hverandre  :wub: klem bast
psbot [Picsearch]
Det e jo bare å skrive konstruktiv oppbyggende kritikk. Ingen nekter deg vel det?
GjenopprettetMedlem
"ædni":

Det e jo bare å skrive konstruktiv oppbyggende kritikk. Ingen nekter deg vel det?
:eusa_clap:
Anonymous
ka farsken e  sånn konstruktiv kritikk??? ::) æ bare skriver, æ  :lol:, og  svarer av og til når hjærnen jobbe så noenlund rikti, jepp...
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Nå har jeg lest mye og srevet noe her på son. :exclaim:
Må si at jeg savner konstruktiv, oppbyggenge kritikk her.

Tasse

Kan du utdype dette litt mer? Tror jeg skjønner hva du mener, men sånn for sikkerhets skyld!  :)
GjenopprettetMedlem
Silva!  :D

Siden du spørr, har du nok forstått meg rett.....!

Tasse
GjenopprettetMedlem
"Konstruktiv kritikk": 56.000 treff på norsk:

http://www.alltheweb.com/search?cat=web ... b_lang=any

Den øverste er artig — gjelder riktignok bilde-kritikk for fotograferende, men likevel:

http://www.fpkk.org/index.htm
http://www.fpkk.org/om_fpkk_aapen.htm

Fotografer for Positiv Konstruktiv Kritikk

Dette er filosofien bak FPKK!

Positiv, Konstruktiv Kritikk bygger på følgende ideer:

1.      Anerkjennelse er for mennesket, hva solen er for planten.

2.      Mennesker er mest tillitsfulle og trygge i noe nytt når de forankrer "det nye" i noe av det de allerede kjenner.

3.      Hvis noe fra fortiden skal tas med inn i en forandret fremtid, skal det selvfølgelig være det beste.
Anonymous
Positiv konstruktiv kritikk  :biggrin: Passopp, du har en egen evne til å komme med gullkorn - linker.
Anonymous
Mener du Tasse at det ikke er kommet svar til dette spørsmålet.

Likte historien din veldig godt, men hvorfor er du så sint i dag, eller frustrert er kanskje riktigere?

og at vi sakker i gåter her inne?
Kanskje der, leser fo sjelden alt for lange innlegg, men din historie var veldig fin og god.
Anonymous
passopp du er  bare herrliig :) med alle viten du kommer med :respect:
GjenopprettetMedlem
Her kommer altså Tasse med noe som hun mener og har på hjertet! og ikke en av dere har svart ordentlig, eller kommet med saklige kommentarer! Er det slik vi tar vare på nykommlingene??

Dersom hun savner dette, syns jeg at siden hun er ærlig å forteller dette, bør få saklige tilbake meldninger!

Jeg har ikke vært her så ofte den siste tiden, blir ganske sjokkert over svar her!

Tasse! Jeg spurte om du kunne utdype dette og det har du gjort. Og mitt svar er at jeg syns det er flott med nytt blod her inne, med nye meninger og nye syn på ting!

Kanskje vi akkurat trenger konstruktiv kritikk. Det er vel det jeg gir nå!

Jeg ble en smule overrasket her over hvor lite imøtekommende vi er mot Tasse!

Håper du blir Tasse!
Anonymous
jeg  forstår ordet konstruktiv kritikk dithen at Tasse savner kritikeruttalelser? vet ikke om jeg har skjønt det riktig? men her på sonen diskuterer vi med hverandre( har jeg skjønt det riktig da?) kritikk, har jeg bundet med teater,litteratur o.s.v....nei tror ikke jeg skjønner dette her helt riktig nå...men har aldri hatt i tankene mine  å "skyve" noen bort fra sonen :wub:..vi alle er likeverdige :wub:

mvh marihøna så er så enkel at ho ikke skjønner allt
GjenopprettetMedlem
Hei, Marihøna!

Takk for at du hører meg. Jeg har lagt ut noen innlegg her på sonen, og du har rett. Jeg har ikke følt meg tatt vel imot. Det første jeg opplevde var bli stengt, flytt og semsurert, Jeg har dyslksi(?)), så jeg sliter med å ting skrive rett.Ikke desto mindre føler jeg at jeg har et poreng. Da jeg søkte opp siden her, leste jeg en del. Det føltes fra utsiden som om dere tok vare på hverandre, men jeg tror jeg tok feil der.
Når jeg oppsøker et forum som faktisk heter" Sjamansomen", foreventer jeg å møte mennesker med samme interesse, mer eller mindre erfaring enn meg. Men ANYWAY noe sakelig.
Jeg har ingen rett til å komme inn her å so hvem dere skal være, men dere er det eneste alternativet i Norge. Det er en gave, ikke en rettighet.

Igjen: Takke, Fønix

Marihøna, takk for at du søker! La oss søke sammem!
Silva! Du ew tøff!
Touao: Jeg snakker ikke gåter. Jeg har vokst over det stadiet. Har du?
teleterkji og ædni: Les innlagga mine en gang til. D er mulig det er lit avansert for dere......
Bast: ;-) Kjører du den helt ut

Tasse
GjenopprettetMedlem
Hei Tasse og velkommen til sonen!  :wub:

Jeg er redd du har fått et litt skjevt inntrykk av sonen, vet ikke helt hva problemene har vært, men håper vi kan rette det opp igjen.
Hadde vært veldig hyggelig om du skrev en liten presentasjon om deg selv, så vi får anledning til å ønske deg velkommen.
Anonymous
kanskje beror en del på misforståelser? det er så lett å tolke ordene på mange forskjellige måter, vi  tenker jo ikke likt?men jeg synes du skal være her og skrive det du har på hjertet, sonen er for alle( trodde nå jeg) selv om en sjaman eller ikke, og dine skriveferdigheter p.g.a. dyseliksi( hmmm skrev det sikkert galt) er like gode som alle andre sine her, mener nå jeg, (jeg skriver feil og redigerer sjelden men det drit æ i , hehe, bare sakens kjerne kommer frem)nei, Tasse, bli her, du, det mener jeg :) :wub:

mvh ho marihøna
Anonymous
OM du føle deg dårlig tatt i mot så er det trist.

Men i innlegget ditt om pilgrimsveien så skrev du at man skrev i gåter her.
Jeg synes ikke at det gjøres, og jeg prøver å unngå det.
Hvis mange av mine innlegg synes kryptiske, så er det kanskje fordi de er så enkle...

Jeg liker det du skriver, fint med noen som er direkte.
Men når du legger til deg en belærende tone og spør om jeg er voksen nok så kan jeg bli fristet til å si at du kan se deg i speilet.

Ellers har jeg oppfattet at vi er på ganske lik linj generelt, det enkle er ofte det beste.

Og du er ikke den første til å bli sensurert.

Alt godt
Ole
Anonymous
bortredigert :lol: :badgrin:

Anonymous
hei tasse les monken å tønna klem bast
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Jeg har dyslksi(?)), så jeg sliter med å ting skrive rett.Ikke desto mindre føler jeg at jeg har et poreng. Da jeg søkte opp siden her, leste jeg en del. Det føltes fra utsiden som om dere tok vare på hverandre, men jeg tror jeg tok feil der.
Når jeg oppsøker et forum som faktisk heter" Sjamansomen", foreventer jeg å møte mennesker med samme interesse, mer eller mindre erfaring enn meg.

...Hei igjen Tasse...det er flere her inne med dysleksi...vel jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være noe problem... Hvis du vil føle deg som en av gjengen så begynn å skriv en masse dikt om alt mulig rart - (på selveste "sjamansonen"  :eusa_dance: - ...selv er jeg en person som ikke får så mye utbytte av alle diktene som vi druknes i her så er jeg mindre aktiv på denne siden enn det jeg en gang var). Men tilbake til problemstillingen din, du etterlyser konstruktiv kritikk. Vi er mange som er inne på sonen og det betyr at det er mange forskjellige personligheter her inne. Noen ganger når man sier sin mening, kommer med konstruktiv og saklig kritikk, kan man ende opp med å få tilsendt personlige meldinger (PM'er) av enkelte man har hatt diskusjoner med. Det synes jeg er lite kjekt og det resulterer i at man er enda mer forsiktig med sine uttalelser ved en senere anledning. Jeg fikk blant annet flere slike PM'er når jeg for en tid tilbake skrev at jeg syntes det var for alt for mye dikt her inne på sjamansonen, som var min personlige mening - noen personer her inne klarte faktisk å vinkle det slik at jeg såret dem personlig. Det er tydelighvis en del sarte sjeler her inne så det er ikke bare enkelt å komme med konstruktiv kritikk heller...  :innocent2:

Her er forresten en link til tråden "diktsonen" som jeg startet : http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,5839.0
Anonymous
noen liker mora og noen datteren og noen liker begge deler, alt etter som... vi er forskjellige  og bra er det for hadde vi alle vært like i utseende og tenkt/skrevet likt, så hadde det blitt kjedelig, diskusjoner, uansett hva slags form de presenteres, skaper  vel alltid bølger, er ikke det meningen ??? selv om en ikke liker alt og  alle så skal en etter min mening lære å akseptere....og i debatter bare her og andre steder kan det bli HETT innimellom , slik er det bare, og sarte sjeler tåler vel de og, etterhvert, eller så trekker de seg ut i stillhet,,,, det har vel også skjedd...
på internett vet vi jo ikke hvem alle er, det kan være mye, bare det ene og det andre, så derfor kan det vel være litt lurt å trø varsomt...av og til...

ha en fin dag alle dere...både de sarte og de hardbarkade sjeler :)

hilsen marihøna så har seilt i all slags sjøer, både de stille og stormfulle og høstet erfaringer så e goe  å ha med seg i prossessen til å kanskje skjønne bedre( ikke sikkert jeg skjønner  pæra av noe)... ::)
GjenopprettetMedlem
Vi mener det samme vi Marihøna - en god debatt må ha forskjellige vinklinger - dermed basta !   :razz:
Anonymous
Jeg forstår deg Geronimo, faktisk  :innocent2: Jeg husker godt den tråden om diktsonen. Det fikk meg til å tenke litt over, om det var nødvendig for meg å legge ut så  mye dikt. Jeg skal forsøke nå å ikke bare henge på diktsonen.
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":

Det er tydelighvis en del sarte sjeler her inne så det er ikke bare enkelt å komme med konstruktiv kritikk heller...  :innocent2:
Her er forresten en link til tråden "diktsonen" som jeg startet : http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,5839.0

Enig med deg her Geronimo, jeg fikk hodet kappet av etter at jeg nevnete det samme som du:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 1#msg29581

Men fikk det sydd på plass igjen i ettertid  :biggrin:
Så det er vanskelig å gi konstruktiv kritikk når noen oppfatter det som "dritt".

Men fortsett å skriv Tasse, og ikke tenk på noen handikapp... 
Vi har alle en form av det... :wub:

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Siden dette er en tråd for konstruktiv kritikk, benytter jeg sjansen....

Har til tider syntes det var litt vel mye dikt her..... og litt for depressive, mørke, som har dratt meg ned...
men da fant jeg ut at det var jo bare å la være å lese de...

Selv har jeg spurt meg selv; Er dette diktet et dikt jeg ville gitt ut...? Kan andre få glede av det...?
Kanskje er jeg for selvkritisk...? ( kanskje derfor det ikke har vært noen på en stund fra min side...)

Men samtidig er jeg enig i at visse dikt er like mye sjamanerfaringer som dikt!

Benytter samtidig anledningen til å etterlyse mer oppbyggende, nærende innlegg...  ::) ( Det kanskje bare er meg, og den modusen jeg er i for tiden...)