Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Nå som det var en slik dag fikk jeg lyst til å sin noe.
Torstein nevte bålet som sonen er, jeg hadde nesten glemt at jeg hadde sagt det.
POenget mitt med denne liknelsen er at man trenger ikke å være bestevenner med alle rundt bålet.
Man må ha lov til å ha en annen mening enn sidemannen uten at det renner over i følelser i alle kanter....
hvis alle skal mene det samme blir det jo mye diskusjon her inne! sic
Anonymous
Artig at du brukte dette bildet ...
Jeg tenkte igår på begrepet "flaming", som brukes når ordvekslinger på nettet foregår med en viss temperatur.
Av og til, når jeg satt rundt bålet herinne, har jeg blitt truffet av en glødende gnist. Jeg har til og med et lite arr fra en slik anledning. Et arr fra en gnist som jeg selvsagt har tiltrukket meg selv. Andre gnister bare kjølner idet de treffer huden min. Og noen indre flammer brenner i en annen farge og med en annen intensitet enn de gjorde før. Bra det!
Enkelte ganger kaster jeg en liten kongle inn i bålet eller legger ved en skikkelig kube. Andre ganger rører jeg i glødende aske med de nakne tærne mine, eller jeg bare sitter stille og nyter flammenes skuespill. Jeg kjenner varmen fra de i sirkelen som sitter meg nærmest, andre, lenger borte, sender dansende skygger som forandrer sin form alt etter bålets og flammenes lyne ...